Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

За 6 часа микро- и малкият бизнес подаде проекти за 90 589 025 млн. лв. Мярката за безвъзмездна помощ за този тип предприятия бе отворена в 10 ч днес, към 16,20 часа онлайн бяха подадени от фирмите  10 844 проекта за написаната по-горе сума. 

Процедурата, известна като 3/10, е по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", в нея бяха събрани от различни оперативни програми 173 млн. лв. за безвъзмездна подкрепа на микро- и малките предприятия. Стратът й се забави, тъй като се чакаше нотификация от Брюксел, която бе получена днес и веднага процедурата бе стартирана. От ЕК очакват  тази мярка да подкрепи приблизително 17 300 микро- и малки предприяти. По нея бизнесът ще може да получи между 3 и 10 хиляди лева безвъзмездна помощ, ако е изпаднал в затруднение след началото на кризата.

В процедурата, чието пълно название е  „Подкрепа на микро- и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19",  е допустимо участието с проекти за първи път в процедурите на ОП "Иновации и конкурентоспособност" на хотелиери и ресторантьори, за което има и одобрение от ЕК.

Тя е с краен срок за подаване на проектни предложения 16,30 часа на 15 юни.  При нея класирането е по критерия "първи по време, първи по право" и прогнозите са, че сумата ще бъде изчерпана за кратко време. 

Процедурата за безвъзмездна финансова помощ се реализира с финансовата подкрепа на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Предоставяната по процедурата безвъзмездна финансова помощ е под формата на преки, безвъзмездни средства съгласно „Временна рамка за мерки за държавна помощ в подкрепа на икономиката в условията на сегашния епидемичен взрив от COVID-19“ от 19 март.

Допустими по процедурата са проекти, включващи дейности необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19.

По процедурата са допустими:

- Разходи, необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19, както следва:

- Разходи за закупуване на суровини, материали и консумативи;

- Разходи за външни услуги (вкл. режийни разходи);

- Разходи за персонал (вкл. разходи за възнаграждения и разходи за осигурителни и здравни вноски за сметка на работодателя).