Спор за спартани
Бих подминал вестта за пътуването с транспортен самолет до Брюксел. В края на краищата, толкова много коментари, един повече, един по-малко. Но, както казваше преди време друг генерал - За Държавата ми е обидно! Първо, към самолета ще са вперени не само с възторг и аплаузи погледите на леко лъжещия се и лесно мамещия се български електорат, но и с ирония и сарказъм - на Европа, доколкото Брюксел е своего рода европейска столица.
Второ, като знам, че военните самолети по принцип имат за последна грижа икономията на гориво, не съм сигурен, че ще се спестят толкова много пари, че да си струва експериментът. Трето, не ми се иска да повярвам, че такова е нивото на мисленето на новия президент - за мен това е един нелеп сигнал към обществото, елементарно заиграване, неприсъщо на стратегически лидер, а на отявлен популист. И четвърто, ако иска да е финансово полезен на държавата, президентът Радев може да бъде с хиляди (повтарям - с хиляди, с хиляди и хиляди) пъти по-ефективен: като хвърли поглед към една засекретена стенограма - не може ли да я разсекрети; като хвърли поглед към един крещящ за необходимостта от вето закон; като хвърли поглед към своите министри - не могат ли да спрат редица сделки и кражби от еврофондове, държавни поръчки, безбожни санирания, мащабни контрабанди и корупционни злоупотреби;като хвърли поглед към бюджетите на разплутата до разврат администрация в различните ведомства - не могат ли неговите министри да измислят нещо за нейното съкращаване... Като ще е популизъм, да е - с реален ефект, а не с пораждане на вицове, които ще останат задълго в политическата ни история и истерия...
И му отговори Веселин Нинов: По повод измислената тема с какъв самолет ще лети президентът на първата си РАБОТНА (някои хора така и не разбраха разликата с ОФИЦИАЛНА, ДЪРЖАВНА, планирана, извънредна и други жанрове) визита. Слатински не е прав - да летиш със "Спартан", а не с Airbus A319, не е популизъм, а съвсем рационален поход. Няколко аргумента защо: - нормална и отколешна практика е военнотранспортни машини (самолети и вертолети) да се ползват за ВИП-превози и за целта са оборудвани на модулен принцип - слага се, каквото е необходимо, в зависимост от задачата; - напълно подхожда на Върховния главнокомандващ да ползва военни машини за визитите си.
Всеки, който твърди, че това не му е на равнището и излага държавата, е лишен от чувство за реалност или просто е предубеден; - Който е пътувал достатъчно на високо и на най-високо равнище, ще забележи, че много малко са държавите, които разполагат със собствена правителствена флотилия - тая тема е чепкана толкова много, че ми е скучно вече. Почти всички официални машини се числят към състава на съответните ВВС. Т.е. никого няма да учудим, ако президентът ни се появи с военнотранспортна машина. И то доста красива!; - Капацитетът на "Спартан" за ВИП-превози ограничава превоза на екскурзианти - хора, на които ще им отнеме повече време да си направят селфита и да опознаят обстановката, отколкото да свършат някаква работа.
Това е много важно при първата визита на държавния ни глава. И всички, които са се нацупили поради щото не са се озовали на борда, да си съберат крилцата, защото никога не са отразявали Президента на Републиката - нито сегашния, нито предходния. Но им е интересно да видят. Негативите: - Не е вярно, че полетът до Брюксел ще продължи само с 30 минути по-дълго - ще продължи около час и половина повече спрямо, например, редовен рейс - зависи все пак и от МТО-условията и т.н.; - За несвикналите да летят полетът със "Спартан" ще бъде вълнуващ - и много шумен!
Съчувствам на колегите, до които шлемофоните няма да достигнат. След тежък работен ден пътуването с която и да е военнотранспортна машина си е буквално главоболие; - Ако екипът на президента е решил да поглези някого на борда, със сигурност е сбъркал с преценката - екипажът е военен, забравете за "ама може ли още един сандвич"; - И, все пак, как отговаряме на критиката, че летим за сметка на бюджета на МО? Критиците на Бойко Борисов не приеха аргумента му, че така екипажите трупат летателни часове. Но пък Администрацията на президента винаги е била много стриктна при разплащането на задълженията си! Питайте когото искате.
Най-четени
-
Галерия Лили Иванова жертва на политически сблъсъци в Чили през 1973 г. Публиката я взема за рускиня и я освирква
Накрая я изпращат с овации, бис и награда На рецитала пее и Хулио Иглесиас Само 3 дни след сватбата си с Янчо Таков през 1973 г. Лили Иванова заминава за участие на музикалния фестивал във Виня дел
-
Ти си комплексар!
1. Имаш айфон за 2000 лева (но не говориш по него, а само „чукваш", за да не се набутваш) 2. В заведение винаги слагаш ключовете от колата си върху масата (да е ясно на всички, че баровците карат BMW
-
Галерия Учени след прецизен 3D-модел на Торинската плащаница: Исус е бил човек с необикновена красота. Имал е 370 рани по тялото
Имал е величествен и царствен израз, разкрива професорът, направил изображението Професорът изброил 370 рани по тялото на Спасителя Благодарение на Торинската плащеница италиански професор създаде 3D
-
Галерия Честит да си! Съдба моя!
Днес мажоритарният собственик на "ПФК Левски" и голмайстор №1 в историята на клуба Наско Сираков празнува своя 62-ри рожден ден. Неговата любима жена Илиана Раева му направи честитка и в социалните
-
Галерия Как Живков наказа певицата, която му отказа
“Все едно да се изплюя на себе си - така го чувствах”, споделяла обречената на забрава естрадна звезда В наши дни малко хора си спомнят за поп певицата Маргарита Димитрова