Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Румяна Арнаудова СНИМКА: Архив
Румяна Арнаудова СНИМКА: Архив

Неспазването на служебните задължения е довело до смъртта на 20 човека при катастрофата край Своге.  Това обяви говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова, която даде допълнителна информация за новите обвиняеми за трагедията станала на 25 август миналата година.

Тогава загинаха 20 души а 8 пострадаха сериозно. Експертиза, направена в Австрия, е показала, че асфалтовата смес не отговаря на изискванията. Въпреки че в последния слой е трябвало да бъде поставен едър трошен камък е сложен трошен варовик, което е значително по-евтино. Това пък от своя страна е довело до много по-нисък коефициент на полеруемост. При минимален коефициент на полеруемост 50%, този на пътя край Своге е бил 28.

"В същото време обаче по документи е било записвано, че всъщност е поставен едротрошен камък. По тази причина има и обвинения за документи с невярно съдържание и нищо от това, което е описано в документите, не отговаря на истината", обясни Арнаудова. 

"Строителният надзор също не е свършил своята работа, защото не е контролирал. В понеделник ще бъде обвинен и директорът на дирекция в АПИ, който има пряко задължение да контролира пътя", съобщи още Арнаудова. По отношение на двамата бивши членове на УС на АПИ Дончо Атанасов и Светослав Глосов, които също са обвиняеми за катастрофата край Своге разследването се води от Софийска градска прокуратура. В неговия ход е станало ясно, че през 2017 г. на този път са станали 7 катастрофи. Шефът на районното управление в Своге е подавал сигнали до АПИ за лошия път. Първият сигнал е от 23 юни 2017 г. и е докладван на Глосов. Той е трябвало да свика заседание на УС, както и да поиска ремонт на пътя от гаранцията на фирмата строител "Трейс София", която е била в размер на 2 млн. евро. Вместо това обаче, Глосов изпратил писмо до "Трейс София", които пожелавайки си документи с невярно съдържание казали, че пътя е перфектен. 

Според прокуратурата, двамата бивши членове на УС на АПИ са обвинение в престъпления по служба, от което са настъпили вредни последици и са застрашили живота на всички, които са минавали по този път. Целта им е била да не се наруши финансовото състояние на фирмата строител.

Също така фирмата е категорична, че по безусловен начин е установена и вината на шофьора на автобуса, тъй като при допустими 40 км/чче той е карал с 53 км/ч. Според експертите, ако е карал с 40 км/ч е можел да завие надясно, без да навлиза в насрещното и да избегне катастрофата, дори и при този лош път и мократа настилка.