Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ПРЕД СВОИ: Под аплаузите на своите съграждани, варненецът Тодор Славов прави обратен завой на трасето Аладжа манастир.
ПРЕД СВОИ: Под аплаузите на своите съграждани, варненецът Тодор Славов прави обратен завой на трасето Аладжа манастир.
Планинското състезание "Варна 2013" вероятно ще е първото от десетте състезания в календара за този сезон, което още с началото на бензиновата година ще счупи рекордите не само за посещаемостта на публиката, но и заради броя на участниците.
Само преди година трасето край Аладжа манастир дебютира в първенството, но още тогава записа най-високите постижения между 6 и 8 хил зрители във всеки от двата дни и 34 автомобила.

Сега ситуацията е почти същата - ден преди състезанието заявките минават 50.

"Със сигурност и
публиката ще бъде
много повече,


защото през 2012 г. съботата бе работен ден - казва организаторът и директор на надпреварата Слави Славов. - Погрижили сме се представянето на състезанието да стане подобаващо: представителният духов оркестър на ВМС, церемония пред мол "Варна".

Планинското състезание "Варна" е първият от общо десетте състезания в този скоростен шампионат, който до края на август трябва да определи шампионите.
"Имахме намерение да направили надпреварата още по-атрактивна - каза за "168 часа" Слави Славов, - но разминавания в идеите и правилата

не ни позволиха да увеличим адреналина
на публиката с още едно допълнително
преминаване на пилотите."

Намерението на Славов е да се използва не само изкачването на 3950-метровото трасе, а в самия му край пилотите да се пуснат обратно до старта.

"Това щеше да увеличи с още една зоните за публиката, при това такава, до която зрителите можеха да стигнат с автомобил и да са в непосредствена близост до трасето", обяснява Славов.

В българските шампионати такава промяна не е правена и по тази причина правилниците мълчат дали това е допустимо или не. В европейските разпоредби за същия шампионата както твърди Славов, точно директорът може да разреши и движение в обратната посока на състезанието като продължение на надпреварата.

"Всъщност
това би направило
състезанието още
по-интересно


и не така кратко, защото всеки състезател щеше да минава край публиката два пъти", завършва Славов.

Не само с това варненци показват, че лишеният им от близо пет години град от бензинови състезания може да прави перфектна организация. През миналата година се смяташе, че "Узана" е било най-силно посетеното състезание. Габровци споменаваха 7 - хил. души публика.

Както вървят нещата във Варна, този рекорд не само ще бъде счупен през този уикенд, но вероятно само на домакините от "БулБет Рали Тим" може да им се отдаде случай да направят поправка, и то едва през следващия сезон.

НАЙ-МЛАДИЯТ ШАМПИОН
ТРЪГВА В ЗАЩИТА НА
ПЪРВАТА СИ ТИТЛА


"Да! Да! Обратно в играта! Този път с №1 и така смятам да остане до края". Това написа в своята страница във фейсбук 19-годишният пилот Григор Григоров.

През април миналата година той дебютира именно на това състезание, когато беше само на 17 години, 6 месеца и 25 дни.

По тази причина от Варна до финала на шампионата Гришата носеше №17, под който влезе в историята на българския спорт като най-младия първенец, спечелил генералното класиране в обединената група А и N.

През миналата пролет Григоров се класира 3-ти в първото си състезание, отстъпвайки победата и втората позиция съответно на друг млад пилот - Даниел Попов и на имащият огромен опит и впечатляващи европейски успехи варненски пилот Тодор Славов.

От осем кръга тийнейджърът три пъти бе най-бърз, два пъти завърши втори и на три пъти взе "бронз", като още в средата на годината беше ясно, че няма кой да го измести от върха на класирането.

Не само това, но в партньорство с видинския пилот Борис Григоров двамата спечелиха първата титла за отбора на "Боила Авто-мото Спорт", донасяйки първия отборен трофей за шефа на клуба и преподавател в националната спортна академия "Васил Левски" Владимир Илиев.

С първото планинско състезание младият Григоров практически излиза да защити титлата си от миналата година, нещо, което в неговата група и клас не се е случвало от 2009 г. насам.

Тогава за последно пловдивският пилот Николай Паунов излезе на терена, за да спечели петата си поредна, но и последна шампионска титла в обединената група. "Стартираме във Врана със стария автомобил - "Мицубиши Лансър Ево" - обяснява Григор Григоров. - За момента все още правим разчетите и чертаем плановете си за този сезон. Обсъждаме програмата си така, че да участвам в най-важните от състезанията в България, както и със сигурност в няколко старта в Европа."

МНОГО ДЪЛЪГ СЕЗОН
ЗА МНОГО МЯЛКО ПАРИ


Автомобилният сезон в България практически започна в началото на март, а до последното състезание има дълги 251 дни.

В първата седмица на ноември първенството по програма трябва да завърши с финала на бургаското оф-роуд състезание, което ще е с пореден №73 в календара на националната федерация.

Пресметнато средно, на всеки 3 дни ще има надпревара от шампионатите на България които от този сезон, за радост на по-младата публика, са увеличени с нови три атрактивни дисциплини като "тайм-атак", "дрифт", и "драг".

Вземайки само класическите дисциплини (рали и писта - по 8 старта, планинско - 10), средно с по 1,5 повече от страни в Европа, където за разлика от България, автомобилният спорт е поравно бизнес и удоволствие. Само за тези три дисциплини през годината за тях са предвидени половината от всичките 52 уикенда.

Справката на в. "168 часа" показва, че и за трите аристократични шампионата, и за останалите първенства това ще е най-дългият и напрегнат календар от 2005 г. насам.
Интересният въпрос е колко от тези състезания ще успеят да издържат на финансовото напрежение, което е обхванало целия спорт в родината?

Защото в условия на силно влошен икономически климат и с предприятия и фирми, които едвам оцеляват, спонсорската подкрепа си е направо мираж.

Това пък кара всеки разумен човек да си зададе въпроса - защо точно през 2013 г. Българската федерация по автомобилен спорт остави да бъде обзета от гигантомания и изписа календар и наредба с такъв гигантски списък от стартове.

От март до ноември има общо 22 уикенда с две и повече от две различни състезания.
МЕНТОР: През 2012 г. Григор Григоров спечели първата си титла благодарение на своя наставник Владимир Илиев.
МЕНТОР: През 2012 г. Григор Григоров спечели първата си титла благодарение на своя наставник Владимир Илиев.