Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Има поне 3 основателни причини да бъдем на 100 процента убедени, че туристическата реклама на България, активно презентирана от министър Николина Ангелкова, е пълен провал - естетически и организационен.
Първо. Министерството на туризма премълчава, но клипът с холивудските звезди, оказва се, въобще не е тяхна инициатива и на практика е бил произведен със съвсем различна цел от рекламирането на страната ни като туристическа дестинация.
Ако изпишете в YouTube Sofia city of film, ще видите, че това т.нар. филмче е снимано и монтирано още през 2014 г. от "Ню Бояна филм". И реално с него столицата ни е била одобрена да влезе в мрежата от 5 града в света, признати за артместа, където се произвеждат филмови продукции. (Подробности четете на 6-а и 7-а стр.)
11-минутният оригинален клип, от който експертите на министър Ангелкова са сглобили 2-минутна туристическа реклама на България, е направен за кандидатурата на София пред ЮНЕСКО за творчески град на киното.
Неслучайно, когато гледаш кратката версия, веднага прави впечатление, че в продукта, който трябва да рекламира страната ни, има видео само от столицата. Клипът е сниман през зимата - затова кадрите са студени, мрачни, облачни и снежни на места. Дори кметът Йорданка Фандъкова, която напълно основателно рекламира там римските старини на Сердика, говори с характерния носов тембър като при настинка.
Kато тоналност клипът напомня повече на голям скандинавски град. Няма ги характерните за страната ни слънце, рози, домати, вкусна храна, море, с които разчитахме да привлечем милиони граждани на Китай и Индия.
Второ. Макар и правен от кинаджии, клипът е сниман и монтиран обидно любителски. Това дразни най-много при репликите на звездите Салма Хайек и Антонио Бандерас, чиито фигури са нескопосано монтирани върху друг фон. Дори и в краткия вариант - вече "преправен" за туристическа реклама, са останали абсолютно безсмислени тъмни кадри на някакви хълмове, обрасли в храсти, а секунди преди финала е сложено кратко, но невпечатляващо видео от Черно море.
Tрето. Най-тъжното в цялата история е, че заснетите реплики с големите звезди от Холивуд са напразно похабени в този клип. Ясно е, че всеки ще се вторачи в телевизионния екран, когато в рамките на минута види лицата на Антонио Бандерас, Салма Хайек, Силвестър Сталоун, Ейдриън Броуди и Джейсън Стейтъм. Та те дори не са се снимали заедно в един филм.
Така че отлична идея е този звезден потенциал да се използва за реклама на България. Даже е странно, че експертите на министър Ангелкова не са взели и реплики от Мел Гибсън, както и от Арнолд Шварценегер, който в края на 7-ата минута от големия клип се изцепва: "Българите работят наистина здраво! Станах от стола си за минута и 28 секунди и него вече го нямаше!"
Вместо Терминатора и Лудия Макс се появяват неизвестни лица от света на киното. За кадъра пък, който рекламира филмовата агенция, няма да коментирам изобщо.
Без да съм професионалист в тази област, си мисля, че ако експертите на министър Ангелкова бяха взели само по 1-2 реплики от големите актьори и бяха наели някоя от големите наши продуцентски къщи, които снимат реклами, да монтират около тях наистина красиви кадри от толкова уникални места в България, щеше със сигурност да се получи нещо много прилично.
Hай-вероятно това нямаше и да струва бог знае колко скъпо, защото освен пари нашите продуценти имат интерес и продуктът им да се върти по Си Ен Ен или "Дискавъри". Ненормално е вече толкова години само ние да не можем да направим красив туристически клип на страната. В сравнение с нас турците в рекламата отдавна пият вода от Марс.
Тези дни гледах по БНТ социалистически клипове за популяризиране на България. Дори и те са по-добри от клипа на Николина Ангелкова. Но за да се случват нещата професионално, трябва много мисъл и добър вкус.
Те, изглежда, са в силен дефицит в Министерството на туризма.