Къртицата “Витоша” изкопа тунелите, пускат 5 станции през октомври (ОБЗОР)
Къртицата “Витоша” приключи работата по изграждането на тунелите на третата метролиния в София. Огромната пробивна машина изкопа вчера последните метри и излезе на бъдещата метростанция “Зад канала”.
За 2 г. тя прокопа 7 км двупътни тунели от ул. “Житница” до театър “Зад канала”, като средно е работила със скорост 15-20 метра дневно.
“На финала сме. До края на годината столичани вече ще могат да ползват първите 8 км от третата линия - от “Красно село” до бул. “Вл. Вазов”. Машината “Витоша” свърши своята работа. 88% от дейностите по цялата нова метролиния вече са изпълнени. В София са и 14 от новите метровлакове, които ще я обслужват”, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова. Тя заедно с шефа на “Метрополитен” ЕАД проф. Стоян Братоев проследи излизането на машината. Очаква се трафикът в районите, през които метрото минава, да намалее с 25%. То ще пести 90 000 т годишно вредни емисии.
“Защитихме 321 млн. евро безвъзмездно финансиране, а общинското съфинансиране е 67 млн. До средата на следващата година метрото ще може да ползват и хората от “Овча купел” и “Горна баня”. Метрото е най-важният проект за София и за тази година”, добави Фандъкова.
“Витоша” е третата тунелопробивна машина, която копае софийското метро. Първо такава къртица е пробила тунелите по 1-ата линия - от станция “Сердика” до стадиона. След това къртицата “София” копа 4 км от трасето на втората линия. А сега 1400-тонната “Витоша” е изкопала 3 км от тунелите, като е минала под нивото на две реки.
Първите 5 станции от “Красно село” до Попа ще са готови през октомври, следващите 3 - до бул. “Вл. Вазов”, до края на годината, а последните 4 до “Овча купел” до края на март 2020 г. Готвим продълженията на линията с 3 станции до “Левски Г” и през “Слатина” с 6 станции за следващия програмен период, обясни проф. Братоев.
88% е готова станцията при Театър “Зад канала”, която се строи от “Трейс”. Компанията изгражда метростанциите на бул. “Вл. Вазов”, една в “Овча купел” и при Орлов мост, където работи в партньорство. Веднага след демонтиране на къртицата ще започне изграждане на релсовия път между станциите “Орлов мост” и при Театър “Зад канала”, казаха от “Трейс”.
Излизането на къртицата проследи и шефът на белградското метро Станко Кантар. Изключително ползотворни бяха срещите ни с екипа на проф. Братоев, каза той. В Белград ще се строят 2 метролинии с общо 40 км трасе.
Най-четени
-
Направиха ни услуга в желанието си да ни смажат
В желанието си да ни смажат, господарите на тоя плъх ни направиха услуга, за която само бихме могли да мечтаем. Това заявява депутатът от ПГ на "Продължаваме промяната - Демократична България" Христо
-
Секретно Загадъчната смърт на Горуня - човекът, който крои как да свали Тодор Живков от власт
Тодор Живков надживява всичките си душмани. Но най-загадъчна е смъртта на най-големия от тях - Иван Тодоров с партизанско име Горуня. Той крои да свали Живков с военен преврат през 1965 г
-
Хвала и поклон!
Гледам, че довчерашните изтъкнати фейсбук-експерти по ваксини, военно дело и бекхенда на Григор Димитров, днес вече са сърцати литературоведи, които просто леко загряват с романите на Джойс и Пруст
-
Криминален архив: Убиец целел в сърцето Мето Илиенски
На 29 ноември 2003 г. Мето Илиенски получава телефонно обаждане, докато е в апартамента си в кооперация на бул. "Ал. Пушкин" в столичния кв. "Павлово"
-
Галерия Защо Тодор Живков измества рождената си дата с 8 дни?
Роден е на 2.09.1911 г. по Юлианския, не на 7.09. по Григорианския календар Това показва актът му за раждане, издаден в Правец на 8 септември България тогава още се води по стария стил