Забраняват острите завои по шосетата
Скоростта на движение ще зависи от вида на терена, на магистрали може да се ограничи и до 100 км в час
При строежа на нови шосета да не се допуска те да имат завои от 90 градуса. Това предвижда наредба за проектирането на пътища, изготвена от министерството на регионалното развитие. Изключение може да се допусне, само ако теренът не позволява направата на път без остри завои.
Когато се проектират пътищата, ще се прави анализ на интензивността на трафика, който се очаква през следващите 30 години.
Според наредбата ще има по-голяма свобода при определянето на проектна скорост. Това е максималната
безопасна за
автомобил при
мокра и чиста
настилка
в най-трудните участъци.
Ако например магистрала минава през равнина, скоростта е 140 км/ч, при планински участъци - 130 км, през хълмисти - 120 км/ч, а през тежък терен - 100 км. Такива са параметрите и за скоростните шосета. Затягат се изискванията за осигуряване на отводняването, за да не се получава т.нар. аквапланинг - няма да се правят пътища с обратен напречен наклон. Изключения се допускат само в случаите, когато няма друг начин за отводняване. Въвеждат се и изисквания с минимална дължина на правите отсечки. Минимум 115 м е тя например за първокласните шосета. Ня тях трябва да се осигурява и 625 м видимост за изпреварване.
В наредбата са
предвидени
площадки
за отдих,
които трябва да са на всеки 40-50 км двустранно, ако включват търговски обекти. Ако са само за почивка, ще са на 15-20 км. Предвиждат се и площадки за центрове за управление на движението.
Наредбата се работи от повече от две години и половина, съобщи регионалният министър Николай Нанков. Той е подписал за обнародването ѝ на 23 август - няколко дни преди инцидента край Своге, в който загинаха 17 души.
В документа има над 20 нови текста, свързани с пътната безопасност.
“Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел. Наредбата не беше променяна повече от 30 години. Сега ще се работи по немски модел, с всички съвременни изисквания за пътна безопасност”, посочи Нанков.
Увеличават се гаранционните срокове за строителство и ремонт на пътища, предвиждат промени в друга наредба - за експлоатация на строежите в България. В момента минималните за магистралите са 5 г. С измененията се вдигат на 7 г. и ще важат и за скоростни пътища.
За тези от първи, втори и трети клас сега гаранцията е 3 г., а проектът предвижда да се вдигне на 5. За третокласните пътища се въвежда 4-годишен гаранционен срок.
12 години ще е
гаранцията за
мостове, тунели
и други съоръжения при ново строителство, а при основен ремонт - 6 години. Тя е удължена с по две години. За нови железопътни линии от 10 години срокът се вдига на 13, а за ремонт - от 8 на 10 г. За съоръженията става 12 и 8 съответно за нови и за рехабилитирани. Досега срокове не бяха изрично записани в наредбата. Отговорност за самолетни писти ще се носи до 13 години, откакто са построени, а за ремонта им - до 10 години.
Най-четени
-
Галерия Дори преди КГБ ДС използва микрокамера за следене. Въпреки това агент "Муха" се измъква от капана
Мухата разбира, че това са паяци, които искат да я подмамят да влезе в мрежата. Изписва на лицето си вежливост и отзивчивост, заявява, че всичко, което интересува дипломатите, ще им бъде съобщено
-
Секретно Защо Третото българско царство няма корона?
Имало е проекти, венецът се използва в герба, печата и официалните бланки Следват традициите на царете от Средновековието, които копират византийските модели Претърпяват няколко промени
-
Галерия Венелин Венков сравни напускането на "Ку-ку бенд" с живот след затвор
Невена Цонева и Венелин Венков, които бяха част от "Ку-ку бенд", разказаха за своето напускане на групата и причините за това решение. "Тези, които са гледали „Изкуплението Шоушенк" – там накрая
-
Изумителни деца виждам по българските училища
Вчера бях в Мездра – на срещи с учениците от училищата „Иван Вазов" и „Христо Ботев". Изумителни деца виждам по българските училища. Будни, любопитни, с отворени сърца към света
-
Галерия Димитър Стоянович: Хората имат нужда от култура, не само от простотии и шоу
Дразня се, когато се подценява публиката и никога не го правя, казва сценаристът, режисьор и водещ на "Култура.БГ" Свободата в киното е много опасна работа