Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Важни моменти от историята на Michelin, подредени в уникална музейна сбирка

Източник снимка: pixabay.com
Източник снимка: pixabay.com

L'Aventure Michelin е създаден специално, за да илюстрира всички важни моменти от историята на Michelin

Разположен на територията на фабриката на Michelin в Клермон - Фернан и разгърнат на площ от 2000 квадратни метра, музеят разказва историята на бранда, акцентирайки върху най-важните фази оказали влияние върху развитието му.

В изложбените зали на L'Aventure Michelin могат да се видят всички иновации от XIX и XX век: от първите произведени автомобилни гуми, до високопроизводителните гуми за Формула 1 и “тихите” гуми за Парижкото метро.

Ето някой от най-важните исторически моменти, намерили място в музея на Michelin

1889 година - Създаване на компанията

Това е годината, в която братята Андре и Едуард Мишлен създават това, което много скоро ще се превърне в компанията Michelin.

Всичко започва напълно случайно и благодарение на един колоездач, който посещава фабриката за каучук на братята и ги моли да поправят гумата на велосипеда му. 

Едуард Мишлен обещава да се погрижи и след 3 часа ремонт и цяла нощ съхнене на гумата, за да се залепи стабилно върху джантата му хрумва идеята, че всичко би се променило, ако има гуми, които лесно могат да се свалят и ремонтират.

Няколко месеца по-късно Едуард патентова първата велосипедна гума, която не само се сваля, но и се ремонтира само за 15 минути.

1895 година - Участие в състезанието Париж - Бордо - Париж със специално проектиран автомобил 

В състезанието братята стартират с автомобил L'Éclair (създаден специално за участие в надпреварата), на който монтират подвижни и напомпани с въздух гуми. 

Колата е дисквалифицирана, тъй като според регламента автомобилите трябва да спират за смяна на гумите, но това е една страхотна реклама на новите гуми на Michelin и всеки иска да ги пробва.

1930 - 1946 г. - Лавина от патенти, които променят историята на производството на гуми

През 1930 година от Michelin патентоват първата гума, предшественик на днешните безкамерни гуми. 

През същата година от компанията изобретяват зигзагообразния дизайн на протектора, който гарантира значително подобрение на стабилността на гумата.

През 1934 година се появяват и напречните ламели (Michelin Super ConfortStop), както и първата широка гума за автомобили Pilote, разработена специално за увеличаване стабилността и устойчивостта на гумата при развиване на висока скорост.

1946 е годината, в която френската компания патентова един от най-важните си технологични пробиви, а именно първите гуми с радиален каркас.

Гумите се предлагат на пазара под името Michelin X, а технологията има толкова голям успех, че само за десет години всички производители на гуми започват да произвеждат и предлагат радиални гуми.

1955 - 1965 г. - Ражда се първата асиметрична гума Michelin XAS

Безкамерните гуми на френската компания влизат в серийно производство през 1955 година, а през 65 - а следва още един технологичен пробив - разработката и проектирането на първата асиметрична гума Michelin XAS. 

Гумата е специално разработена да осигурява стабилност и отлично сцепление при шофиране на бързи спортни автомобили. (И това е още преди Pirelli да започнат да проявяват интерес към производството на гуми за спортни и състезателни автомобили).

Източник снимка: pixabay.com
Източник снимка: pixabay.com

1992 - 1997 година -  Зелена революция и още иновации

В началото на 90 - те френския производител изкарва на пазара първата “зелена” гума - Green X. Характеристиките на гумата ѝ позволяват значително да подобри разхода си на гориво и да намали вредните емисии, без това да се отрази на издръжливостта и сцеплението ѝ дори и на мокро.

Между 1991 и 1997 г. от Michelin разработват нов процес за производство на гуми, наречен СЗМ и представят първата гума  в света, способна да пести гориво - Michelin Energy.

През този период от френския бранд разработват и още една революционна концепция, наречена PAX System, която позволява шофиране до 200 км със спукани гуми.

Представихме само една съвсем малка част от важните моменти от развитието на френския гигант, които са представени в музея  L'Aventure Michelin. 

Ако искате да разберете повече, няма да сгрешите, ако решите да го посетите на място.

Видео

Коментари