Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Ирландецът ще участва в едно от най-престижните състезания в света на моторните спортове – “24 часа на Льо Ман”

Дори да си холивудска звезда, пак можеш да мечтаеш за друго. Майкъл Фасбендър от малък си представял как сяда зад волана на някое свръхбързо Ферари. Въпреки това той избира да се превъплъщава в редица силни роли през последните години, сред които тези на Магнито в "Х-Мен" и Стив Джобс в едноименната лента, печели

две номинации за “Оскар”

и всичките признания, за които един артист може да мечтае. И все пак, мислите му все летели към пистата. Може би славата, признанието и известността на ирландеца, донякъде му помагат да се превърне в един от онези хора, които не се отказват никога от мечтата си. Той в крайна сметка успява да стане автомобилен пилот. Не само това, но на 11-ти юни той ще осъществи бляна на милиони хора из целия свят, в чиито вени тече не кръв, а бензин. 45-годишният ирландец си спечели правото да стане част от едно от най-легендарните състезания в света на моторните състезания – "24 часа на Льо Ман".

Да караш свръхбързо "Порше" в рамките на няколко часа на пистата "Съркюи де ла Сарт" край френското градче Льо Ман не е въпрос само на пари и известност. Не всеки, возил се в бърза кола, ще може да се справи с натоварването, на което това трасе подлага пилотите. 13,626-километровата обиколка предлага твърде много предизвикателствата за физиката и психиката на неподготвен състезател. Преди да бъде пресечена, от съображения за сигурност правата "Мулсан" е позволявала вдигане на скорост дори над 400 км/час. В момента "Съркюи де ла Сарт" допуска достигане на около 330 км/час.

85% от трасето и днес се изминава с пълна газ,

но в края на правите отсечки се налага намаляване от споменатите над 300 км/час до малко над 100 км/час, което поставя под върховно натоварване и машините, и тези, които ги управляват. Голяма част от трасето е върху междуселски френски пътища, където има неравности, прах и цялостна промяна в сцеплението на асфалта в сравнение с пистовата отсечка – много важни детайли при движение с висока скорост. И за капак – всеки един автомобил се управлява 24 часа наред от трима пилота, които си разделят грубо по около 8 часа шофиране. С оглед на тези условия изглежда наивно да смятаме, че който и да е отбор би се съгласил да позволи на бляскав актьор на средна възраст да се състезава с тях само заради славата му.

Майкъл Фасбендър започва подготовка за тазгодишното си участие в най-известното мото състезание още преди 3 години. Тогава той започва да снима онлайн сериала "Пътят до Льо Ман".

Продукцията

е спонсорирана

от “Порше”,

които му намират място в един от клиентските си отбори "Протон". За възможността му подшушва друг колега – актьор. Звездата от "Анатомията на Грей" Патрик Демпси го среща случайно в самолета от Лондон за Ел Ей и там научава за страстта му към моторните спортове. Самият Демпси също е бивш състезател и от няколко години - съсобственик именно на "Протон". Той има цели четири участия на "24 часа на Льо Ман", като при последното си през 2015 г. дори остава втори в класа си. След това се съсредоточава върху организацията на отбора за автомобилни състезания.

Непредвидената му среща с Фасбендър на дълъг презокеански полет е именно случайността, която понякога трябва да ни сполети, за да намерим пътя към осъществяване на мечтите си.

Чувайки за желанието на Майкъл да се състезава, Демпси веднага го свързва с "Порше", които бързо прозират възможността да си направят прекрасен пиар, като включат холивудска суперзвезда в един от отборите си и заснемат пътя му към най-трудното състезание в моторните спортове. Така се ражда онлайн сериал, в който Фасбендър демонстрира, че за големия спорт най-важното е не името, а подготовката. Това се оказва добър рекламен ход – епизодите от продукцията имат над 75 милиона гледания за последните три години.

Още преди да се качи в колата,

актьорът трябва да премине сериозен курс

на симулатор, в който да се обучи на всички стандарти за безопасност. После започват истинските тестове с "Порше 911". В крайна сметка Фасбендър показва достатъчно умения и упоритост, за да бъде включен в един от двата отбора на "Протон" в шампионата за авто-издръжливост "Серийте Льо Ман". Този формат представлява своеобразна подготовка именно за короната на дългите състезания пистата "Съркюи де ла Сарт". Oт началото на 2020 г. Майкъл има 13 участия, като в края на 2021 г. на състезанието "4 часа на Портимао" в Португалия той

дори се качва

на почетната стълбичка,

след като с двамата си съотборници стигат с "Порше 911 RSR" до второто място. На "4 часа на Спа" в Белгия пък остават четвърти. Отборът "Протон" като цяло има добри резултати, когато Фасбендър е зад волана.

"Изпълнявам мечтата си – ще се състезавам на "24 часа на Льо Ман! Работата с мечтите е, че накрая не ти се налага да мислиш колко много работа си свършил, колко трудности си преодолял, за да стигнеш където си. Научих как винаги трябва да си готов да се състезаваш с другите, но и със себе си.

И стигнах до момента, в който мога да покажа на какво съм способен на най-високата възможна арена", споделя пред журналистите Майкъл. Необичайното в ситуацията, че той говори с каска в ръка пред спортни медии, а не в смокинг на някой червен килим на Холивуд.

“Майкъл не е най-талантливият състезател,

но за сметка на това работи много здраво - споделя съотборникът му и все пак професионалист Рихард Лийц от Австрия. - Затова и полагам много усилия да го подготвя за трудностите на 24-часовото изпитание в Льо Ман. За мен е приятно да помогна на човек, в когото има такова старание."

Фасбендър ще споделя една кола с други двама съотборници в "Протон" - австралиеца Мат Кембъл и канадеца Закари Робишон. Това са сравнително неизвестни пилоти, но в състезателния клас на актьора могат да се намерят и имена като това на бившия състезател от Формула 1 Джанкарло Фисикела. С други думи, Фасбендър ще има пред кого да се доказва. Около 3 ч следобед на 12 юни ще разберем дали и зад волана е толкова талантлив и способен, както е пред камерата.