Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Преди новогодишните празници сайтът на Комисията за защита на потребителите е задръстен от опасни стоки. Много често те се лансират с промоции. При някои от тях продавачите прилагат целия си арсенал от некоректни номера в желанието си да привлекат повече клиенти и да реализират максимални обороти.
Най-честата измама по Коледа е пускането на продукт на промоция, но когато човек отиде в магазина се оказва, че стоката е била в суперограничени количества.
Класика в жанра
Масовата реклама привлича клиенти, които веднъж влезли, гледат да купят нещо, с което да компенсират липсата.
"Любезен консултант може да предложи подобен продукт, с близки качества и цена, които обаче се различават от рекламирания", казва Емилия Елчинова, главен директор на Главна дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите. Според нея много често
потребителят е привлечен от атрактивна стока на добра цена, а може да си тръгне с алтернативна,
която не отговаря напълно на неговите потребности.
"В такива случаи правилното поведение е човек да се откаже от покупка, макар вече да е инвестирал време и средства за посещение на магазина", обяснява шефката в Комисията
Друг трик, който търговците прилагат по празниците - те обявяват, че при пазаруване над определена сума клиентът получава подарък или възможност да купи продукт на преференциална цена.
"На касата или на изхода на обекта се оказва, че той липсва - казват от Комисията за защита на потребителите.

Цялото разследване четете в новия брой на в. "168 часа"