Обмисляме протест, министър Атанасов нищо не разбира
Актьорите не са готови за нови ограничения, казва той
"Колегите видяха, че COVID-19 отслабва, че залите на театрите са пълни отново, на никой не му се ще да има нови мерки, но има нещо, което е по-силно от нас и това е държавата - коментира Христо Мутафчиев в предаването на БНТ "Денят започва с Георги Любенов". - Когато тя наложи мерки, които подпомагат сектора, ние ще направим компромиси в името на обществото, всичко е въпрос на диалог.
Давам кредит на доверие на всеки, но се оказа, че затлачиха държавния сектор по отношение на изкуства, много колеги кандидатстват за финансиране, фестивалите им започват, а те още не знаят. Щеше да има регистър на свободните творци от времето на Боил Банов, да сте чули за него? Може да се направи за 2 месеца, ако има някой правилно разпредели задачите надолу. Дай да сложа моя човек!"
Според актьора няма да бъдат осигурени 36-те млн. лв. по мярката театрите да съществуват до края на 2022 г., защото извънредното положение е отменено.
"Но публиката не се връща на 100% в залите и се оказва, че 30-40% са недофинансирани. Нека се кръсти тази помощ "допълнителна компонента за възстановяване на сектора след COVID-19", предложи Мутафчиев.
Браншът все още обмисля дали да излезе на протест, да започне стачка или да се организира някаква акция.
"Всички са недофинансирани", обобщи актьорът.
Той недоумява и какво точно означава идеята за стандартизация в актьорската професия.
"Директорът има поглед кой колко работи - посочи Мутафчиев. - Колко главни роли имаш, колко пъти си играл в месеца, ако играеш миманс. Това са правила, които се разработват от директора и синдикалните организации. Това не е струг да го стандартизираш."
Запитан дали очаква министърът на културата да е в кабинета при трети мандат, той бе категоричен: "Не, защото нищо не разбира, не се научи, не пожела да се научи, да вложи мисъл, за да разбере. Това е проблем на цялото правителство. Първите седмици то трябваше да се срещне с всички браншове, които създават нещо в тази държава, да разбера какви са им проблемите и да тръгнат да се решават. Затова логично си отиват."
Най-четени
-
Ганьо: Дойдох, дадох акъл, обидих се
Цезар: Дойдох, видях, победих. Ганьо: Дойдох, дадох акъл, обидих се. *От
-
Вълкът, глиганът и лисицата
Поп-културна басня, без връзка с Народния театър Значи, разхождал се веднъж вълкът из есенната гора и насреща му лисицата. А тя една красавица, с лъскаво кожухче, подготвено за зимата
-
Диктатура на тъпоглавите
У нас тлее разлом, потиснат и нерешен, неизговорен и изопачен За превратностите на съдбата се замислих. Дивашката реакция на театрална пиеса, от една страна, е обида за изкуството
-
Бай Ганьо срещу Малкович
Нападнаха Народния театър. Също и Еврото. Шенген. Около Театъра има Хути. Трудно е да се живее заедно с такива хора. Но няма как. Нарича се народ. Убиват или прогонват по-издигнатите измежду своите
-
Галерия На 10 ноември Тодор Живков дреме по време на преврата
Костадин Чакъров: Не беше изненадан, по предписание на правителствени лекари винаги спеше следобед Наричал приятелите си от Политбюро цеховите майстори от задругата “Боже