Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Ултиматумът на “силно разочарования” Луис Хамилтън

След драматичния край на миналия сезон бившият шампион заплашва, че ще прекрати кариерата си, ако от ФИА не махнат набедения за виновен за загубата шеф на състезателния контрол Майкъл Маси

Тимо Волф споделя, че Луис е загубил вяра в решенията на босовете на ФИА

"Аз съм обикновен човек и не мога да понеса толкова драма." Това беше една от най-споделяните и харесвани от феновете публикации в социалните мрежи след финала на сезона във Формула 1. Макс Верстапен изпревари Луис Хамилтън няколко завоя преди финала и така си осигури първа титла по възможно най-атрактивния начин, който можем да си представим. Живото предаване от пистата "Яс Марина" в Абу Даби беше допълнително украсено с преките включвания от

разпалената комуникация

между боксовете

на "Ред Бул" и "Мерцедес" и състезателния директор Майкъл Маси. В крайна сметка на неговите плещи падна отговорността да се вземе решението дали сезонът ще свърши зад кола за сигурност след катастрофата на Николас Латифи, или състезанието ще бъде рестартирано за една решаваща последна обиколка.

Въпреки горещите протести на шефа на "Мерцедес" Тото Волф, Маси реши да заложи на драмата и рестартира надпреварата. По радиото той обясни решението си към щаба на германския отбор с думите: "Тото, нарича се моторно състезание, ние се занимаваме със състезания!", намеквайки, че е нормално кулминацията на сезона да се реши на пистата, а не в боксовете. Така Верстапен, който минути по-рано сменя гумите си, изпревари Хамилтън и британецът и неговият отбор

изгубиха титлата

при пилотите

След финала камерите проследиха гнева на Тото Волф и разочарованието на Хамилтън почти колкото радостта от неочакваната победа на "Ред Бул". Още от тези кадри стана ясно, че нещата няма да бъдат оставени така.

"Нещастният Хамилтън не е решил за бъдещето си във Формула 1", пише Би Би Си на 11 януари. От тогава до сега светът на моторните спортове се тресе от нарастващата опасност седемкратният шампион да не се качи в болида си през март 2022 г., когато в Бахрейн се открива сезонът. Според повечето публикации британецът е казал на отбора си, че въпросът е прост - или Майкъл Маси си заминава, или той. Според медиите на Острова решението на Хамилтън зависи и от резултата от проверката на обстоятелствата около финала на Гранд при на Абу Даби. В едно от интервютата си Тимо Волф споделя, че Луис е "силно разочарован" от начина, по който изпусна титлата, и е изгубил пълна вяра в решенията на шефовете на ФИА. Той добавя, че вината е изрично на Майкъл Маси и неговия "прекалено свободен прочит на правилата", който лишил Хамилтън от титлата.

От автомобилната асоциация също осъзнават каква каша забърква случайната катастрофа на Латифи преди финала на последното състезание на изминалия сезон. Сега те

рискуват да

изгубят една

от най-големите си звезди

и седемкратен шампион заради решение, което е трябвало да се вземе в рамките на секунди по време на състезанието. Една от първите задачи на новия президент на ФИА - емиратеца Мохамед бин Сулайем, след като заема поста, е да се чуе с Хамилтън:

"Смятам, че той все още не е взел своето финално решение. Не го виним за това. Разбирам позицията му", сподели дипломатично пред медиите новият шеф на моторните спортове. Британски анализатори смятат, че в организацията дори не могат да си представят как са поставили имиджа на карта вследствие на последното състезание през изминалия сезон.

Според поддръжниците на Верстапен Маси е взел правилното решение да рестартира състезанието и ФИА не трябва да се поддава на натиска. Още повече че в рамките на сезона станахме свидетели на редица случаи, в които шефовете и на двата водещи конструктора правят систематични опити за вмешателство в работата на състезателния контрол. От тази гледна точка е нормално да се очаква, че ФИА няма да се поддаде на натиска за пореден път и да вземе решение, с което ще защити своя представител.

Официалното становище на централата на моторните спортове е, че от

последното развяване на карирания флаг

през 2021 г. досега се прави сериозна проверка в действията както на отборите, така и на стюардите. Тя се провежда на няколко етапа, а кулминацията ще бъде непосредствено преди началото на новия шампионат.

На 19 февруари се проведе и първата решаваща среща - между ФИА и спортните директори на отборите. На това съвещание ще се обсъди начинът на използване на колата за сигурност. След това ще бъдат изслушани и мненията на всички пилоти.

"Резултатите от всички детайлни анализи ще бъдат представени на комисията на Формула 1 през февруари, а финалното решение ще бъде обявено на 18 март в Бахрейн", казват от ФИА в официално комюнике по въпроса.

Този график на пръв поглед поставя Луис Хамилтън в доста трудна позиция, тъй като той трябва да вземе финално решение дали да участва в новия сезон преди първите тестове, които ще се проведат между 23 и 25 февруари. Очакването на анализаторите обаче е, че британецът ще знае решението много преди официално обявената дата и ще може от своя страна да прецени дали ще се завърне, за да направи нов опит да подобри рекорда от седем титли, който в момента споделя с Михаел Шумахер.

Това е мнението и на ФИА. Според техния говорител: "Хамилтън ще има възможност да обсъди въпроса с хората, които управляват процеса, по време на срещите с пилотите".

Разбира се, никой не очаква, че след проверката финалното класиране от състезанието в Абу Даби и съответно от целия сезон ще се преразгледа. По-скоро прогнозите са, че през март в Бахрейн ще бъде обявено дали решението за рестартиране на състезанието е било според правилата и евентуално дали ще има промени в ръководството на Формула 1. С други думи, ако в края на февруари Хамилтън не отиде на първите тестове за новата кола на "Мерцедес", то тогава Майкъл Маси ще запази работата си. Ако пък седемкратният шампион все пак отиде, съдбата на шефа на състезателния контрол изглежда предрешена.

До днес

британецът запазва пълно мълчание

по темата, оставяйки спекулациите на медиите. Той все още има двугодишен договор с "Мерцедес", който на теория трябва да го задържи в отбора до 2023 г. От началото на новия сезон Хамилтън ще има и нов партньор - талантливия 23-годишен Джордж Ръсел, който бе привлечен от "Уилямс". Ако Хамилтън се откаже, той ще бъде неочакваният номер 1 в отбора, който доминира Формула 1 през последното десетилетие.

Кой би бил

до него, остава друг голям въпрос

Ако трябва обаче да предположим най-вероятното развитие на нещата, то е, че политическите и психологическите игри на Луис Хамилтън и Тото Волф ще успеят, бившият шампион ще се пробва за осмата титла, а Майкъл Маси ще трябва да си търси нова работа след март 2022 г.