Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

полк. Димитър Данев
Снимка:БиТиВи
полк. Димитър Данев Снимка:БиТиВи

„Добре съм, командир. В София съм, скенерът е ок… Ще се чуем при възможност, бъди здрав“.

Това написал, военният пилот полк. Пейо Дончев от болничната стая, който катапултира, минути преди самолетът му Су-25 да се разбие край Безмер, до бившия си командир полк. Димитър Данев.

Полк. Данев, който има 33-годишен опит във военната авиация и над 2000 летателни, твърди, че в критичната ситуация колегата му е реагирал адекватно.

„Това е краен вариант да катапултираш, когато няма вече друго какво да направиш. Или може в самолета да няма нищо, но да изпаднеш в ситуация да не вярваш на приборите, или да мислиш, че идва фатален край… На мен не ми се е случвало, за щастие , но мисля, че е голям шок, това си е втори живот“, казва бившият началник на авиобаза Безмер пред БТВ.

Щурмовите самолети Су-25 К в авиобаза Безмер са сред най-надеждните в авиацията, смята опитният пилот.

Основните версиите за инцидента са три - техническа неизправност, човешка грешка или непредвидени обстоятелства, които ще се търсят в хода на разследването. Полк. Данев почти изключва грешка на пилота заради безупречната му подготовка и опит. Поддържал форма със ски бягане и ски ориентиране. Има и две паралелни версии, които трябва да установят какво точно се случи в небето над авиобаза "Безмер".

В момента в авиобазата се провежда международно учение с транспортни самолети, в което пострадалия пилот планирал да се включи.

Полк. Данев отрече това да е бил първият полет за тази година на военният пилот полк. Пейо Дончев.

"Начетох се и се наслушах на неверни неща. Първо, че това е първи полет за годината и другата спекулация е, че пилоти от щаба вземат часовете на млади летци, за да вземат 2000 лева на месец, което не е вярно", каза той.

Той уточни също, че не е запознат с детайлите и ще коментира по принцип инцидента.

"Едно непредвидено обстоятелство може да доведе до аварийна ситуация и единственото решение е да се катапултира. Може да се попадне в ято птици, което да намали работата на двигателите. Случвало се е на самолети да се спусне спирачен парашут и самолетът да стане неуправляем, но това явно не се е случило", добави още  полк. Димитър Данев.