Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Семейството на Пилето демонстрира уважението си към Люис с ценен дар

Кой е най-великият пилот във Формула 1? Спорът е почти толкова неразрешим, колкото този кой е номер 1 във футбола. Там Пеле и Марадона винаги ще разделят на две почти равни части феновете по света. Дори и в наши дни да разсъждаваш по темата, е като ходене по тънък лед. Меси и Роналдо изглеждат еднакво достойни да седнат на железния трон, изкован от оръжията на погубените врагове точно като в култовата поредица на HBO “Игра на тронове”.

Но да не се отплесваме към футбола, защото и в света на бързите скорости се роди драматичен сценарий, достоен да бъде филмиран в Холивуд. Докато Михаел Шумахер се бори да се измъкне от капана на собственото си съзнание, Люис Хамилтън посегна към неговото величие. Британецът спечели състезанието на легендарната писта “Нюрбургринг” и така се изравни с Шуми по брой победи във Формула 1. Легендарният германец се беше качвал невероятните

91 пъти на най-високото стъпало на

почетната

стълбичка,

което стори и Хамилтън. Въпрос на време е пилотът на “Мерцедес” да посрещне следващия си триумф и така да остане еднолично на върха.

Голямата мечта на британеца за седма шампионска титла също съвсем скоро ще бъде осъществена и така той ще се изравни и по този показател с легендарния си колега, който продължава да лежи в будна кома, скрит зад големите стени на луксозното си имение. Поне

статистиците са на страната на

Люис Хамилтън

Превъзходната му спортна форма е подкрепена от отличната работа на конструкторите в “Мерцедес”, които му осигуриха един непобедим болид тази година.

Съперниците пък изглеждат демотивирани и доста по-бавни със своите коли. Спортният свят няма как да не признае пълното превъзходство на 35-годишния пилот тази година. И все пак – по-велик ли е той от Михаел Шумахер?

Въпреки всички изброени досега цифри със сигурност ще стигнем до задънена улица, ако опитаме да дадем категоричен отговор на този въпрос. Мнозина авторитети напомнят, че е много вредно да бъдат сравнявани спортисти от различни епохи.

Няма как Марадона да бъде изправен срещу Меси и да се разчита единствено и само на цифрите. Първият е трупал своето величие във времена, в които

футболът е бил много повече романтика

и много по-малко съвършени компютърни машини, които ръководят тренировките, храненето и дори половия живот на съвременните спортисти.

При Хамилтън и Шумахер изглежда по-лесно, тъй като двамата все пак се срещнаха на пистата и не може да се каже, че нещата са се променили драстично, откакто Шуми се отказа през 2012 г.

Тогава именно Хамилтън го замести на пилотското място в “Мерцедес”, след като подписа договор за 100 млн. долара. Батко му Михаел пък реши да сложи край на цялото това бясно препускане в пряк и преносен смисъл. И да се отдаде на хубавия живот в компанията на най-близките си хора. Именно по време на едно от поредните си забавления на заснежената писта Шумахер изгуби концентрация, падна от ските и си удари фатално главата. От този нещастен миг досега германецът стои скрит у дома, а публиката жадно поглъща всяка нова информация за чудодейното му изцеление. Всички те се оказаха или измислица, или бълнуването на негови приятели и колеги, които наистина искат да го видят отново на крака.

Жалко е, че точно в този момент самият Шумахер не може да коментира въпроса той или Люис е по-велик в света на бързите скорости. Михаел вече16 години държи рекорда за най-много победи и най-много титли. Както вече стана дума, първият всеки момент ще падне, а за втория на Хамилтън ще му е необходим поне още един толкова добър сезон, колкото беше сегашният. Времето е пред него, твърдят специалистите, на които може да се вярва.

В крайна сметка

Шумахер се отказа на 40-годишна възраст,

което означава, че британецът има поне още пет години, за да се качи еднолично на върха.

“Възрастта не е фактор, който притеснява Люис. Вижте Кими Райконен, който се състезава успешно и на 41. Пред него има спортно бъдеще, стига да му осигуряваме възможно най-добрата кола”, заяви наскоро шефът на “Сребърните стрели” Тото Волф. Самият Хамилтън се кълне, че не ляга и става с мисълта да надмине Шуми във всичките му велики рекорди.

“Важното е да изпитвам удоволствие от всичко, което правя на пистата и извън нея. Усещам, че все още не съм изгубил удоволствието от това да се кача в колата, да задмина всички и да финиширам първи. Подобряването на постиженията на моите съперници не ми е фикс-идея. Те само могат да внесат допълнително напрежение в и без това напрегнатия ми начин на живот”, усмихва се Люис Хамилтън.

Британецът може съвсем спокойно да се състезава поне още пет сезона, но е жизненоважно за него в кой тим от Ф1 ще се случи това. Ако у него все пак има капчица желание да остане в историята като

най-успелия пилот за всички времена,

той ще трябва да се потруди за новия си договор със “Сребърните стрели”. Досегашният му тим просто му осигурява възможно най-бързата кола, а в бокса са свикнали да удовлетворяват и най-дребните му изисквания. Договорът на британския пилот изтича в края на годината, а двете страни продължават преговорите.

Люис за последно каза, че не му е удобно да договаря многомилионната си заплата на фона на световната пандемия от коронавируса. Британските медии все пак твърдят, че той ще подпише нов тригодишен договор, през което време ще получава по 50 млн. долара на година. Случи ли се това, Хамилтън ще е много близо до подобряването и на последния брадясал рекорд на Михаел Шумахер.

Ще бъде ли в

такъв случай

по-велик от Пилето?

На кого в крайна сметка му пука за това съревнование? Не и на роднините на Михаел, които демонстрираха своето уважение към постигнатото от британеца. След неговата 91-ва победа лично синът на Шумахер – Мик, се качи на почетния подиум, за да подари на Хамилтън една от каските на баща си. Жестът е възможно най-добрият отговор на въпроса струва ли си човек да се състезава постоянно със себе си и околните. Михаел го направи навремето, победи всички, но дали не би жертвал всички свои успехи само за още един съзнателен час с любимите си хора.