"България" виси за еврошампионата през 2012 г.
Рали "България" е сериозно заплашено да изпадне от листата на европейския шампионат догодина. Причината е в изискванията на ФИА десетте състезания от първенството да бъдат с най-голям брой спечелени точки.
Те се начисляват от 10 критерия, които включват общата организация, сигурността на състезанието, инфраструктурата, официалните лица, които присъстват, интереса на медиите, техническото обезпечаване, пътищата и
ориентировъчния брой
зрителите. Върху тези основни точки наблюдателите на световната федерация правят оценката си.
Решение на Световния съвет на ФИА отпреди месец обаче прибавя към критериите и броя на стартиралите национални и чужди екипажи. За следващия еврошампионат едно рали ще отпадне и ще бъде заместено от състезанието-отличник измежду тези, които са с коефициент 10.
Във ФИА само броят участниците и
изобщо не се вълнуват
дали те са малко, но от високо качество. Сравнението на състезанията до момента изобщо не е в полза на "Българи". Италианският кръг стартира със 107 екипажа, от тях чужденците са 17. В Хърватска са 64 (13), Турция - 55 (6) и Белгия - 105 (7).
Миналата седмица Боровец събра едва 28 автомобила, което е абсолютният антирекорд на стартирали в цялата 42-годишна история на ралито. За момента този най-къс стартов лист от пет кръга най-вероятно няма да бъде "подобрен".
.................................
ПЪРВИЯТ ФАУЛ Е ПРЕДИ 32 СЕЗОНА
Само един път през всичките години до момента българското рали е изпадало от топ листата на еврошампионата. Това става през 1979 г., когато носещото тогава име "Златни пясъци" рали е свалено в по-ниската категория.
Два сезона по-късно обаче домакините така организират надпреварата, че на следващия сезон ФИА я приема като най-доброто рали. Така в продължение на 36 години "България" е определяно като еталон за европейския шампионат.
.....................................
Това означава, че от зрители и участници Боровец ще загуби много точки. Така че личният авторитет на президентана БФАС Георги Янакиев вероятно пак ще трябва да бъде вкаран в употреба, за да се запази мястото на България в най-големия регионален шампионат.
Не само кризата
От 1983 г. насам нашият кръг от първенството винаги е бил с най-високите оценки от ФИА. Но това ставаше и благодарение на уникалните връзки на Янакиев. За 30 години състезанието помни стартове, на фона на които последното рали е само беден комшия.
И проблемът не е единствено в кризата, с плашилото на която се оправдават всички недостатъци. Рутината и аматьорския мениджмънт за старта в Боровец са по-страшни от лошия финансов климат.
Точно на другия полюс на тридневната гонка в Рила бе интересът на медиите. За първи път в 83-ма журналисти отразяваха надпреварата.
"По трима новинари на всеки автомобил в колоната? Това и в Шотландия не може да се случи!", коментира д-р Христо Тодоров, който отразява ралито за британско електронно издание. Отделно "България" премина през драматичен развой, в който най-бързият от пилотите - Димитър Илиев ("Шкода Фабия S2000"), завърши пети, независимо че победи всички участници в седем от десетте етапа.
Напрежението стигна върха
два часа преди финала, в който водилият от старта до 44-ия километър преди Петър Гьошев ("Пежо 207 S2000") загуби с 3,2 сек. от европейския шампион Лука Росети (Ит, "ФИАТ Гранде Пунто S2000").
"Не ми стига опита с този автомобил - категоричен е пилотът. - Това е, което не ми стигна, за да запиша четвъртата българска победа в най-престижното ни рали." Гьошев е зад волана на перфектния автомобил на "Престиж Рали Тим" само от четири състезания, Росети има две европейски титли и над 4000 състезателни километри със своя ФИАТ.
Най-четени
-
Криминални архиви: Притискат наказателно Самоковеца, Фатик и братя Пехливанови
Текстът е от архива на "168 часа". Митичните фигури Косьо Самоковеца, братята Георги и Любен Пехливанови и Фатик Шабан са спирани и проверявани наказателно за по няколко часа в акции на полицията в
-
Мистериозна смърт на благодетеля на Бургас. Изгаря всичко, построено със завещаните от него 500 млн. евро
Името на Александър Георгиев-Коджакафалията не говори много на младите бургазлии. По-старите поколения го знаят като един от големите благодетели и дарители на града от началото на ХХ век
-
Галерия Албена Денкова посреща юбилей с държавна награда. Напоследък живее в Русия
В последно време за Албена Денкова не се говори много, защото от години с Максим Стависки работят в Москва. На рождения си днес обаче двукратната световна шампионка по фигурно пързаляне отново ще
-
Като говорим за туризъм, колко подобни туристически автобуса пътуват из България?
Като говорим за туризъм, колко подобни туристически автобуса пътуват из България? От едната страна са две седалки, от другата - една. И това е съществена част от усещането за хубавото преживяване
-
Чорапогащник - смешна дума. На турски е кюлотлу чорап
Най-смешната нова дума в българския език за някогашната стара емиграция беше ЧОРАПОГАЩНИК. Бях на едно коледно празненство в дома на богат българин в Рим. Имаше стари имигранти и имигрантки