Картина от хайвер показва в Пловдив най-голямата немска пътуваща изложба
Най-мащабната ретроспекция с произведения от колекцията на Института за международни отношения на Германия (ifa) гостува в Пловдив в рамките на Европейската столица на културата.
Изложбата се открива днес и ще остане под тепетата до 8 декември. Тя показва 350 творби на 90 знакови автори от Източна и Западна Германия. Двамата куратори на емблематичната експозиция Матиас Винцен и Матиас Флюге са прегледали 23 000 работи на около 2000 артисти, художници и фотографи, за да направят най-добрата селекция, показваща историята на изкуството в Германия от 1949 г. до наши дни. Експозицията е разположена в две пловдивски галерии - зала "2019" и "Капана".
"В първата сме събрали произведения от 90-те години насам, а в другата - от по-стари периоди", обясни Матиас Винцен. Според него творбите от двете страни на Берлинската стена имат много общи характеристики и разглеждат едни и същи проблеми.
В зала "2019" пловдивчани и гостите на града могат да видят работите на известни съвременни немски автори. Катерина Фрич придава ново изражение на кича, като преработва масово произведени продукти. Карина Васмут пък използва древна техника от края на Средновековието, чрез която показва бързо сменящи се образи.
"Идеята й е, че в конкретен момент можем да видим твърде много, но не можем да разберем много", обяснява Матиас Винцен.
Сред знаковите фотографии в зала "2019" са тези на Бернд и Хила Бехер, представящи големи индустриални проекти през 70-те години. Бехер са били първите в Германия, които са показали, че фотографията може да бъде концептуално изкуство.
Томас Шюте пък материализира в платната си страховете на хората, това, за което не искат да говорят - война, концлагери, смърт. Интересен факт е, че използва евтини материали - пластмаси, мушами, спрейове за автомобили, но постига изумителен ефект.
Един от пироните на изложбата в зала "2019" е картина от хайвер на художника Георг Херолд, живял в Източна Германия.
В галерия "Капана" пък са представени най-големите имена на флуксус движението. Идеята на авторите е, че процесът е много по-важен от крайния резултат. Някои от работите са от материали, които се разграждат. Йозеф Бойс - емблематичен творец на флуксуса, е използвал кисело мляко и изпражнения от зайци.
"Пътуващата изложба показва как политиката стои от едната страна, а от другата е изкуството. Творците от Източна и Западна Германия са били в непрекъснат диалог помежду си", коментира Матиас Флюге.
Артистичният директор на фондация "Пловдив 2019" Светлана Куюмджиева подчерта, че експозицията е един от гвоздеите в програмата на Европейската столица на културата.
"Това е последната ни голяма изложба за годината. Радваме се да я представим в града, защото в нея са събрани автори на най-високо енциклопедично и музейно ниво. В Европа се показва за втори път. В края на м.г. е гостувала в Белград, а преди това е обикаляла в Азия, Латинска Америка и Русия", заяви Куюмджиева.
Най-четени
-
Секретно Строят ЦУМ върху римски дворец. Трудоваци откриват делва със 100 кг златни монети
Парите не стигат и затова покриват набързо руините на антична Сердика Архитектът на импозантната сграда заровил останки от сина си в основите й През 1949 г
-
Галерия Най-фрапантните соцмонтажи изкарват властта винаги усмихната
Соцлидерите трябва във всеки момент да бъдат красиви, приветливи и усмихнати. Това е партийната повеля, така работи и печатът от 1944 до 1989 г. За целта армия от фотографи и монтажисти са задължени
-
Интересуват се кой колко месеца ще остане на власт - 6 месеца сме радостни, че взимаме каквото можем
Актрисата Александра Сърчаджиева похвали директора на Сатиричния театър Калин Сърменов за наградата му "Достоен българин", връчена от "24 часа" на специална церемония в НДК вчера
-
Галерия Фалшификации при смяна на парите
През 1925 г. е разкрита финансова афера с огромно количество неистински банкноти от 5000 лв., която заплашва да срине държавата В навечерието на приемането на еврото хора
-
Войнстващото незнание е другото лице на цинизма
Войнстващото незнание е другото лице на цинизма. Дълбоката убеденост, че сме сигурни в нещо, защото не ни пука за всичко, което не знаем, е основание да заемаме позиции