Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

15 март бил срокът, в който да се подадат документи за лиценз на новата компания, но не станало

Вбесен от бавната реформа в железниците и от това, че трябва да върши работата на шефовете им, министърът на транспорта Николай Събев освободи и третия идеолог на реформата в БДЖ. Той уволни изпълнителния директор на холдинга - 81-годишния Йордан Мирчев.

Преди него Събев заради забавата освободи зам.-министъра на транспорта Илия Илиев и председателя на борда на директорите Симеон Евтимов, както и Любомир Сяров, който бе член на съвета на директорите. В петък, 8 април, от борда бе освободен и Кирил Григоров. Тази въртележка е само на хора, избор на министъра.

Тримата - Мирчев, Илиев и Евтимов, се смятаха за двигатели на сливането на трите компании - “Холдинг БДЖ”, “БДЖ Пътнически превози” и “БДЖ Товарни превози”, в една “Национална компания БДЖ”. Запитан от “24 часа” за мотива за поредното уволнение, Събев заяви:

В пътната карта, която обявихме, има една дата - 15 март, на която трябваше да подадем документите, за да се подготви лицензът на новото дружество “Национална компания БДЖ”. За да се подадат документите, трябва един петгодишен план, който да покаже финансова стабилност на предприятието, иначе лицензът няма как да бъда даден. Днес сме 12 април, след като втори път им го върнах, няма бизнес план. Един месец чакаме какво? Аз ли съм изпълнителен директор на това предприятие?

На мястото на Мирчев е назначен Ангел Стоянов, за когото министърът казва, че е участвал в прегледа на готовността на дружеството “БДЖ Товарни превози” за вливане в общата компания. Тогава той е бил изпълнителен директор.

Събев заяви, че го е видял да се справя перфектно. “Той наистина разбира от БДЖ, сърцето му е в БДЖ, но чува и цифри”, са думите му.

На въпрос защо освобождава визионерите, които е назначил, министърът заяви, че са дали страхотна визия, но се оказаха в невъзможност да я приложат и трябваше аз да го направя. Така или иначе, ще я приложа, заедно с другите - Даниела Везиева (бивш служебен министър на икономиката - б.р.) е там, имаме екип”. Чакали се кандидати и от конкурса, който е обявил.

Освободеният изпълнителен директор на холдинга Йордан Мирчев каза, че е депозирал оставката си преди седмица - на 6 април. За трите месеца начело на железопътния превозвач изпълнил обещаното.

Мирчев казва, че няма как със забатачени при предишни управления обществени поръчки за ремонт на вагони БДЖ да излезе на печалба през 2024-2025 г. На печалба се излиза с подвижен състав, с превози и с приходи.

15 март бил срокът, в който да се

подадат документи за лиценз на

новата компания, но не станало