Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Избирател пуска разписката от машината за гласуване в изборната урна СНИМКА: ЙОРДАН СИМЕОНОВ
Избирател пуска разписката от машината за гласуване в изборната урна СНИМКА: ЙОРДАН СИМЕОНОВ
  • Кампанията не се отвори към нови гласоподаватели, а това беше важното
  • Въпросът за управлението се превърна във въпрос за мнозинство

Предизборната кампания беше насочена към допълнително радикализиране и допълнително мобилизиране на тези, които вече са решили да гласуват и за кого, заяви политологът Христо Панчугов пред БНР. Ако някой реши в последния момент да гласува, то ще е с квадратчето "не подкрепям никого", каза още той.

Кампанията не можа да реши най-важния въпрос - да се отвори към нови гласоподаватели, да привлече нова подкрепа, да създаде нов разказ за това как ще изглежда управлението на България след 2 април. Това остава секирата, която виси над разрешаването на проблемите, убеден е политологът.

По думите му българското общество се пренарежда и очаква нов тип представителство. "Разделението в политическата система не отговаря на разделението в българското общество. Докато има това разминаване, ще виждаме ниска избирателна активност и трудно ще се реши как да се управлява", заяви той.

Политологът очерта съществен проблем: "Започнахме да гледаме на управлението като на нещо ограничено - въпросът за управлението се превърна във въпрос за мнозинство, не във въпрос за политически дневен ред, не във въпрос за проблемите и техните решения. Хубаво е да видим политици, които си дават сметка за отговорността, която носят. За това, че не е достатъчно да разбират нагласите на обществото. Необходимо е тези нагласи да залегнат в стратегиите на партиите, но и да бъдат променяни. Да се даде посока за бъдещо развитие на тези нагласи, а не да наблюдаваме политици, които са се превърнали в коментатори. Хубаво е да видим поставяне на ясни и обективни цели".

По думите му истинската драма на българската политика е не това, че имаше пет поредни избора, а че четири от тези пет избора предлагаха една и съща стратегия от едни и същи хора, които се опитваха да постигнат един и същи резултат.