Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Източник: Pixabay
Източник: Pixabay

Появата на една нова дисциплина – електронните спортове започнаха да се развиват в края на 90-те години – спечели вниманието на аудиторията и дори успешно започна да се конкурира с всички останали реални спортове. Интересен факт е, че до края на 2010 г. това предложение не беше чак толкова популярно на територията на Европа, но веднъж след като се наложи в Азия – към този момент Китай иска да стане основна дестинация на еСпортовете – беше повече от очаквано, че ще продължи експанзията си. Днес с аудитория от 430 милиона души, спонсори като технологичните гиганти Microsoft, Dell, HP и още много други, както и наградни фондове от милиони долари, това се превръща в една напълно завършена дисциплина, като никоя друга, която сме виждали до този момент и темповете продължават да са впечатляващи.

Логично е, че когато стигнем до този момент и разполагаме с една нова дисциплина, букмейкърите също ще ѝ обърнат внимание. Ако прочетете ревюто на букмейкъра bet365 ще откриете, че новият спорт – дисциплини като футбола и крикета са на около 100 години, следователно еСпортовете са сравнително млади – е на особена почит. Не е трудно да забележим, че присъстват заглавия като Counter-Strike:GO, Dota 2, Rainbow Six Siege и дори FIFA. Пазарите са съобразени изцяло с всеки спорт, а и много фенове могат да гледат срещата директно с помощта на опцията за пряко предаване.

Най-вероятно сте забелязали, че става въпрос за компютърни игри и може би се чудите какъв спорт е това, след като говорим за група хора, които стоят пред монитора, къде е спортът? Често новата дисциплина може да се определи като възможност за тестването на спортове, които могат да накарат абсолютно всеки човек да се наслади на доста специални възможности. Например ще открием, че в много отношения професионалната игра може да се оприличи като малък оркестър, всеки играч трябва да бъде на правилното място, да изпълнява в синхрон стратегията и в случай, че не работи, бързо да се промени с друга. Не е трудно да открием и още една важна подробност – тук говорим за рефлекси и често четем дори за контузии.

Какво обаче трябва да знаем, когато правим залози на еСпортовете? Една от много важните препоръки е поне малко да сме гледали определената дисциплина. Някои игри като Counter-Strike:GO са световно известни и сме сигурни, че няма човек, който да не е виждал тази класика. Същото важи и за спортните симулатори като FIFA. Преди да започнем да правим своите прогнози, редно е да познаваме поне малко самата игра. Никой не е заявил, че трябва да сме я играли, но е хубаво когато гледаме такова събитие, да сме запознати с основната цел. Ето защо най-често препоръчваме да се гледат официални турнири, защото именно там присъства и коментарно студио, като на много по-разбираем език ще получим яснота. Стари епизоди са налични в различните видео платформи.

Няма как да изберете спорт, без да познавате поне малко опонентите. Ако сте се спрели на предложение като CS:GO, обърнете внимание на Дания. Там играчи като dupreeh, dev1ce, gla1ve, могат да се похвалят с приходи над 1 милион долара всеки, на този етап именно те се смятат за хегемон в това заглавие, но не са единствените. Излишно е да казваме, че конкуренцията е изключително свирепа, следователно трябва да познавате играчите. Българинът Иван Иванов известен още с псевдонима си MinD_ContRol се нарежда сред най-добрите професионални играчи на страната, а приходите му от този спорт са над 4 милиона долара. Публиката също го обича и дори го описва като по-агресивен атлет, който често ще нагнети обстановката не само с помощта на клавиатурата, но и с поведение.

Не трябва да забравяме и още една подробност, новото предложение се движи с интересни темпове и претендира за признание. Няма да се изненадаме ако скоро се превърне в претендент за най-големия спорт в света и по всичко личи, че със стъпките, с които вървят напред, това може да се случи в следващите години. На този етап няма страна, която да не разполага с електронни атлети, а и любовта към компютърните игри започна да се засилва значително.