Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Моловете се подготвят за отваряне в понеделник след над 2 месеца пауза, през която работеха само аптеките, супермаркетите и офисите на мобилните оператори в тях.

СНИМКА: ЙОРДАН СИМЕОНОВ
Моловете се подготвят за отваряне в понеделник след над 2 месеца пауза, през която работеха само аптеките, супермаркетите и офисите на мобилните оператори в тях. СНИМКА: ЙОРДАН СИМЕОНОВ

Търговските обекти в моловете, продаващи модни стоки, се канят да отворят в понеделник, 1 февруари, с нагласата да разпродадат колкото се може по-бързо есенно-зимните си колекции. Поради това не е изключено още в началото на идната седмица да обявят огромни намаления, каквито по принцип са характерни за това време на годината.

Проверка на “24 часа” сред модните брандове показа, че въпреки онлайн продажбите и възможностите на много търговци да върнат обратно непродаденото на доставчиците си, двата месеца принудителен престой са задръстили складовете с много непродадена стока. Още повече че в периода на коледно-новогодишните празници, на които се разчита най-много, моловете не работеха – търговските центрове бяха затворени на 27 ноември, като в тях останаха да работят само аптеките, дрогериите, хранителните магазини, офисите на телекомуникационните оператори и банките.

“Нямаме илюзиите, че още от първия ден хората ще се върнат да пазаруват в моловете, най-вероятно потокът от хора ще се засили след една-две седмици. Колкото до обектите, продаващи сезонни стоки, имайте предвид, че някои от тях имат договори, които им позволяват да върнат обратно на доставчика си стоки, които не са успели да продадат, други пък имат онлайн магазини, където през двата месеца със затворени търговски центрове все пак са успели да извършват продажби. Но останалите ще разчитат на разпродажби”, каза за “24 часа” управителят на The Mall Димитър Кехайов, който е и председател на Асоциацията на търговските центрове в България.

Есенно-зимните колекции по принцип се разпродават по това време на годината, като намаленията са реални и често достигат и надхвърлят 50%. Нерядко някои модни брандове разпродават и облекла и обувки от миналогодишните си летни колекции, а през 2020 г. имаше сериозни спадове на продажбите на такива стоки и много търговци имат залежала стока. С настъпването на новия сезон започват договарянията на нови колекции и повечето търговци предпочитат да се освободят от старите, защото им трябват пари.

Самите търговски центрове няма да предприемат от 1 февруари нови мерки за безопасност на посетителите, свързани с пандемията, които да са различни от онези през миналото лято.

“Навсякъде е назначена допълнителна охрана и допълнителен персонал за почистване и дезинфекция. Посетителите се разделят на различни потоци, има средства за дезинфекция. Тези разходи вече бяха направени миналото лято”, каза Кехайов.