Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

"Мерцедес" отписа и този шампионат 20 ГОДИНИ ПО-КЪСНО: В края на месеца Михаел Шумахер ще стартира на белгийската писта, откъдето през 1991 г. започна неговата бляскава кариера във Ф1. СНИМКА: РОЙТЕРС

Босът на "Мерцедес GP" Рос Браун е готов да поеме цялата вина за втория слаб сезон на тима тази година.
В момента отборът е четвърти (80 т.) и няма никакъв шанс да измести "Ферари", които са с 215 т. Точно преди година в Щутгарт пак решиха да обърнат усилията си към 2011 г.
Тогава пилотите на "Мерцедес" бяха спечелили 132 т., на два пъти Нико Розберг бе на подиума и бе отпадал само в едно-единствено състезание.
Сега нещата са направо
лоши дори в сравнение
с миналото първенство
Вместо очакваното място в клуба на "Голямата четворка" (тимовете на "Ферари", "Макларън" и "Ред Бул"), германците се тътрят и с мъка удържат място в петицата.
"Да, аз направих някои грешки - категорично си признава босът на "Мерцедес GP". - Моите решения невинаги са били правилни, а трансформацията от "Браун GP" в новия отбор продължи прекалено дълго време."
Сравненията показват, че за 11 старта от тази година пилотите са записали 1,65 пъти по-малко точки от 2010 година (80:132). Докато Шумахер
запазва темпото си
от миналата година
(38:32 т.), то Розберг ги е намалил близо два пъти (94:48). За сезон 2010 двамата имат общо два старта, в които не завършват заради технически проблеми. Тази година те са четири, от които 3 са на името на седемкратния световен шампион.
През 2009 г. изборът на шефовете от Щутгарт падна върху Браун заради спечелените титли при конструкторите с "Бенетон" и "Ферари". Заедно с легендарния Шумахер комбинацията звучеше като поредица успехи.
Вместо рестарт на кариерата на Шуми и победи за "Мерцедес", сега за втора поредна година в екипа зарязват шампионата и започват подготовката за идната година.
"Механичното свързване на двата отбора показа, че не може да бъде направен балансиран тим, който има добре работеща структура - допълва англичанинът. - Пилотите си вършат работата добре, те не са виновни за проблемите."
Браун допълва, че в момента нито звездата на тима Розберг, нито легендата на Ф1 Михаел Шумахер могат да направят нещо повече за отбора си -
болидът MGP W02
позволява само толкова
Най-голямо е разочарованието за Михаел Шумахер. В края на месеца пилотът, който държи почти всички рекорди във Ф1, ще отбележи точно 7304 дни в първенството. Първият му старт е на белгийската "Спа-Франкоршан" на 25 август 1991 г. Сега на 26 август Михаел ще стартира там, откъдето преди 20 години започна кариерата му.
Но подновяването й носи на символа на Ф1 повече разочарования. В състезанията той
става лесна жертва на
млади и нахъсани пилоти,
болидът му не позволява да защити бързо намаляващия му престиж. Изглежда обаче, че голямата грешка е повече в намерението на Шуми отново да кара, а не толкова в MGP W02.
Като цяло представянето на екипа е толкова незадоволително, че напълно е възможно още в следващите два-три старта "Сребърните стрели" да слязат с място надолу. "Рено" има само 14 т. по-малко, а пилотите му са по-постоянни. Като се знае, че нещата за титлите са предрешени ("Ред Бул" първи и в двата шампионата), изглежда германо-френският двубой ще е интригата на шампионата.

 

 

Митко Илиев увеличава аванса

Шесткратният шампион на България Димитър Илиев ("Шкода Фабия S2000") спечели трето състезание от шампионата, побеждавайки в рали "Хеброс". С това пилотът на "Виваком" прибави нови 25 т. към досегашния си актив от 103 т. и увеличи аванса си пред Петър Гьошев ("Престиж", "Пежо 207 S2000") - 104 т. и пред шампиона за 2010 г. Крум Дончев ("Глобул", "Пежо 207 S2000") - 68 т.
В невероятната рулетка заради непрекъснато променящото се време, Илиев записа 4 първи места край Хисаря, три пъти най-бърз на отсечките бе Гьошев и веднъж - Дончев.
Рали "Хеброс" отбеляза своя юбилеен старт в Средна гора, след като през последните години едно от най-старите състезания у нас не успява да получи подкрепата в Пловдив.
"Ралито е много добро, а условията в Хисаря предполагат неговото бързо развитие - категоричен е победителят. - Интересът на местните власти към състезанието е очевиден и тази вълнуваща надпревара може да има интересно бъдеще тук."

 


Има нещо сбъркано във френските коли

За втори път на Ник Хайфелд се налага да бяга от горящия си болид този сезон. За разлика от първия случай обаче на "Хунгароринг" огнените езици бяха допълнени и от малка експлозия. Тя не засегнала пилота, но един от пожарникарите край трасето, помагал да бъде потушен огънят, е пострадал леко. След края на състезанието от отбора обясняват, че причината за лумналия огън в болида на германеца е заради дефектна гайка на задното колело. Тя е разкъсала тръба на ауспуха в самото му начало, където все още има малко неизгорял бензин. За трудностите с фиксирането на гайката механиците са докладвали веднага, след като Ник е направил второто си спиране в бокса. Заради нея Хайфелд стои в питлейна много по-дълго, отколкото очаква, и екипът може да направи смяната на гумите за болида. "Колата беше прегряла и забелязах дим, който излиза от предната част - обяснява ситуацията Ник Хайфелд. - Тогава видях, че пламъците започват да ме ограждат и аз прекратих своето участие." Преди да изскочи панически от кокпита, Хайфелд спира своята кола непосредствено след излизането си от боксовете. Като цяло оценките на пораженията се смятат от тима за повърхностни и незначителни. Единствената част, която е пострадала сериозно в болида на германеца, е подът на неговия болид R31.

 

 

Хакнаха сайта на Бътън

Компютърен диверсант е проникнал в личния сайт на победителя от GP на Унгария Дженсън Бътън. Хакерът се намърдал в портала в събота вечерта, поставяйки на страницата фалшива информация за пилота. Според дезинформацията в събота през нощта Бътън е бил закаран в болница в Будапеща, след като е станал жертва на пътен инцидент в унгарската столица.
Точно по това време, без да подозира нещо, пилотът вече е бил в кревата си "Хилтън".
Информацията била свалена от сайта на пилота в ранните часове на неделния ден веднага, след като пилотът се появил в добро здраве на пистата "Хунгароринг" и научил за хакването.