Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Ергенът - Виктор Стоянов, се целува с финалистката на предаването Виктория Капитонова СТОПКАДЪР: Би Ти Ви
Ергенът - Виктор Стоянов, се целува с финалистката на предаването Виктория Капитонова СТОПКАДЪР: Би Ти Ви

Невъзможно е да се “прецени” кое усилие е по-безполезно: заканата на СЕМ да наложи санкции на Би Ти Ви заради простащините в “Ергенът”, или фейсбук дискусията на коя част от парчето “Ще ти скъсам г*за” е автор Соня Момчилова.

За полезното действие на медийния регулатор красноречиво говори проследяването на някои факти. През 2019 г. той налага на “7/8 ТВ” глоба от 30 хиляди лева за “цинизми, вулгаризми, полуцензурирани псувни и всевъзможни нецензурни изрази”, а през юли 2021 г. партията на Слави Трифонов печели парламентарните избори с 657 829 гласа, пропагандирайки единствено в ефира на тази телевизия. Въпреки височайшата намеса на моралния стожер СЕМ.

През юни 2021 г. съветът влиза в напрегнати отношения с Велислав Минеков и публично споделя безпокойството си, че “министърът на културата въвежда в заблуждение обществото относно комуникацията си с независимия регулатор”.

 Месец и нещо по-късно наказва с 3000 лева генералния директор на БНТ Емил Кошлуков заради същия непоследователен министър.

Очевидно е, че политическата безпристрастност и налагането на добри маниери не са по силите на държавния орган, затова не е и особено важно да се доказва Момчилова или Любен Дилов-син е авторът на пламенния рефрен “Ще ти скъсам г*за”, дал заглавието на един от най-големите “Ку-ку” хитове през 90-те.

Тъй като новата шефка на СЕМ е от президентската квота, а медийният кръг зад “Демократична България” и “Промяната” вече не харесва Румен Радев, тя бе нападната

заради разпуснатото си младежко творчество

Ефектен, но некоректен контрапункт, защото в началото на демокрацията масовият потребител припяваше сътворения от Момчилова хит “Мама на татко не дава” от албума “Ръгай чушки в боба” със същия блеснал поглед, с който друсаше кючеци на “Камъните падат” и “Тигре, тигре”.

Фокусът не е миналото, а настоящето, в което Момчилова със завидно самочувствие сравни “Ергенът” с “интелектуален холокост”, предизвиквайки всеобщ потрес и основателно остра реакция от “Шалом”.

Повече от непонятно е защо тази чиновничка не замълча, след като ѝ казаха, че “подобни сравнения са обидни към паметта на милионите жертви на нацизма през Втората световна война и такава историческа трагедия не бива да бъде профанизирана”. Напротив, най-невъзмутимо се зае да обяснява на евреите какво пише в Танах.

През 2020-а Соня се открои сред най-гръмогласните протестиращи срещу ГЕРБ, не по-долу от самото “отровно трио”. Влагаше особена агресия и настъпателност, за да убеждава в мрежата “неверници”, че зад народните вълнения няма и капка партиен интерес. Бързото ѝ кариерно израстване с победата на прогресивните сили не само я опровергава, но и затвърждава впечатлението за службогонство, което пък ѝ спечели врагове дори в самия СЕМ. Най-неприятното е, че днес Момчилова вече се изживява като морална полиция и дружинна на нацията.

“Нужна ни е телевизия - заявява тя, - пред която родителите спокойно да оставят децата си без надзор.”

“Не - отбелязва колегата Иво Сиромахов, - телевизиите не възпитават децата. Възпитанието на децата е задължение на родителите им. Ако самите родители са абдикирали от възпитанието на децата си и са го оставили на телевизора, компютъра, таблета, вината не е в телевизиите.”

Призванието на СЕМ

е основно да следи за баланса на гледните точки,

да се интересува защо определени събития не се отразяват от определени медии за сметка на други новини. Да се произнася, а не да мълчи свенливо, когато фондации, НПО-та и дори партии се оплакват, че липсва плурализъм в четвъртата власт.

Най-добре органът да остави на образователния ресор и на домашното огнище отговорността за изграждането на личността, формирането на вкусове сред подрастващите, налагането на рестрикции върху явления като “Ергенът” и чалгата. Аман от каки с показалки!