Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Тази година в ефир печелят изпитани във времето тактики

“Като две капки вода” е феномен. Вторият му епизод чупи рекорди

“Ергенът” в жестока конкуренция с Hell's kitchen, който убива “Сървайвър”

Войната за рейтинг между телевизиите този сезон е по-жестока от всякога. В битката за зрителския интерес продуцентите се хвърлят със стари и изпитани тактики и модели, разчитайки на модерни звезди и инфлуенсъри или залагайки на сензационни образи като крайни, но доказани подходи. Някои предавания държат да се разграничат от пошлостта, докато други търсят именно този ефект, с който да скандализират и задържат вниманието на всяка цена. Но се оказва, че, за първи път, тази година пошлостта губи осезаемо.

В надпреварата конкуренцията е премазана от феноменалните резултати на “Като две капки вода”. Шоуто е абсолютна сензация както всяка година, но тази чупи рекорди, според пийпълметрични данни на ГАРБ. Стартът на шоуто отчита шер от общо 46,69, което е връх в историята на NOVA. Но само до излъчването на втория му епизод на 26 февруари, който подобрява резултатите на първия с невероятния шер от 50,45.

Самият продуцент Магърдич Халваджиян при новината за тези числа е обещал да почерпи за тях.

Шерът е аудиторен дял и процент от всички зрители, които изобщо са гледали телевизия по това време в диапазона от 18 до 49 г. - най-важният за рекламодателите и основно поле за битка между телевизиите. Рейтингът се прави въз основа на шера, който е най-показателен за гледаемостта.

Със своя единадесети сезон “Като две капки вода” се очертава като феномен за българския ефир изобщо. След десетилетие предаването за имитации не само продължава да задържа интереса към себе си, но дори го покачва. Още повече че единствената съществена разлика тази година е, че се излъчва в неделя вместо в понеделник.

По този начин развлекателното шоу допълнително удари гледаемостта на “Войната на буквите” по БНТ, който още преди това не се радваше на предварително очаквания успех.

Не е изненада, че водещи на “Капките” са Димитър Рачков и Герасим Георгиев-Геро, а в журито седят както винаги Хилда Казасян, Димитър Ковачев-Фънки, Магърдич Халваджиян; новото попълнение е Веселин Маринов.

Сред участниците изпъкват имена като Яна Маринова, Дара Екимова, Христо Гърбов, Христо Петков, Владо Михайлов и т.н.

Успехът на предаването е лоша новина не само за “Войната на буквите”, но и за “Сървайвър” по bTV, който губи много в директния сблъсък.

На 20 февруари успява да се пребори за дял от 19,81, а срещу силния втори епизод на “Като две капки вода” докопа едва 15,29 шер.

Продуцентите на риалитито залагат на звездни и атрактивни участници, като основният им коз тази година бе смяната на дългогодишния водещ Владо Карамазов с интернет любимеца Ваня Джаферович.

Засега този риск им носи само минуси.

Хърватинът и бивш футболист вместо да спечели симпатиите на зрителите, си навлече гнева им и беше разкритикуван, че трябват субтитри, за да бъде разбран, и представянето му е отчайващо.

Видимо също така припадъците, драмите и скандалите между участниците тази година не са изкусителни за публиката.

Друг пример за предаване, което се пази от пошлостта и негативизма, е “Един за друг” на NOVA. Претенцията на продуцентите му е да бъде позитивно и да показва градивните и здравословни взаимоотношения между двойките, които се съревновават в него.

На екипа е забранено в епизодите да попадат сцени с голота, цинични изрази и се изрязват всички моменти със скандали между двойките. Новото тази година е, че към водещия Емо Чолаков се присъединяват Краси Радков и съпругата му Станислава Ганчева, за да внесат допълнителен колорит за аудиторията.

Първият епизод отчита дял от 40,56 шер, което е добър резултат за старт на четвърти сезон. После му се наложи да се изправи срещу “Ергенът” на bTV, чийто първи сезон от 2022 г. дълго време бе широко обсъждан, а лицата от екрана предизвикаха фурор с визията и поведението си пред камерата.

Първият директен сблъсък между конкурентите е на 22 февруари, когато се излъчва вторият епизод от втория сезон на шоуто, в което двадесет и пет жени мерят сили за сърцето на новия ерген - пианиста Евгени Генчев.

Резултатът е почти равен – “Един за друг” се държат на ниво и имат дял от 31,97, а “Ергенът” - 31,67. Но на следващия ден, 23 февруари, предаването, водено от Наум Шопов, напредва и има 27,60 шер, докато продукцията по NOVA - 23,77. Във въпросния епизод на “Ергенът” две от участничките си разменят обиди и се стига до физическа саморазправа заради една везна.

Още с премиерата си романтичното приключение веднага отекна в социалните мрежи, в които плъзнаха купища шеги и възмущение срещу външния вид и интелектуалните заложби на новите дами, търсещи голямата любов.

Продуцентите категорично са преценили, че и тази година няма да поемат излишни рискове, а ще заложат на същите образи, които са огледални на миналогодишните. Затова и зрителят отново наблюдава микс - естествена визия и липса на корекции имат немалко участнички, но на техния фон изпъкват изкуствените устни, вежди и гърди на редица други. Има я нахалната, грубата, лицемерната, поетесата, чувствителната, принципната и т.н. Говори се, че редакторите са били задължени да работят по изпитана формула и не са можели по никакъв начин да я променят.

Любопитното е обаче, че премиерата на “Ергенът” всъщност среща сериозен противник в лицето на петия сезон на кулинарното предаване Hell's kitchen. И то с неговия втори епизод. Резултатът е 29,59 за шеф Виктор Ангелов срещу 29,42 за Евгени Генчев.

Сражението при тях е интересно, защото всъщност ефирното време на Ада в кухнята е по-късо от продукцията на bTV. Иначе казано, Hell's kitchen свършва в 23 часа, а “Ергенът” е до 23,30 ч. Данните показват, че хората са се отегчили от това как Евгени посреща своите дами и към средата са превключили на изпитанието за готвачите, като са останали при тях в кухнята до края. След като Hell's kitchen свършва, зрителите се връщат при ергена и в тези трийсет ключови минути предаването успява да натрупа резултат.

Новото в предаването на шеф Виктор Ангелов е, че във формата за първи път има трети звезден тим, а познатите дамски и мъжки отбори остават в миналото, за да се изправят един срещу друг млади и по-опитни готвачи.

Със своята премиера на 20 февруари Hell's kitchen убива “Сървайвър” с 38,32 срещу 24,77.

И тук трябва да се отбележи, че все пак кулинарното шоу е малко по-дълго от своя пряк конкурент в случая. “Сървайвър” свършва в 22,50 ч.

А десет минути са повече от достатъчно време за противника да набере скорост и да поведе във войната за тв рейтинг.