“Алибаба” ще доставя стоки за Европа от летището в Пловдив
Китайските концесионери
първо ще удължат пистата,
правят и жп връзка
Пловдивското летище скоро ще се превърне в транспортен хъб с пътнически и карго терминали. Това увери китайският концесионер HNA GROUP, който взема аеропорта за 35 г. Представители на компанията направиха първата си визита в Пловдив и проведоха срещи с областния управител Здравко Димитров и кмета Иван Тотев. Преди това детайлно огледаха пистата за излитане и кацане, прилежащата инфраструктура и наземната техника.
“Получават летище в много добро състояние”, каза директорът Христо Щерионов.
За да превърнат аеропорта в транспортен център, азиатските предприемачи най-напред възнамеряват да удължат пистата и пътеките за рулиране на самолетите, обясни кметът Иван Тотев. При визитата си с областния управител инвеститорите се интересували от транспортните коридори в региона и разширението на пътя Пловдив-Асеновград, по който се стига до аеропорта.
“Нямат намерение да чакат целия срок на концесията, а искат максимално бързо да започнат да правят вложения и да развият летището”, допълни Иван Тотев.
По думите му те възнамеряват да изградят и жп връзка, за да бъдат максимално мобилни. За предстоящите строителни дейности ще се конкурират две мощни китайски дружества.
“Помолихме ги освен карго зоната да развият и гражданските полети. Ще стартираме автобусна линия от централната гара в Пловдив до летището”, увери Тотев. Градоначалникът настоял да се запазят съществуващите полети до Лондон, Франкфурт, Милано и Брюксел, изпълнявани сега от “Райънеър”.
Вече имало интерес и от няколко оператора като китайската COSCO и “Алибаба”, които искали да използват летището за дистрибуционен център за стоките, които доставят за Европа. Разговори имало и с други онлайн платформи. Към Китай и Азия от пловдивското летище щели да се изнасят храни, авточасти и други стоки.
На летището се предвижда да бъде изградена и ремонтна база, подобна на тази, която съществува на софийската аерогара.
Интерес за оператор на базата имало от компанията “Израел аероспейс индъстрис”.
Очаква се концесионният договор с китайските инвеститори да бъде подписан скоро, а 4 месеца след това те да поемат летището. Китайският холдинг трябва да вложи 79 млн. евро и годишно да плаща на държавата по 600 000 лева и 6% от приходите.
Азиатският концесионер управлява 14 авиокомпании с над 1250 самолета, като оперира на 13 летища с над 1000 вътрешни и международни линии. Притежава и контролния пакет акции от франкфуртското летище. Годишно компанията превозва над 100 милиона пътници до повече от 260 дестинации. Разполага с активи за около 145 млрд. долара, а годишните ѝ приходи са над 90 млрд. долара.
Най-четени
-
Секретно Инсценирали са разстрела на Романови. Преоблекли фалшивите, за да не ги разпознаят
Има доказателства, че членовете на царското семейство са живели дълги години след 17 юли 1918 г. Сталин ходил да се среща с императора в град Серпухов Разстрел на руското императорско семейство
-
Галерия Дори преди КГБ ДС използва микрокамера за следене. Въпреки това агент "Муха" се измъква от капана
Мухата разбира, че това са паяци, които искат да я подмамят да влезе в мрежата. Изписва на лицето си вежливост и отзивчивост, заявява, че всичко, което интересува дипломатите, ще им бъде съобщено
-
Заслужено ли победи д-р Неделя Щонова в “Денсинг старс”
Пръв темата повдигна певецът Богдан Томов във фейсбук профила си Интересно ми е има ли между моите приятели някои, които смятат, че Неделя Щонова справедливо е победила Натали и особено блестящата
-
Галерия Венелин Венков сравни напускането на "Ку-ку бенд" с живот след затвор
Невена Цонева и Венелин Венков, които бяха част от "Ку-ку бенд", разказаха за своето напускане на групата и причините за това решение. "Тези, които са гледали „Изкуплението Шоушенк" – там накрая
-
Галерия Димитър Стоянович: Хората имат нужда от култура, не само от простотии и шоу
Дразня се, когато се подценява публиката и никога не го правя, казва сценаристът, режисьор и водещ на "Култура.БГ" Свободата в киното е много опасна работа