Пътищарите ще протестират всеки ден с тежка техника на жълтите павета (Видео)
Над 100 тежки строителни машини се включиха в протеста на пътностроителните фирми, който започна в 8,30 часа тази сутрин пред Министерския съвет. Колоната от машини беше подредена още по тъмно по булевард "Цариградско шосе" и по-късно се придвижи по булевард "Цар Освободител" до ларгото.
Протестът се организира от Браншова камара "Пътища" и е срещу регионалното министерство и ръководството на пътната агенция, които бавят изплащането на около 800 млн. лв. за възложена и вече извъшена от фирмите работа по пътищата. Освен това с мотива, че няма пари пътната агенция не прави нищо за възлагане на дейности по зимното поддържане на пътищата, което означава, че през зимата пътищата в страната няма да бъдат чистени от снега.
Заради протеста движението в центъра на столицата е доста затруднено.
От 7.00 до 12.30 ч. са забранени престоят и паркирането на пътни превозни средства на паркинга на пл. "Княз Александър Първи".
От 08.00 до 12.30 ч. е забранено влизането на пътни превозни средства по бул."Цар Освободител" между ул."Г.С.Раковски" и бул."Княз Александър Дондуков". СДВР работи да осигури охрана, постове за контрол и регулиране на движението.
Междувременно от СДВР заявиха, че пътищарите нямат разрешение да вкарват тежката техника в центъра на столицата и ще глобят фирмите за това. Стефан Чайков, председател на Браншова камара "Пътища", която стои зад протеста, обаче заяви, че протестите ще са вече всекидневни.
"Каквито и глоби да наложи СДВР, те са нищожни, в сравнение с 900-те милиона лева, които ни дължи държавата. Ще сме тук всеки ден, докато министър-председателят на България не се срещне с нас", каза той.
Работниците от пътните фирми, които в момента са блокирали ларгото, са около 2500-3000. Те носят плакати с призиви да им бъдат платени парите за свършената работа, надписи "Държавата е в ремонт, извинявайте за неудобството" и др.
"Безотговорното поведение на госпожа Комитова не ни дава друга алтернатива, освен да поискаме нейната оставка. Държа да подчертая, че в това наше искане ни подкрепят и Камарата на строителите в България, и неправителственият сектор. Тези протести ще продължат, докато не получим справедливо решение на нашите искания", каза още Чайков.
Тонът на преговорите между пътните фирми и МРРБ се втвърди още в четвъртък, когато стана ясно, че министерството настоява сегашните 5-годишни договори за пътно поддържане, които са към средата на срока си, да бъдат анулирани, а парите за свършената вече работа да се платят разсрочено от държавата до 2023 г.
Най-четени
-
Галерия Младоженци бягат от соца с гумена лодка
В разцвета на тоталитаризма у нас, през 1966 г., двама млади влюбени успяват да избягат с миниатюрна гумена лодка по море в Турция, а оттам да заминат на Запад
-
Родната Мата Хари изоставя семейство и любим, за да шпионира 23 г. за родината
Какво може да накара едно 18-годишно българско момиче да стане нелегал - разузнавач, живеещ под чужда самоличност, с чужда биография, в чужда страна? При това в най-тежките години на студената война
-
Галерия След 1964 г. Москва ни забранява добив на нефт и газ
Съветският съюз строго е ограничавал България да добива нефт и газ от свои находища. За това свидетелстват документи предоставени на "168 часа" от политолога Антон Тодоров
-
Галерия Раковски разкрива, че Русия насилствено преселва българи в Бесарабия
Захари Стоянов пише, че не искаме руското правителство заради неговите “бесилки и Сибир”, след което мистериозно умира в Париж Заедно с убитите от първия Гладомор нашите жертви на сталинския геноцид
-
Как със Стефан Данаилов крадохме мотор от военните
При всяко завъртане на фара ние залягахме С Джони и Чарли имахме джипка. Осемдесет и някоя година през лятото за два-три месеца бяхме в Мичурин, сега Царево. Снимахме филм в стария град