Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Алексей Пажитнов
Алексей Пажитнов

Алексей Пажитнов създава тестова програма, превърнала се в най-великата игра, която не може да спре дори Желязната завеса

Официално: Владимир Похилко, създал заедно с Пажитнов “Тетрис”, убива с чук и ловджийски нож жена си Елена и сина им Петър, а после се самоубива

Алексей Пажитнов е софтуерен инженер в Съветската академия на науките, когато го натоварват със задачата да тества нов тип компютър - Electronika 60. За да направи това, той създава проста игра, базирана на пъзел от детството му. Чрез нея едновременно може да оцени колко мощен е компютърът и в същото време си осигурява малко забавление. Изобщо не подозира, че творението му ще стане една от най-великите и най-пристрастяващите игри на всички времена, като завихря серия от ръкостискания и съперничества през Студената война, когато отношенията между СССР и Западния свят са всичко друго, но не и приятелски.

Датата е 6 юни 1984 г., когато “Тетрис” едва започва пътуването си зад Желязната завеса, за да се превърне от странна тестова програма в световен феномен. В същото време тъмна сянка тегне над историята за раждането на най-успешната игра, а именно фаталният край на един от хората, изиграли ключова роля в разработването и маркетинга на “Тетрис”. Владимир Похилко е руски академик и клиничен психолог, чиято работа включва използването на пъзели като психологически тестове. Той е близък приятел на Пажитнов и когато му е показана концепцията на “Тетрис”, именно той убеждава Алексей, че от това ще стане перфектна видеоигра. Похилко помага за оформянето на крайния продукт и след пускането на пазара използва пъзела за провеждане на клинични психологически експерименти. В една зловеща септемврийска нощ обаче ужасът нахлува в дома му, където на другия ден ще бъдат намерени мъртви той, жена му и 12-годишният им син.

Но да почнем от самото начало... Loading...

Геометрични фигури, наречени “тетромино”, падат върху игралното поле, а играчът трябва да ги подреди така, че да образуват линии без пропуски.

Цялата история четете в "Космос"