Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Малко след като взема "Аскеер" за изгряваща звезда, Михаил Билалов неочаквано напуска българската сцена и се установява във Франция. В Париж се занимава с какво ли не - става продавач, секретар, градинар, дори работи в рекламна агенция. Не се отказва от актьорството и често предава знанията си на местни ученици. Във Франция успява да открие любовта и да създаде семейсво.
На родна земя го връща едно телефонно обаждане на режисьора Явор Гърдев. Двамата дори не се познават, но Явор го кани за главна мъжка роля в "Козата, или коя е Силвия". Билалов не обмисля дълго предложението и триумфално се завръща в родния театър, което му носи "Икар".
Талантливият актьор се превръща в любимец на българите след участието си в хитовия сериал "Под прикритие". Пресъздава мафиота Петър Туджаров-Джаро, шеф на мощна и опасна престъпна групировка. Неочакваната му смърт в сезон 4 обаче не е изненда за Билалов, който е категоричен, че на лошите герои във филмите често им се налага да умрат.

- Г-н Билалов, започнаха снимките на сериала "Връзки", в който заемате централно място. Каква точно ще бъде новата ви роля?
- Играя брачен терапевт, който се занимава с проблемите на другите, но не може да реши собствените си семейни проблеми. Това е историята за босия обущар. Хубавото е, че казусите, които излизат пред моя човек, са казуси, които много хора ще преоткрият като свои. Поне така се надявам. Когато казваме "връзки", това не означава само любовни връзки. Те могат да бъдат и приятелски.
Едни се създават, други се унищожават. Връзки има и между поколенията в едно голямо семейство например. Сериалът не е еквивалент на "Сексът и града", както се писа някъде. Той разглежда мъжката и женската гледна точка на един и същи проблем. Двата пола говорят на различни езици
и често искат да кажат едно и също нещо, но няма преводач. Е, в този сериал героят ми също е малко объркан в превода. За това изпада в противоречия със самия себе си и в ситуации, които на моменти граничат с абсурда. Повече за героя ми ще разберете през есента, когато сериалът започне да се излъчва по тв7. Всъщност "Връзки" е първата модерна градска комедия, правена у нас.
- С какво новият ви образ ще е по-различен от този на превърналия се в любимец на зрителите Джаро?
- Джаро не беше сложен образ, защото беше краен, а това не е трудно за пресъздаване. Той например нямаше и никакво семейство, а сега моят герой има твърде много семейства - съпруга, която го побърква със снобските си претенции. Клиенти, които го подлудяват с обичайните си проблеми, и още куп други хора, с които е в сложни гимнастически конфигурации. В един момент героят ми наистина изтрещява.
- Явно новият ви образ е по-близък до обикновения българин, а с Джаро имахте ли някакви общи черти?
- Като изключим ушите - не. (Смее се). Много сме различни. Джаро ми беше любопитен, защото бе краен в две отношения. Той бе противен с желанието си да бъде културно изискан.
Едно класическо първеню
Искаше да е във високите сфери на културата. Да бъде спонсор на операта, да няма нищо общо с тъмните дела. Но природата на вълка е една и съща. Тя е криминална и го тегли надолу.
- Според зрителите убийството ви в "Под прикритие" е неочаквано. Вие самият останахте ли изненадан, след като разбрахте, че краят на героя ви наближава?
- Не съм се оженил за персонажа си. И не, не съм бил изненадан, а по-скоро благодарен за този финал. Като режисьор Виктор Божинов, с когото в момента снимам и "Връзки", успя да направи смъртта ми симпатична. Дали е имало логика в нея точно в този момент, не е моя работа. Полезно е за актьора да сменя от време на време плочата. Иначе настъпва една актоьорска умора, която зрителите също започват да усещат.
- Сигурно е трудно да се влезе в ролята на мафиот, който впоследствие да се превърне в любимец на българската публика.
- В поведението си Джаро беше подаден от създателите му като нетипичен мафиот и това може би спечели публиката. Ако има добра история за персонажа, както и добър диалог, нещата се получават. В добрия сериал историята и говоренето вървят ръка за ръка. Ако героят се мъчи с труден диалог и нищо не му се случва -
публиката го застрелва с дистанционното
- Може ли един актьор в България да печели добре?
- Да, но само ако е многоръкият Шива и играе в сто неща едновременно. И пак няма да може да си купи нов живот, както става навън. Подписваш договор да играеш детектив Хорейшо и си купуваш ранчо в Австралия. Тук битува мнението, че всичко трябва да струва два лева, даже и добрите актьори. И ако някой поиска пет, отговорът най-често е: "Тоя на голяма звезда ли се прави?" А в киното за два лева получаваш качество като за два лева. Никой досега не е победил математиката.
- Какво не ни достига, за да постигнем успеха на чуждестранното кино?
- Мислене, че изобщо трябва да се инвестира в комерсиално кино. Няма
да давам изтъркани примери с Америка
Достатъчно е да видим какво се случва в Дания, Норвегия, Швеция. Филмовите компании в тези държави си обучиха екипи в Англия и САЩ, след което хората се върнаха и написаха хубави филми.

Цялото интервю с известния актьор, четете в новия брой на в. "168 часа"