Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Никола Льофевър се ражда в Париж, когато в Перуджа Моника завършва гимназия и планира да стане адвокат

Той също има 8-годишна дъщеря. Нарича я “моята прекрасна русалка”, която прави изкуството му по-добро

Скулпторът е анимист, не приема разделението на тялото и душата

В парижкото предградие Булон Биянкур преди 36 години се ражда Никола. Бъдещ скулптор и притежател на галерия в Париж, разтърсен още в детството си от сюрреализма, вдъхновен от Андре Бретон, от Макс Ернст - обещан на изкуството без никакво съмнение.

В Чита ди Кастело три месеца по-късно Моника става на 18 години. Единствената дъщеря на Паскуале Белучи (служител на транспортна компания) и на Брунела Бриганти (домакиня) блести с безспорна красота.

Семейството й не разполага с особени средства, а тя е решена да се сдобие със сериозна професия. Добре осъзнава, че да си привлекателна жена в Италия, е “доста трудно”. Така, тъкмо завършило класическа гимназия, младото момиче започва работа като модел, за да финансира своето обучение в юридическия факултет на университета в Перуджа.

В онзи момент цели 34 години стоят между Моника Белучи и Никола Льофевър, и тяхната среща в живота, след която днес двамата вървят напред ръка за ръка като двойка.

Когато французинът навършва 18 години и започва обучението си във Висшия институт за изящни изкуства (Institut d'etudes superieures des arts) и в Колежа на Лувъра (l'Ecole du Louvre), същата година на големия екран излиза италианско-американската лента “Малена” на Джузепе Торнаторе. Великолепен филм за жената мечта, чиято красота е проклятие.

Дамата в главната роля показва, че с лекота оставя в своята сянка не само най-прелестните италианки.

След “Малена” всички вече знаят името Моника Белучи - то е синоним на блян.

Актрисата е добре запозната с посланието на лентата, защото е казвала: “Хората могат да ти простят ума, даже таланта, но красотата - никога”.

Повече от десетилетие преди това тя е напуснала университета, преместила се е в Милано, покорила е модния свят с ослепителната си външност. Киното я е призовало. Моника се записва на курсове по актьорско майсторство на 25 години и само месеци по-късно започва да се изявява пред камерата.

На 32 е на снимачната площадка на романтичния хит “Апартаментът”. Именно там пламва нейната любов с лошото момче на френското кино Венсан Касел.

В началото буйният млад французин смята, че италианката е просто красиво лице и нищо повече, но неусетно тя открадва сърцето му и става майка на децата му. Двамата сключват брак, който изглежда неразрушим, имат две дъщери - Дева (14) и Леони (8).

“Апартаментът” излиза четири години преди Никола да постъпи в университет, където започва да си сътрудничи с артдилъри като Жак Лакост. Така веднага след дипломирането си Льофевър е нает от галериста и предприема пътуване до Перу в търсене на мебели “Жан Ройер” от 50-те години. По време на тази експедиция той задълбочава познанията си в материята, която го привлича и днес, а именно примитивните, груби и наивни послания в древните предмети и тяхното място в изкуството.

След завръщането си в Париж Никола се среща с Аксел Верворт, търговец на антики, известен със своята еклектичност и вкус. Работи с него в продължение на две години, включително и на биенале на антикварите в Париж и Kanaal в Антверпен.

От 2004 до 2007 г. Льофевър помага на аукциониста Метр Бинош, като участва в организирането на търгове на предмети от различни изкуства - предколумбови, традиционни африкански, на Океания и Амазония.

Благодарение на това партньорство с Бинош, Никола още повече обогатява знанията си за антиките, както и колекцията си от древни предмети.

През това време Белучи е запленила Холивуд, блести в ролята на Мария Магдалина в “Страстите Христови” на Мел Гибсън, както и в други касови продукции. В личния си живот се радва на хармония. Станала е майка на първата си дъщеря. Касел я обожава.

През 2008 година Льофевър открива собствена художествена галерия в южната част на Франция. Заради артистичните си търсения рядко се задържа на едно място и е пътувал по целия свят - от Африка до Мексико, Индия и Азия.

Сам определя творчеството си като съчетаване на всичко старо, така че култури, материали и времена “да се срещат и да празнуват общите си корени”. Свързва в едно природата и човека. Талантът му е да осъществява диалог с всички видове древни предмети: редки, ценни или традиционни, органични, интимни.

Обединява творби на Гастон Чай Сак, Жан Дьобюфе, Анди Уорхол и Жан Кокто с антики и други любопитни предмети. Той е анимист (не приема разделението на тялото и душата) и е чувствителен към присъствието на свещеното.

Никола казва за себе си, че е наивен и неговото послание е нищо друго освен любов.

В ръцете му материята не познава бариери нито на времето, нито на пространството и символизира съюз между цивилизациите в търсене на мира с предполагаемия утопизъм.

“Ръководя се от фигурата на ансатския кръст, богинята-майка, защитното и любезно божество, благодарение на което изследвам всеки аспект на творческата магия”, обяснява в интервю творецът, който е и бивш модел.

В неговия свят жената, и особено майката, е отправна точка. Тя е богинята, към която възхищението му няма граници.

Това присъствие в работата му се дължи на майка му, която му е дала безкрайна любов и от нея е наследил своята особена чувствителност.

“Само мъж с чувствителна душа може да оцени женската уязвимост, без да иска да доминира”, признавала е Белучи. И изглежда, точно с това я е пленил Никола.

За свой ментор Льофевър определя собствения си баща, който също винаги го е подкрепял и му е давал нужната обич, за да се отдаде с пълна сила на изкуството.

Когато през 2011 година Белучи прегръща за първи път втората си рожба Лиони, и Льофевър става баща на дъщеря си Анахи.

“Тя е моята прекрасна русалка, която прави изкуството ми много по-добро - коментира в интервю скулпторът. - Винаги съм я водил с мен на изложби, визуализации, търгове и дори когато отивам на лов за антики.

Обича да идва в ателието ми, където самата тя свободно изразява себе си. Винаги се интересувам от нейното мнение. Анахи обича и да ми помага да украсявам къщата си, където се опитваме да намерим хармония.”

През 2013 година Моника и Никола се приближават един към друг, но още не е дошло времето. След 14 години заедно в добро и лошо Белучи и Касел се развеждат.

“Жената може да обича така, сякаш никога няма да си тръгне. Но един ден може да си тръгне така, сякаш никога не е обичала”, споделяла е актрисата.

След раздялата Венсан е убеден, че няма как да обича така отново и още по-малко да се ожени повторно. Неочаквано обаче намира нова любов, без да я е търсил, в лицето на 19-годишната моделка Тина Кунакей. Двамата си размениха брачни халки през 2018 година и вече са в очакване на своя собствена рожба.

Връзката на Касел с ослепителната и много по-млада Тина не влошава фатално неговите отношения с Белучи. Двамата бивши се разбират добре и дори може да се каже, че той все още я обича, макар и не като съпруг.

“Никога няма да навредя на Моника - каза в интервю през миналата година актьорът. - Желая й толкова много доброто. Ако някога се нуждае от мен, ще отида до другия край на света за нея.”

И докато Касел и новата му изгора развълнуваха всички заради разликата в годините си, Белучи, както винаги, не допуска никого до своя личен живот, емоции и мисли.

Още преди венчавката на своя бивш звездата скромно коментира в интервю за “Ел”: “Виждате ли ме с 20-годишно момче, дори и много красиво? По-скоро бих гледала на него като на син”. И все пак тя не забравя да добави: “Любовта няма кодове”.

Изключително важно уточнение, особено с днешна дата, след като стана ясно, че е отдала сърцето си на по-млад от нея с 18 години мъж, макар че все пак действително Никола не е 20-годишен.

Миналата година пред списание Paris Match Белучи сподели, че за пръв път след връзката й с Венсан се чувства обичана отново. Нещо повече - чувства се влюбена.

Освен всичко актрисата обясни, че с нейния нов партньор се разбират отлично, тъй като и той като нея има натоварен график.

“Изживявам прекрасен момент и се преоткривам”, не крие Моника.

Тя среща Льофевър през лятото на 2017 година, твърди френското издание Voici, което първо разкри самоличността на новия мъж до Белучи. Оттогава двамата ревностно крият отношенията си. До днес.

Като двойка те се разкриха преди дни на ревюто на “Шанел” в Grand Palais, хванати за ръка и разменящи си целувки по улиците.

“Любовта живее само тогава, когато има взаимно уважение и свобода. Желанието да притежаваш някого като вещ е абсурдно”. (Моника Белучи).