Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Добруджанската ривиера по-спокойна от Юга, но не за всеки Цените на Златни пясъци вече са с повече от 20% над миналогодишните.

Илин Димитров, шеф на ресорната парламентарна
комисия: Ще развиваме здравен туризъм с Германия

Ако по Южното Черноморие купонът никога не свършва, а цените са по джоба на средностатистическия българин, то на Север и това лято ще е по-спокойно, но и по-скъпо. По правило хотелските комплекси от т.нар. Добруджанска ривиера не са за масовия потребител.

В Златни пясъци цените вече са скочили с 20% спрямо миналогодишните, но се очаква да се вдигнат още. По данни на варненски туроператори за легло в двойна стая на Златни пясъци се плаща от 80 до 250 лв., в зависимост от това дали е включена храна, басейн и други екстри. В най-стария морски курорт "Св. св. Константин и Елена" цените започват от 100 лв. на легло за двойна стая без изхранване и стигат до 300 лв. за пакетите в луксозните хотели.

По Северното Черноморие, където обичайно сезонът започва малко по-късно, се очаква наплив на туристи от Полша, Чехия и Румъния през юли и август. Чакат се още израелци и българи, като на родни туристи основно разчитат къщите за гости край Варна.

За сянката по цялата плажна ивица на морския град се плаща 5 лв., толкова струва и шезлонгът. По 7 лв. са чадърът и шезлонгът в КК Албена за туристите, които не са гости на хотелите там.

"Очакванията ми са за по-добър сезон спрямо миналата година, но най-важното е да бъдем определени като сигурна дестинация – без опасност от мини, от ракети, от мазутни петна...", казва бившият председател на Регионалната туристическа камара във Варна Илин Димитров, който в момента е председател на Комисията по туризъм в НС.

Пред "168 часа" Димитров разкри, че се водят преговори с представители на няколко здравноосигурителни каси в Германия за развитие на т.нар. здравен туризъм. Техни представители, както и нови немски туроператори ще пристигнат на инфотур в България в края на сезона.

Отделно все повече ще се залага на известни инфлуенсъри, влогъри и блогъри с милиони последователи, които да рекламират страната ни. Наши по-известни имена ще рекламират тук, а чуждите – зад граница, казва Димитров. И дава пример с футболната легенда Христо Стоичков, един от посланиците на родния туризъм, който участва във видео, насочено към румънския пазар. Подобен експеримент направили от курорта Албена още преди 3 г., ползвайки услугите на известни руски влогъри, и той се оказал изключително успешен.