Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Екзотичните кандидати

Тодор Живков в необичаен вид - в розова риза, препасан с тиранти и със слушалки на главата, стои до внука си, облечен в черно и с пура в ръка. Това не е някаква карикатура, а предизборен плакат.

"Нема да е лошо, изберете Тошо за кмет на София", гласи рекламният слоган на Тодор Славков. Той се кандидатира от името на партията на баща си "Напред България" и спечели едва 2469 гласа по данни на ЦИК при 97,68% обработени протоколи в столицата.

Кандидатът заяви в едно от редките си интервюта, че

не вярва да стане градоначалник,

но се надява това да се случи след още 4 години. Тодор Славков е известен като столичен бонвиван, както и заради дядо си, майка си Людмила Живкова и баща си Иван Славков. Самият той се появи в публичното пространство единствено покрай участието си в предаването "Х милионер търси съпруга".

Освен "малък Тошко" претендент за кмет и общински съветник във Велико Търново беше друга атрактивна личност - Димитър Маринов, по-известен като Митьо Пищова. "Най-после изберете човек от народа за кем", агитира той с правописни грешки на плаката си, в който

лилавата му вратовръзка

се съчетава

с лилави букви.

Маринов е получил още по-малко гласове от Славков - едва 203-ма души са го предпочели.

Защо се кандидатират подобни личности, които са по-познати в шоу средите, отколкото в политическите? При всички останали избори ЦИК предоставяше т.нар. медийни пакети. Става дума за 40 000 лв. бюджетни пари, които партиите, издигнали претенденти за депутати, кметове, общински съветници и президент, могат да получат за агитация. Стига само да не вземат държавна субсидия.

Това не са особено големи средства за една формация, но партии фантоми често се блазнят да участват на избори, за да получат сумата.

Тази година обаче Централната избирателна комисия реши, че

няма да отпуска медийни пакети

на тези, които са без държавна субсидия. Така че екзотичните кандидати като Тодор Славков и Митьо Пищова не са успели да получат бюджетното финансиране.

Но при други избори ЦИК е отпускала по 40 000 лв. на партии и по 5000 лв. на инициативен комитет.

Кой и как проверява изразходването им, никога не е ставало ясно. Дали всички са били с изрядни договори, дали действително са похарчили сумите за участие в медии, досега не е отчетено.

Някои кандидати, въпреки че са

заложили на екстравагантна визия,

успяват да стигнат до втори тур. Такъв е Костадин Костадинов от партия "Възраждане", който ще участва на балотажа във Варна.

На плаката си той е замахнал със самурайски меч, докато собственото му лице не се вижда.

Формацията на Костадинов се прочу на евроизборите със скандален клип, в който президентът на Украйна и актьор Володимир Зеленски стреля по депутати. Костадинов нашумя, след като през 2017 г. реши да откаже партийната субсидия, която се полагаше на "Възраждане". Но тъй като няма процедура, по която парите да не се преведат, те започнаха да постъпват по сметките на формацията.

На друг плакат, за който партията на Костадинов е имала пари от субсидията, той агитира, облечен в анцуг с цип.

И докато кандидатът за Варна

разчита на спортното облекло и хладното оръжие,

Росица Кондева от Разлог залага на дълги руси коси и огромни устни. Младата дама искаше да стане общински съветник от партия МИР, но не можа да успее. Въпреки атрактивния си вид Кондева и формацията й получиха едва 115 гласа.

Също блондинка по презрамки беше кандидат за кмет на община Бойчиновци. Въпреки предизвикателния си вид и слогана "Изберете красотата и отговорността" Роза Николова спечели едва 32 гласа.

Кандидатите на Политическа партия "Свобода" в Севлиево пък изглеждат по-скоро като компания яки момчета с кожени якета, а до тях стои като лепната възрожденска статуя.

Подобен странен вид имаха и кандидатите от Българско национално обединение, от чието име през май за евродепутат се яви бизнесдамата Евгения Банева. Но впоследствие БНО, в чиито листи е бил и Янчо Таков, оттегли подкрепата си за жената на Николай Банев.