Тираджията Кахриман заспал, докато карал с 92 км/ч, рани 12, един почина
Турският шофьор пред съда в понеделник. Ще се изправи очи в очи с 6-има наследници на убития на “Тракия”
На 23 май Михаил Трайков кара автобус номер 7 по магистрала “Тракия” от село Лозен към София. По сухия асфалт няма неравности и дупки. Часът е 7,10 ч, движението не е натоварено, времето е ясно и хубаво. Внезапно Михаил усеща силен удар отзад. Натиска спирачките, но автобусът е неуправляем - излиза вдясно от шосето, помита телена ограда и пада в канавката на една страна.
Шофьорът е
в съзнание,
усеща болка в дясната ръка и се опитва да излезе от кабината, но вратата е деформирана и не може да я отвори. През стъклото показва на хората в автобуса какво да направят с аварийните кранове, за да освободят вратите. Двайсетината пътници започват да слизат, настава паника. Само един мъж на около 60 г. лежи до последната врата целият в кръв. Той е безсъзнание, но жив.
Михаил чупи стъклото на кабината, за да излезе. Автобусът - “Мерцедес Конекто”, е обърнат близо до 4-и км на магистралата. По пода има следи от кръв. Идват патрулки и 4 линейки, първата пристига 8-9 минути след сигнала. Ранени са 12 души, 7 от тях по-тежко. Те са откарани в 3 болници - “Св. Анна”, “Пирогов” и ИСУЛ. 20 дни по-късно (на 20 юни в 6,40 ч) след 3 операции на главата Кирил Стоев умира в "Св. Анна". Според експертите причината е тежка черепна травма и контузия на мозъка и белите дробове, получени при катастрофата.
За смъртта на Стоев на 22 октомври т.г. пред Софийския градски съд (СГС) ще застане 39-годишният турски тираджия Гьокхан Кахриман. Очаква се той да се признае за виновен и да поиска делото срещу него да се гледа по съкратената процедура, при която съдът е задължен да редуцира наказанието с 1/3.
Още в първите дни след катастрофата Кахриман казва, че съжалява и иска делото “да приключи по най-бързия начин”. Спомня си, че камионът му “Мерцедес” с полуремарке
се движел с
около 90 км/ч по
магистралата
Проверката на тахографа показва, че скоростта е била 92 км/ч.
“Камионът се удари с някакво превозно средство, но не знам какво. Явно съм заспал или съм се унесъл”, обяснява при разследването тираджията. Като се осъзнал, бил по средата на широкия 4-5 метра път и почнал да натиска спирачки. Зад него карал друг турски камион. Шофьорът спрял и помогнал на Кахриман да излезе от тира, чиято предница била деформирана. Кахриман не бил ранен.
При катастрофата повечето пътници в автобуса не разбират какво се случва, а само усещат удар. “Изведнъж нещо стана и се намерих на земята”, казва един от тях. “Проверявах си телефона, когато чух силен звук и си ударих главата. Автобусът излезе от пътя и падна в канавката”, спомня си жена, която е откарана със счупена челюст в болницата. Там е оперирана и остава 6 дни под наблюдение.
Едва в ИСУЛ се установява, че шофьорът Михаил Трайков
има фрактура на
дясната ръка
и охлузвания около коляното. От 13 г. той работи към транспортна фирма “Карат-С”. Сутрин дежурството му започва в 4,30 ч. На спирката в с. Лозен се качват доста хора и почти запълват седалките. Сред тях е и Кирил Стоев, който всяка сутрин ходи на работа в София. Той също е шофьор, но към Института по генетика. Има 40 г. стаж, 15-ина от тях в института към БАН. Жената на Кирил Стоев разбира от колежки за катастрофата. Отива със сина и дъщеря си в болница “Св. Анна”. Лекарите им казват, че състоянието на пострадалия е тежко. “Видях го да лежи на пода. Чувах, че издава хриптящи звуци. После пожарникари го извадиха от автобуса и го качиха в линейка”, разказва оцелял пътник.
Кирил е в кома,
когато го
приемат
в болницата
По-късно идва в съзнание, разпознава дъщеря си, но почти не може да говори. След смъртта му делото е прехвърлено от районната в Софийската градска прокуратура.
“Кахриман беше адски разстроен, че един от ранените е починал. Отслабна, изживява тежко случилото се”, твърди адвокатът му Ивайло Стоев.
Тираджията е роден в Германия, но живее в град Трабзон в Северна Турция. Женен е и има 3 деца, досега не е осъждан. Пробата му за алкохол е отрицателна. Два дни след катастрофата му е наложена забрана да напуска страната. Кахриман е обвинен, че по непредпазливост е причинил смърт на един човек и е нанесъл средни телесни повреди на 6-има. Повечето имали счупвания, изкълчване на стави, охлузвания.
При разследването експерти установяват, че за пълното спиране на камиона при конкретните пътни условия на “Тракия” са били необходими 107 м. Автобусът се е движил с 50 км/ч в най-дясната активна лента. Шофьорът не е правил резки маневри или опит да се преустройва. Тираджията имал добра видимост, но за миг изгубил контрол. Разследващите приемат версията му, че вероятно е заспал.
В обвинителния акт като причина за катастрофата се сочи, че камионът не е спазил необходимата дистанция. Безопасното разстояние да се кара зад автобуса било 74 м. В случая обаче шофьорът дори не разбрал, че приближава опасно към автобуса. Според прокуратурата Кахриман имал възможност или да намали, или да предприеме изпреварване, но не го е направил.
Пътниците в
рейса са били
без колани,
тъй като седалките не били оборудвани с тях. Според свидетел затова при удара хората “се разхвърчали” и когато автобусът паднал в канавката, били по земята.
Обвинителният акт е внесен в съда преди около 2 месеца от прокурор Бойко Конакчийски, а делото ще се гледа от съдебен състав с председател Вера Чочкова. В съда се очаква да се явят шестима наследници на починалия Кирил Стоев - жена му, двете му деца, майка му, брат и сестра.
Катастрофата на “Тракия” предизвика дебат дали градски автобуси трябва да минават по магистралата, или трябва да се пренасочват по алтернативно трасе. Според редовни пътници по линия 7 пътят, по който в онзи ден е минавал автобусът, е най-удобен и кратък. Справка в интернет показва, че маршрутът на автобуса още не е променен. Според експерти от Института по пътна безопасност има пропуск в законодателството, което допуска градски автобус да се движи по магистрала, където разрешената скорост е до 140 км/ч.
Най-четени
-
Секретно Инсценирали са разстрела на Романови. Преоблекли фалшивите, за да не ги разпознаят
Има доказателства, че членовете на царското семейство са живели дълги години след 17 юли 1918 г. Сталин ходил да се среща с императора в град Серпухов Разстрел на руското императорско семейство
-
Галерия Дори преди КГБ ДС използва микрокамера за следене. Въпреки това агент "Муха" се измъква от капана
Мухата разбира, че това са паяци, които искат да я подмамят да влезе в мрежата. Изписва на лицето си вежливост и отзивчивост, заявява, че всичко, което интересува дипломатите, ще им бъде съобщено
-
Заслужено ли победи д-р Неделя Щонова в “Денсинг старс”
Пръв темата повдигна певецът Богдан Томов във фейсбук профила си Интересно ми е има ли между моите приятели някои, които смятат, че Неделя Щонова справедливо е победила Натали и особено блестящата
-
Галерия Венелин Венков сравни напускането на "Ку-ку бенд" с живот след затвор
Невена Цонева и Венелин Венков, които бяха част от "Ку-ку бенд", разказаха за своето напускане на групата и причините за това решение. "Тези, които са гледали „Изкуплението Шоушенк" – там накрая
-
Галерия Димитър Стоянович: Хората имат нужда от култура, не само от простотии и шоу
Дразня се, когато се подценява публиката и никога не го правя, казва сценаристът, режисьор и водещ на "Култура.БГ" Свободата в киното е много опасна работа