Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Картата показва откъде ще минава новият линеен парк. СНИМКА: ДЕСИСЛАВА КУЛЕЛИЕВА
Картата показва откъде ще минава новият линеен парк. СНИМКА: ДЕСИСЛАВА КУЛЕЛИЕВА

3,152 км велоалея и парк ще свързват гара “Пионер” и Висшето транспортно училище. Тя ще е подходяща за колоездене, разходки, почивки и туризъм, но и за културни, спортни и образователни събития.

Ще тръгва по старата жп линия от гара “Пионер” и ще минава под бул. “Цариградско шосе” зад “Арена Армеец” през съществуващата естакада на бул. “Шипченски проход” до Висшето транспортно училище, обясни идеята кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя представи проекта заедно с главния архитект Здравко Здравков и транспортния мининистър Росен Желязков.

Кметът на София Йорданка Фандъкова, транспортният министър Росен Желязков и главният архитект Здравко Здравков представиха проекта.
Кметът на София Йорданка Фандъкова, транспортният министър Росен Желязков и главният архитект Здравко Здравков представиха проекта.

Линейният парк е първата част от бъдещия зелен ринг на София. Идеята е зеленото околовръстно да се развие на над 30 км. Ще мине по бул. “Т. Каблешков” към река Владайска до стадион “Септември”, като там се използва жп трасето по бул. “Вардар”. Така ще се направи връзка между основните паркове - Борисовата градина, “Братска могила”, Южния парк, парк “Славия” и Западен парк.

“Зеленият ринг е най-ключовият проект за изграждането на София като зелен град. Труден е за реализация и изисква цялостната координация с Министерство на транспорта и НКЖИ. Но той ще даде възможност хората от всички квартали да стигат до парковете”, обясни Фандъкова.

Територията от 60 дка за линейния прак ще бъде предоставена на общината, след като се приеме ПУП. На нея ще бъдат изградени велосипедни алеи, които ще подобрят градската свързаност. 60% от терените са предвидени за озеленяване - ще се създаде паркова среда с възможност за разгръщане на цялостна концепция за градска мобилност, обясни Желязков.

Строителството може да започне още следващата година и ще стане на два етапа - първо от гара “Пионер” до тунела под “Цариградско шосе”, после до “Източна тангента”, обясни арх. Здравков. Прави се проект предвиденето трамвайно трасе от “Т. Каблешков” до “Симеоновско шосе” да бъде продължено и към “Изгрев” и през “Цариградско шосе” да стига до “Слатина”.