Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

СКЪПО: Майсторският парфюм Clear Crystal Column ’Crystal & Gold, който бе представен пролетта във Виена, струва 2390 евро.
СКЪПО: Майсторският парфюм Clear Crystal Column ’Crystal & Gold, който бе представен пролетта във Виена, струва 2390 евро.

 

Наближават коледните и новогодишните празници - времето, когато си поръчваме подаръците на Дядо Коледа. Едно е сигурно, парфюмът гарантира 100% успех на празника, но, разбира се, ако уцелите любимото ухание.
Всяка жена мечтае да намери свой "собствен" аромат, който да се асоциира именно с нея. Както

Мерилин Монро

се свързва с Chanel No.5. Това не е лека задача, изборът на парфюм е сложна работа, ако сте решили да съблюдавате всички правила. Рядко се случва един и същ аромат да се възприема еднакво от хората. Парфюмът може да звучи различно на различните кожи. "Тежкото" ухание за едни дами може да се усеща леко и пленително при други. Затова към избора на аромат трябва да се подхожда индивидуално. Това, че приятелката ви ухае прекрасно на даден парфюм, не означава, че и при вас ще се усеща по този начин.

Класификация на ароматите

Първоначално трябва да определите типа парфюм, който най-много ви харесва. Съществуват няколко класификации за ароматите. Ако сте запознати с тях, изборът ви ще е по-лесен. Често се случва, без да си даваме сметка за това, да отдаваме предпочитание на парфюми в една и съща тоналност.
Френският парфюмериен комитет (Le Comite Francais du Parfum) през 1990 г. предлага класификация на ароматите, в която могат да се отделят 7 групи. Всяка от тези категории има свои подкласове. Например флоралното семейство се дели на: моноаромати, цветове на лавандула, цветен букет, флорално-зелени, флорално-алдехидни, флорално-дървесни, флорално-дървесни-фруктови ухания.

Цитрусови

Цитрусовите аромати съдържат масла на такива плодове като лимон, мандарини, бергамот, портокал, грейпфрут и т.н. Уханията от тази група са необикновено леки и свежи. Към цитрусовите аромати спадат парфюмите 212 On Ice на Carolina Herrera, Aqua Allegoria Lemon Fresca на Guerlain и Armani Emporio White на Giorgio Armani.

Флорални

От всички категории именно флоралната група, с ухание на цветя, се ползва с най-голяма популярност. Тези аромати са особено женствени. В семейството на флоралните ухания влизат парфюми, чиято основна нотка са цветята - роза, карамфил, лилия, нарцис, теменужка, момина сълза, жасмин, тубероза. На пазара тази група е представена от 5th Avenue на Elizabeth Arden, Champs Elysees на Guerlain, Very Irresistible на Givenchy, J'adore на Dior.

Папрати (фужери)

La fougere се превежда от френски като папрат. Името на тази група ухания няма никакво отношение към семейството на папратовите растения, които между другото нямат никакъв аромат. То идва от създадения през 1882 г. парфюм Fougere Royale, в основата на който е включено изкуствено синтезираното вещество кумарин. То притежава аромат на прясно окосено сено. Освен кумарин във фужерните аромати "звучат" нотките на лавандула, дървесина, дъбов мъх, бергамот и здравец. Парфюмите от тази линия притежават тръпчив растителен аромат. Към тази категория се отнасят CK be на Calvin Klein, Safari на Ralph Lauren, Drakkar Noir на Guy Laroche.

 

Видове парфюми 

Шипрови

През 1917 г. Франсоа Коти пуска оригинален по своето звучене аромат на дъбов мъх. В действителност уханието го поразява в Кипър. Така ароматът е кръстен на името на острова. В групата на шипровите освен ароматите с нотки на дъбов мъх попадат и ладан, пачули, смола, градински чай, бергамот. Първите известни шипрови аромати са Chypre-Coty и Chanel No.5. Шиприте преживяват бум в края на 40-те и началото на 50-те години. През тези години Балмен, Баленсиага, Диор създават много класически сухи шипрови ухания. През последните години шипровите аромати се обогатяват със сладки и топли нотки. Така парфюми като Boudoir на Vivienne Westwood и Magnetism на Escada представляват "замаскирани" шипри.
Класическият шипров парфюм се характеризира със свежест, известна острота и елегантно излъчване. Шиприте имат свойството на някои кожи да добиват доста мъжки характер, което означава, че е изключително наложително да се пробват предварително. Освен ако не желаете да ухаете на мъжки парфюм. Ярки примери за шипър са аромати като Mitsouko на Guerlain, Ysatis на Givenchy, Knowing на Estee Lauder. Плодово-шипрови ухания са Miss Dior на Christian Dior, Cristalle на Chanel, Creation на Ted Lapidus.

С дъх на кожа

Парфюмите в групата на "кожените" аромати ухаят на хвойна и смола от брезова кора. В това семейство "звучат" сухите нотки на дим, горено дърво и табак. Парфюмите от тази категория най-често са мъжки. Такива са Life Essence на Fendi, Bel Ami на Hermes, Derby на Guerlain. Женските кожени аромати по правило са рядкост - Cuir de Russie на Chanel, Scandal на Lanvin, Tabac Blond на Caron.

Какво ново

She Wood Crystal Creek Wood

Лекият свеж аромат She Wood Crystal Creek Wood на DSquared2 е чист като дихание на природата. Меката флорално-дървесна композиция разкрива слънчево-жасминови нотки, които се преплитат с тъмна теменужка и са "затворени" в мускусна рамка. Кристално чистата вода добавя прозрачност към цветната наситеност на дървесното спокойствие, изразено в съчетание на ветивер и сандалово дърво.

Marry Me!

Легендарната френска модна къща Lanvin излезе наскоро с новия женски аромат под името Marry Me!. Ароматът е представен като най-подходящия за ситуации, в която мъжът прави предложение за брак на любимата. Създателят на уханието Antoine Maisondieu се е постарал да направи фруктово-флоралната композиция максимално чувствена и тържествена, трогателна и запомняща се, така че притежателката на парфюма във всеки момент да си спомня този прекрасен момент. Основни нотки в аромата са праскова, горчив портокал, фрезия, магнолия, жасмин, роза, бял кедър, амбра и мускус.

Tresor in Love

Новост от Lancome е ароматът Tresor In Love. Той е интерпретация на популярния парфюм Tresor. Уханието е създадено от парфюмеристите Доминик Ропион и Вероник Нуберг. Фруктово-флоралната композиция открива ясни и ярки нотки на нектарини, кедър, розов жасмин и бергамот. Сърцето на парфюма е круша, праскова и турска роза.

Sensuous Noir

Sensuous Noir на Estee Lauder е още по-секси и чувствен. Флорално-дървесната композиция прелива от нотки роза, жасмин, черен пипер, дървесина, пачули, цветовете на алое манфреда, бензоин, ванилия, мед и амбра. Формата и дизайнът на флакона са запазени, като единствената промяна е в цвета на шишето, което е ярко виолетово, създаващо атмосфера на нощна романтика.

Escale Aux Marquises

Този път източник на вдъхновение за създаването на третия аромат от круизната колекция на Dior са станали Маркизките острови. Уханието претворява атмосферата на разкош, царяща в самия център на френска Полинезия, където целогодишно времето е прекрасно и дори през зимата слънцето грее ярко, а докъдето ти видят очите, се откриват невероятни пейзажи. Основни нотки са червен портокал, розов пипер, кардамон, канела, пипер, джинджифил, карамфил, мускатово орехче, кориандър, бензоинова смола, лимон.


ЦВЕТЯ: Парфюмът J’adore на Dior е най-продаваният на марката.
ЦВЕТЯ: Парфюмът J’adore на Dior е най-продаваният на марката.
Sensuous Noir на Estee Lauder
Sensuous Noir на Estee Lauder