Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Явор Божанков
Явор Божанков

Числата са стряскащи. И важат за цяла България. Една от причините за жертвите по пътя.

Спирачен път на основно ремонтирано трасе: 60 км/ч – 0 км/ч: 35 метра, 4,2 секунди, средно G – 0,4; Максимално G натоварване при спиране: 0,5 G.

Спирачен път след положен износващ слой с високо сцепление (както в цяла Европа): 60 км/ч – 0 км/ч 17,4 метра, 1,9 секунди, Средно G натоварване 0,8 G, Максимално G Натоварване – 1,3 G!!!

През 2018 ГЕРБ ремонтира основно пътя В.Търново – Горна Оряховица за близо 3млн. лв. След ремонта катастрофите се увеличиха 8 пъти!!! 2 години битка с институциите отне да докажа това. Направихме инспекция с независими екперти. 27 страници доклад. Лошо отводняване. Сгрешени знаци. Лоша маркировка. И най-вече: асфалт с ниско сцепление.

Благодарение на европейски фонд се положи нов износващ слой. Друга тема е как го положиха и дали е най-доброто. Но след полагането му числата са разтърсващи. 2 пъти разлика. ДВА ! В спирачния път. Във времето за спиране. В сцеплението. Разлика, която струва човешки живот.

Тази отсечка е само един пример. И началото на една борба – да наложим стандарти и правила. Не го ли направим час по-скоро, ще слушаме познатото: загинали всеки ден. Водачът шофиръл с несъобразена скорост. Скоростта убива. Спор няма. Както и инфраструктурата.

И двете зависят от нас.

От фейсбук