Година от 33 дни и мощна гравитация я отличава от Земята

Откриха вода в атмосферата й, температурата се колебае между минус 72 и плюс 47 градуса

Червеното джудже, около което се върти, изригва често, но ако има достатъчно водород в атмосферата на планетата, той неутрализира радиацията

Сами ли сме или сме уникални във Вселената, в която звездите и планетите са повече от песъчинките във всички пустини на Земята? Този въпрос си задават не само учените, но и обикновените хора от стотици, а може би и хиляди години.

Сега сме вероятно най-близо до отговора, след като астрономи откриха вода - вероятно дъжд, в атмосферата на екзопланетата K2-18b, която е на 110 светлинни години от нас. Това е най-сигурният признак, че там е възможно да се е развил живот. Това е първата от общо над 400 подобни планети, в чиято въздушна среда е открита вода.

Наблюдавайки през телескопа "Хъбъл", учените разбрали още, че около нея има наличие на водород и хелий. За целта изследвали промените в светлината, излъчвана от звездата, около която се върти новооткритото кълбо. Сравнили ги с данните от земната атмосфера.

Приликите на тази планета с нашата са още няколко. Тя обикаля около своята звезда подобно на Земята около Слънцето. Разстоянието между тях обаче е доста по-малко, отколкото се намираме ние от центъра на нашата система. Въпреки това учените смятат, че данните са съпоставими и суперземята е в обитаемата зона на своята система. Червеното джудже, около което планетата се върти, излъчва по-малко топлина от Слънцето. Температурата на K2-18b се колебае от минус 72 до плюс 47 градуса по Целзий.

Какви са разликите между тази планета и Земята, четете в хартиеното издание на сп. "Космос"