Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Георги Панайотов КАДЪР: БНТ
Георги Панайотов КАДЪР: БНТ

"Пилотите са хора, които обичат България и пазят небето на България", каза военният министър през сълзи

Тече разследване, проверяват се фактите, сравняват се данните, операцията продължава, цяла нощ флотът е бил на място за обследване на дъното. Майор Терзиев не е докладвал проблеми, не е съобщил за нужда от катапултиране, не е очаквал това, което се е случило, случило се е внезапно. Това каза пред БНТ служебният министър на отбраната Георги Панайотов. 

"Самолетът, който е пуснал мишената, поразена от майор Терзиев, е видял как той я е поразил и нататък няма данни да е виждал каквото и да било", добави той. 

"Хипотези колкото искате, спекулации могат да се правят колкото искате. Майор Терзиев е пилот 1-ви клас, това са най-добрите пилоти. На 6 май е бил селектиран да води демонстрацията на празника. Той е един от най-добрите. Не бива да се правят спекулации, всички опции са на масата", каза още военният министър. 

"Използват се всички налични средства на българската армия и допълнителни. Обърнали сме се към фирми, които действат по въпроса. Вероятно катапултиране не е имало. Пилот с опита на майор Терзиев при катапултиране той знае, че е длъжен да докладва, което той не е направил", каза още той. 

"Конкретният изтребител МиГ-29 е бил поддържан и е бил технически изправен към момента на започването на задачата. Самолетите се поддържат от фирма, най-често от фирмата производител. България има договор с МиГ. Работата с МиГ не е лесна, Преди 2 дни трябваше да се подпише една застраховка за пети договор с тях. По законов срок трябваше вчера да подпишат полицата, за да е валидна. До последния момент тя не беше подписана, но в последния момент беше подписана. В последния момент се получава една изнервеност", добави той. 

"Пилотите са хора, които обичат България и пазят небето на България", каза Панайотов през сълзи. 

"Много малко са българските мъже, които са способни на такава откровеност и искрена любов към родината", добави той. 

"Стандартите на НАТО за нальот е в рамките на 180 часа, но 40 са на тренажор. В българските ВВС нальотът е значително по-малък поради липса на ресурси. Ние разполагаме с ограничен брой самолети. Основният проблем е свързан с поддръжката на летателните апарати. Купува се нова техника и клаузите за поддръжката са може би били неглижирани. За F-16 не е така, там нещата са железни. Подобен е проблема с едни самолети, които се казват L-39. Тяхната поддръжка е на практика спряна и не летят", каза още той. 

"Днес ще бъде пуснат хидролокатор под водата. Теренът който е обследван е 20 квадратни мили, огромен терен. Обследва се, търси се самолет. Вероятността майорът да бъде открит жив и здрав намалява и трябва да сме готови да го приемем", завърши той.