Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Александър Костадинов е директор “Маркетинг и продажби” в “Мото-Пфое груп”, 42-годишен, с 21 години опит в автомобилния бизнес. 4 години работи в “Промобил” като консултант продажби Volvo, от 2000 до 2006 г. е бранд мениджър на Volvo, а от 2006-а директор “Маркетинг и продажби”.

-Г-н Костадинов, какво да очакваме от мобилността в близко бъдеще?
- Автомобилната индустрия е в процес на революционни промени. Представете си бъдеще изцяло на електрически автомобили, пълна автономност и споделена мобилност. Бъдеще след 10 години, не след 100. Миналата година двама приятели, купувайки си независимо един от друг автомобили, заявиха, че това са последните им коли с двигател с вътрешно горене. Първият сериен електрически автомобил от традиционен производител с пробег 500 км ще бъде в България от 2018 година - Jaguar i-Рace. Автономност от ниво 4 ще е реалност в следващите 3 години, позволявайки самоуправление на автомобила в дадени граници. Към 2025-2030 година ще бъдат лансирани серийни автомобили с автономност от ниво 5,
премахвайки изцяло
управлението и
намесата на човек Такива автомобили няма да имат волан и педали. Във Франция и Великобритания вече се планира забрана на нови дизелови и бензинови автомобили след 2040 г. Всичко това отваря нови предизвикателства пред държавите - как да се обнови електропреносната мрежа, какви нови мощности са необходими и откога. Как да се променят законите, когато машините изместят хората в управлението на автомобилите. България не бива да се самоизолира от тези процеси.
- С какво Volvo ще изненада почитателите си до края на тази година и в началото на следващата?
- Volvo наскоро стана първият голям производител, който обяви 100% електрификация. От 2019 година всеки нов модел ще бъде електрифициран – ще бъде хибрид, зареждащ се хибрид или ще е изцяло електрически. Анонсът е исторически и визионерски, очертаващ пътя, по който ще се развиват автомобилите. Най-невероятното е, че 2019 година е утре. Днес 20% от продажбите на Volvo XC90 са Т8 twin engine - зареждащ се от електрическата мрежа хибрид с мощност 407 к.с. и разход под 2 литра бензин. По всичко изглежда, че българският премиум потребител е прогресивен, търсещ най-новите технологии, а и мислещ за природата.
- Какви законодателни промени трябва да се направят, за да се промени статуквото 1:10 в полза на старите возила спрямо новите?
- Съотношението е много по-стряскащо всъщност. Под 5% от парка са колите на възраст под 5 години. У нас се чувства дефицит на политики по отношение на автомобилите. Ако има такива, те стимулират покупката и ползването на изключително амортизирани и замърсяващи превозни средства.
Евро 6 дизелов
автомобил изпуска
96% по-малко твърди
частици (сажди)
и 84% по-малко азотни окиси спрямо Евро 1 кола на 20 години. Собственикът на първия автомобил ще плати значително по- голям годишен данък обаче. Годишните технически прегледи също нерядко са проформа. Последиците пряко засягат нас и нашите деца. Например мръсният въздух се счита за най-голямата опасност за публичното здраве, чийто основен причинител са автомобилите, а български градове са в топ 10 на градовете с най-замърсен въздух.
- Какъв е пазарът на нови автомобили през 2017 г.?
- Пазарът на нови автомобили расте, което е окуражителен сигнал, че бизнесът и потребителите инвестират в сигурна и ефективна мобилност. От друга страна, проникването на нови автомобили на 1000 души е в пъти по- ниско от това почти всички останали страни от Източна Европа.
В България
проникването
е 4 на 1000,
в страни като Полша, Унгария, Чехия, прибалтийските републики е от порядъка на 12. Има значителен потенциал за развитие, но е нужна и ясна политика от страна на държавата. Лично аз съм оптимист и вярвам, че позитивният тренд ще продължи и през следващите години.
- Как се развиват продажбите на основната ви марка Ford?
- Ако питате за сухите цифри, Ford увеличава пазарния си дял за първите 8 месеца на годината. “Транзит” е най-продаваният ван в България, без да е най-евтиният, кален и доказал се в специфичните български условия. Новият “Мустанг” е безусловно най- предпочитаният спортен автомобил. “Форд” е еталон в сегментите на компактните автомобили с “Фиеста” и “Фокус”. Не мога да пропусна офанзивата в SUV сегментите с новата ни гама - EcoSport, Kuga и Edge. Ентусиазирани сме от новостите, които ще дойдат от Форд в следващите месеци и година.
- Лесно ли е да се поддържа високо качество на услуги, каквото има в “Мото-Пфое”?
- Високото качество е функция на мотивиран и професионален екип, нова инфраструктура и стремеж за постоянен прогрес. “Мото-Пфое” инвестира сериозни ресурси, за да предложим на нашите клиенти възможно най-доброто обслужване - в продажбите и сервирането. Следим качеството на обслужване постоянно и сме наясно, че можем да бъдем по- добри, ако и да сме водещи на пазара. За нас част от позитивното изживяване на клиента е предлагането на всички елементи от света на мобилността директно на едно място от един партньор. Нашият клиент ще получи компетентна консултация за автомобила, лизингова схема, застраховка от един търговски консултант и в рамките на едно посещение да уточни всички детайли, спестявайки си време и усилия. “Мото-Пфое” е точният партньор, който отговаря на всички нужди и потребности – страхотни автомобили, собствени гъвкави лизингови решения, сервизни пакети, оборотен автомобил, изкупуване и продажба на употребявани автомобили.
- Какво да очакваме от Jaguar и Land Rover в близко бъдеще?
- В началото на 2018 година
ще открием
официално новия
дом на Jaguar
и Land Rover в София Предвид мащаба и инвестицията за изграждането му съм убеден, че това ще е най-добрият комплекс на британските марки в региона. Инвестициите в качествено обслужване също са значителни, защото в центъра на нашата вселена винаги е стоял Клиентът. Новият комплекс идва точно навреме, когато Jaguar представят втория си SUV автомобил - E-pace, както и първия изцяло електрически автомобил: i-pace. От най- добрият производител на луксозни автомобили за всякакъв терен вече е в България 4-ят член на фамилията Range Rover – Velar. Не е изненада, че списъкът с чакащи за колата е дълъг.
- Как се развива бизнесът ви с употребяваните и сервизирани в “Мото-Пфое” автомобили?
- Продажбите на проверени употребявани автомобили са ключови за стратегията ни да предлагаме всичко в областта на мобилността. Употребяваните автомобили са обект на две специални програми: Премиум Селект – автомобили с минимум 1 година гаранция и до 100 000 км и “Селект”, която предлага проверени в нашите сервизи употребявани коли. В допълнение сме радостни да предложим на клиентите ни изкупуване на старите им коли без значение от марка и модел. Горди сме, че годишно над 1000 клиенти се доверяват на “Мото-Пфое”, купувайки сертифицирани употребявани автомобили.