Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Ако мантинелата беше нова, тирът нямаше да влезе с такава скорост, но у нас първо са жертвите, после мерките


Поредната катастрофа, за която вина "нямат" Агенция "Пътна инфраструктура", но не искат да си я признаят.
Преди години следвах във ВИАС - специалност Архитектура. Имаше един предмет, който беше страшилището на повечето студенти - СПРОМАТ /съпротивление на материала/. Ама така или иначе го изкласих :)
Та, по темата.
Мантинелата, която е монтирана преди 20-тина години и подложена на дъждове, снегове, ветрове и какво ли не, след толкова много години е абсурдно да изпълнява основната си функция - в случай на удар да възпре превозното средство да премине в насрещното движение. Тя се е превърнала в обикновена ръждясала тенекия. В деня на катастрофата, тя е изпълнявала само две функции. Първата е да предупреди шофьорите, че не трябва да преминават от едната в другата част на магистралата, а втората е "красота", доколкото може да се каже, че е красива. Нито една от тези две останали функции не може да възпрепятства катастрофа като тази.
Ако преди години, когато е била монтирана, е могла да намали скоростта на ТИР от 90 на 50 или 40 или 30 км./ч., то вчера тя е намалила скоростта на ТИР-а от 90 на 80 км./ч., или въобще не е намалила скоростта му.
Ако мантиналета отговаряше на стандартите, ТИР-ът със сигурност нямаше да причини всичките тези жертви. Поне последната ударена от него кола, можеше да не бъде ударена и пътниците в нея да бъдат спасени. А може би и последните две. А може би, шофьорите от насрещното спрямо него движение, щяха да имат шанса и времето да избегнат удара с него или поне да не бъде толкова фатален. Но скоростта с която той навлиза в тяхната лента е бил фатален за всички участници.
Един от най-ефикасните стандарти в това отношение са двойните /една върху друга/ мантинели, които освен това са и подсилени, здраво фиксирани в земята и поддържани постоянно.
Спомняте ли си падналото осветително тяло в един от тунелите на магистрала "Хемус", което уби жена на място пред очите на съпруга ѝ?
След този инцидент, "управляващите" предприеха някакви мерки по отношение на осветлението в тунелите.
Сега е същото.
На първо място са жертвите, а след това мерките.
Е, така се "управлява" държава.

*Коментарът е от фейсбук