Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

БАВЕН: Новият болид на "Ферари" се оказа отчайващо неконкурентоспособен след два кръга в шампионата на Ф1.
БАВЕН: Новият болид на "Ферари" се оказа отчайващо неконкурентоспособен след два кръга в шампионата на Ф1.

 

ВЪВ "ФЕРАРИ" имат проблем. Представянето на новия болид се оказва значително по-слабо от онова, което в отбора очакваха след зимните тестове. За две състезания италианците изостават в точките наполовина от спечелените в "Ред Бул". Шампионите имат 72 т., от Австралия и Малайзия Алонсо и Маса успяха да съберат едва 36.
Нищо добро не се очертава за Скудерията, ако това темпо продължи и тази неделя в GP на Китай.

"Колата не е достатъчно бърза - скочи на отбора си двукратния световен шампион Алонсо. - Всичко вложено в F 150 Италия трябва да се провери много внимателно. Но има една област, която трябва да бъде анализирана отново - аеродинамиката на колата."

Пълно разочарование

Алонсо бе разочарован тотално от времената си в квалификациите на "Сепанг". За него състезанието се оказа допълнително много трудно заради повреда в системата за кинетичната енергия. Гафът с нея се допълни от блокиращото от време на време подвижно задно крило.

За техническия директор на "Ферари" Алдо Коста мистерията е пълна. През зимата опитите във въздушния тунел гарантираха времена, които са много близки до тези на световните шампиони и са по-добри от постиженията на "Макларън". За англичаните предсезонната подготовка мина много слабо, но отборът сега е втори в класирането (48 т.), а италианците са с 12 т. назад.

Под пара

Очевидно е, че показателите на "Ферари" са по-лоши от тези на конкуренцията. Болидите на "Ред Бул" отново печелят заради нестандартната конструкция и предното крило. Във "Ферари" и "Макларън" бързат със свои варианти на тази иновация.

През 2010 г. имаше съмнения, че "Ред Бул" ползват подвижно предно крило, което е забранено. Оказва се, че специфичната конструкция на RB 7 променя височината на спойлера, без крилото да е подвижно. Това прави притискането на болида много по-силно и позволява по-висока средна скорост.

Анализът на постигнатите времена от световния шампион Себастиян Фетел на "Сепанг" и конкурентите му във "Ферари" сочат, че и Алонсо, и Маса са по-бързи от германеца, когато карат на макс. Испанецът е по-бърз средно с 21,5 км/ч, а Маса е превъзхождал Фетел с 8,03.

В същото време Фетел записва по-добри времена и в квалификациите, и в състезанието. Той бие Алонсо с 1,013 сек в тренировките и с 0,757 за обиколка в състезанието. Средно с 1,073 сек той е по-бърз от Маса в двете фази на надпреварата.

"Проблемът не е в гумите, не е в мотора - допълва Алонсо. - Губим заради аеродинамиката." И двамата пилоти са наясно, че загубата на точки в ранната част от първенството ще е трудна за наваксване по-късно.

В сандвич

Всъщност притесненията на италианците са двойни. От една страна болидите на "Ред Бул" са така недостижими, както бяха и през миналото първенство. От друга, новият автомобил на "Рено" опасно бързо доближава "червените". В две състезания "Ферари" не стигна до подиум, докато Витали Петров и Ник Хайфелд спечелиха 30 т. от Австралия и Малайзия.

Страховете на фераристите се увеличат и от факта, че вместо близо до "Ред Бул" отборът им е далеч зад "Макларън" и е притискан от французите.

За китайското състезание се очакват спешни аеродинамични промени за болидите на Алонсо и Маса. Те няма да са свързани с копирането крилото на "Ред Бул", но се очаква да свият дистанцията с шампионите.

Сега ситуацията много наподобява миналото първенство. Тогава "Ферари" също изоставаше от Фетел и Уебър. В средата на шампионата отборът направи огромни промени, но пропуснатото в началото, не стигна за трета титла на Алонсо.

ПРЕСА: Он Скудерията натискат Феррандо Алонсо (вдясно) и Фелипе Маса да подобряват времената си.
ПРЕСА: Он Скудерията натискат Феррандо Алонсо (вдясно) и Фелипе Маса да подобряват времената си.