Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Инфлуенсърите вземат от 200 лв. до $1 млн. за пост

Алекс и Дани Петканови са сред най-харесваните български инстаграмъри.
Алекс и Дани Петканови са сред най-харесваните български инстаграмъри.

Позират полуголи на фона на трагедията в Чернобил за повече лайкове 

Интернет славата им започва да се пропуква, потребителите губят доверие

Инстаграм звезда години наред лъже феновете си, че е веган

С нарастването на популярността на социалните мрежи нараства и броят на хората, които се насочват към една от най-новите професии - инфлуенсър.

Идеята, че можеш да изкарваш много пари, без да работиш, да получаваш безплатно редица продукти и да ти плащат да се снимаш с тях за профила си в инстаграм, привлича все повече интерес.

Наричат ги инфлуенсъри от думата influence, която означава влияние. Всъщност това са група хора, които

успяват умело да привлекат хиляди, дори милиони

последователи, а след това материализират успешно интернет славата си.

През последните години публиката започна да вярва повече на лидерите на мнение, защото е загубила интерес към обикновените реклами. Голяма част от последователите наистина вярват, че инфлуенсърите използват продуктите, които показват на снимките си в "Инстаграм" и им се доверяват изцяло относно качеството.

Смята се, че първите инфлуенсъри се появяват преди няколко години в YouTube. Чрез видеа в каналите си те разказват за своето ежедневие и проблемите в него. И до днес част от звездите на социалните мрежи използват канала, за да привличат внимание към себе си. Те се надпреварват кой ще скандализира повече от останалите. Една от най-харесваните български блогърки Антоанет Пепе, дори качи видео от раждането на второто си дете. С клипове интерес към себе си предизвикват и интернет звездите Алекс и Дани Петканови. Двамата са едни от най-популярните инфлуенсъри у нас и не крият, че именно от постовете си в социалните мрежи изкарват голяма част от парите си, а именно четирицифрена сума за пост.

Според данни на маркетинговата компания Mediakix миналата година

над 750 милиона паунда са взели в джобовете на инфлуенсърите

в замяна на реклама чрез снимки и видеа.

През последните години започнаха да излизат и цифри, които инфлуенсърите получават, за да разказват на потребителите колко помага наистина даден продукт.

Ценовият диапазон е голям и варира от 200-300 лева до милион и нагоре за един пост. Разбира се, милиони за реклама в социалните мрежи вземат единствено популярните личности като Бионсе, Ким Кардашиян и Селена Гомез.

У нас от социални мрежи печелят личностите с най-много последователи. И ако се чудите защо Николета Лозанова позира почти на всяка своя снимка с кутия цигари, то следващия път би трябвало да се замислите, че кадърът не е случаен.

Спортните мадами обикновено препоръчват хранителни добавки, а модните блогърки не спират да дават идеи как да се обличаме, показвайки уж съвсем случайно в клиповете си дрехи и аксесоари на различни марки. Звездните майки също са сред най-търсените за реклама на продукти. Сред тях са Мона Гочев и Константина Живова, които почти всеки ден споделят снимка на отрочетата си и продукт, който използват при отглеждането им.

След кадрите продажбите на препоръчаните от инфлуенсърите фирми нарастват мигновено. Че кой не би послушал звездата, която боготвори, дали да купи безумно скъпия крем за лице, чанта или обикновен прах за пране.

Не липсват обаче и големи куриози. Често в битка за печалба инфлуенсърите рекламират неща, от които нямат нужда. 20-годишни

красиви момичета хвалят кремове против бръчки,

а мускулести мъже показват на феновете си колко добре работят фотоепилатори и маски за лице.

Според статистиката през последната година предприемачите са инвестирали повече от милион долара в спонсорирани публикации в инстаграм, които в някои случаи е трябвало да бъдат маркирани като платени. Някои фирми споделят, че търсят специалисти в дадената област, в която е продуктът им, тъй като така мнението на инфлуенсъра е по-значимо за целевата им аудитория.

При звездите с по-малко последователи понякога дори няма заплащане. Единствената им облага е, че рекламират продукта, а фирмата им го подарява.

През последната година обаче професията започна да се надува като балон, а експертите очакват съвсем скоро да се спука. С нарастването на броя на инфлуенсърите започнаха да се появяват и

измамници, които плащат на последователите си

да ги следват, използват ботове, които коментират постовете им, и не носят приходи на фирмата, която рекламират. Засегната е самата същност на инфлуенсърството, а именно автентичността на тяхното влияние.

Защо феновете стават все по-подозрителни, четете в хартиеното издание. 

Ким Кардашиян и Бионсе печелят поне половин милион от всеки свой пост.
Ким Кардашиян и Бионсе печелят поне половин милион от всеки свой пост.
Звездните майки като Мона Гочев и Константина Живова рекламират ежедневно продукти.
Звездните майки като Мона Гочев и Константина Живова рекламират ежедневно продукти.

Видео

Коментари