Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Сезон 2022 във Формула 1 започна с обещание за драма и обрати

През последния уикенд светът на спорта видя завръщането на два повалени колоса. "Барселона" удари звучен шамар на "Реал" (Мадрид), и то насред "Сантиаго Бернабеу", показвайки, че е на път да върне реномето си на футболен гигант. Малко по-рано на пистата в Бахрейн

отборът на "Ферари" спечели

двойна победа

в състезанието за голямата награда на кралството. И за разлика от "Каталунците", които бяха в криза за последните няколко месеца след напускането на Лионел Меси, "Черните кончета" се завръщат след 15 години незадоволителни резултати. В Бахрейн "Ферари" сложи край на поредица от 45 състезания без победи и спечели двойна победа за пръв път от 2019 г. И макар това да не изглежда толкова далеч в миналото, феновете на спорта виждат огромната разлика в начина, по който се държат колите на италианските конструктори през тази година. Победителят Шарл Льоклер беше видимо по-бърз от съперниците си от началото на тренировките до финала на състезанието.

Неговият съотборник Карлос Сайнц бе по-бавен от шампиона Верстапен и с почти същото темпо като другата кола на "Ред Бул" със Серхио Перез в нея, но както се оказа мигове преди драматичният край на състезанието – разполагаше с по-надеждния болид. Или ако можем да обобщим – "Ферари" се върнаха обратно в играта на големите.

Състезанието в Бахрейн бе очаквано с огромен интерес от феновете по света не само защото рестартира сезона в най-атрактивния моторен спорт. Това беше полигонът, в който всички зрители успяха за пръв път да видят промените в правилата за конструкцията на шаситата на автомобилите. Те бяха обявени преди няколко месеца, като тяхната цел бе да направят състезанията по-интересни. Начинът за постигане на това според шефовете на спорта е много логичен – нека има

повече изпреварвания

Затова и въведоха правила за конструкция на болидите, които да ограничат силно възможностите на инженерите да изградят аеродинамиката им, така че да "забавят" преследващия автомобил, като му изпратят "мръсния" въздух на водещата кола.

Резултатът

от промените

се видя в действие по време на състезанието в Бахрейн и дори и най-скептичните наблюдатели бяха принудени да признаят добрите резултати. Борещите се за първата позиция Льоклер и Верстапен се изпреварваха по два пъти на обиколка в рамките на няколко завъртания на пистата. В крайна сметка "Ферари" спечели този двубой и така хвърли в екстаз милионите си, изстрадали през последните години фенове.

Всъщност "Черните кончета" бяха посветили последната си поне година работа на идеята да изградят печеливш автомобил за този сезон. През сезон 2021 г. те се явяваха почти проформа на състезание – официалната позиция на конструкторите от Маранело бе, че всички ресурси се хвърлят в развитието на колата за 2022 г. В Бахрейн се видя, че този риск, изглежда, ще се оправдае. Освен победата на Льоклер срещу Верстапен важен показател е и сравнението с "Мерцедеса" на седемкратния шампион Луис Хамилтън. "Фераритата" бяха много по-бързи от колите, които в края на миналия сезон нямаха равни по скорост. Разбира се, след само едно състезание трудно

можем да сме сигурни, че

"Черните кончета"

ще се борят наистина за титла. Това каза и шефът на отбора Матия Биното: "Ред Бул” все още са фаворитите", заяви италианецът след триумфа на отбора му в неделя. Разбира се, това се очаква да се каже от всеки ръководител, който не иска да успокоява прекалено духа в отбора си.

Едно обаче е ясно и сигурно – "Фераритата" са на прав път и със сигурност са обратно в борбата за по-високите стъпала на подиумите.

Първото състезание от новия сезон ни разкри и другите интересни сценарии от началото на сезон 2022.

"Мерцедес" изглеждаха неубедителни

при тестовете, но всички приеха това за блъф. В крайна сметка състезанието в Бахрейн показа, че Хамилтън и компания имат много път да извървят, за да се върнат към онова безапелационно надмощие в скоростта на автомобилите от края на миналия сезон.

Новата аеродинамика създава проблеми със стабилността на болидите им, като от германските конструктори поне на този етап, изглежда, нямат ясен план как да се справят с това.

Равносметката е тревожна - след първото състезание те изглеждат като отбор, който може да се бори за третото, но не и за първото място в шампионата.

Въпреки всичките си несгоди "Мерцедес" приключиха уикенда с положителна нотка. Хамилтън се добра до подиума, а неговият съотборник Джордж Ръсел остана четвърти. Тези резултати бяха постигнати обаче единствено благодарения на големия подарък, който отпадането на двете коли на "Ред Бул" им направи. Проблем в горивната помпа извади от състезанието и Макс Верстапен и Серхио Перез почти едновременно.

Шампионът може

да има сериозни проблеми

с този дефект в колата си. От този сезон производителят на двигателите на колите им "Хонда" се оттегли от спорта, като им остави двигател, който от австрийската фирма за напитки сами трябва да развиват.

Въпреки че натрупаха много опит и редица специалисти в сферата през последните години, "Ред Бул" ще са в беда, ако се окаже, че мистериозният проблем с горивната помпа не може да се реши от тях само за седмица.

Сезон 2022 г. във Формула 1 започна с няколко други интересни сюжетни линии. Валтери Ботас бе пред единия от "Мерцедесите" на тренировката и малко след тях в състезанието. Той със сигурност

ще се радва да се доказва

отново и отново пред бившия си отбор, от който бе освободен с противоречиви мотиви. Фактът, че неговото "Алфа Ромео" би следвало да е доста по-слабо от колите на Хамилтън и заместилия го в "Мерцедес" Ръсел, прави битката на аутсайдера за доказване в името на справедливостта още по-интересна.

И накрая – изглежда, от отборът на "Хаас" са взели добро решение

да изгонят

руския

си пилот

Никита Мазепин от тима. Заместилият го Кевин Магнусен спечели още в първото си състезание, след само две седмици подготовка, повече точки, отколкото новият му отбор бе постигал сумарно за последните два сезона.

В обобщение, Формула 1 се завърна, “Ферари” са обратно в играта, а първото състезание за сезона бе почти толкова интересно, колкото станалия вече легендарно драматичен финал на шампионата от миналата година.

Можем само да стискаме палци тенденцията в спорта да се запази.