Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Ще каже ли Бойко “Царство за кон”?

Ако зависи от собствената му бюрокрация – още утре!

Нито БСП, нито ДПС, нито Слави Трифонов могат да свалят Бойко Борисов от власт. Това е по силите само на неговите собствени хора.

Властите научиха един урок – вече не се опитват да забранят домашната ракия. Но ето че сега транспортното министерство излиза със законопроект, който забранява на българина да си ремонтира автомобила! Колко хора смятате, че ще го одобрят? Едно е сигурно – който сам си вари ракията, той сам си прави и дребните ремонти. И още няколко стотин хиляди, все избиратели.

Сега министърът върти и суче, че друго се имало предвид. Но законите затова са закони, за да се тълкуват буквално! Ето го самия текст:

„Наказва се с глоба или с имуществена санкция в размер от 1000 до 5000 лв. лице, което извършва дейност по ремонт или техническо обслужване на пътни превозни средства без да притежава удостоверение за регистрация по чл. 70, ал. 8 за тази дейност."

Каквото и да върти и суче министърът, този текст ми забранява да си сменя дори крушката на фара, камо ли маслото, накладките или да си боядисам калника.

Това си е чист джендъризъм, много по-груб от Истанбулската конвенция. Защото като си ремонтира автомобила, българският мъж се утвърждава като мъж. Да му забраниш да лежи под голфа в неделя сутринта е като да му забраниш да лежи върху жена си вечерта.

А ето че българският бюрократ и на това посяга! И не само това! Освен талон за годишен технически преглед, всеки автомобил ще трябва да има и “паспорт”. В рамките на половин година над 3,6 милиона автомобили ще трябва незабавно да минат много по-дълбок технически преглед, за да получат своята автомобилна здравна карта. Представете си какъв хаос ще настъпи, ако това мине в парламента. Държавата така ще се задръсти, че ще спре да диша, ще се наклони, наклони, наклони, докато се изсипе в Черно море!

Чия глава ражда тези гениални идеи? Нарочно ли пали чергата на властта? В последната година Бойко Борисов се е върнал към първоначалната си професия – пожарникар. Щом някой негов човек подпали чергата на властта, той тича с пожарогасител и гаси. Преди го правеше по веднъж на година, а напоследък – през ден.

Защо ГЕРБ така дълго остава на власт?

И защо нито БСП, нито сините могат да го бутнат? Защото само ГЕРБ хвърли някакъв мост между соцминалото и прозападното капиталистическо настояще. На това се крепи и крехкото духовно здраве на нацията.

Самият факт, че водещите фигури в ГЕРБ са бивши членове на БКП и това не им пречи да купуват Ф-16, ги превръща в мост между двете епохи, който е широк и удобен за целия народ. Другите мостчета на прехода се оказаха твърде тесни. Но ако и мостът на ГЕРБ се стесни, много бързо ще се срине.

Точно с това се е заело Министерството на образованието със своята ревизия на историята за 10 клас. Вече имаше предостатъчно ревизии на периода на социализма, които показват колко е лош. Но натискът няма спиране, защото грантоедите имат нужда от още и още грантове. Да кажат – стига вече, постигнахме разумен баланс - остават без работа. И затова те продължават отвъд границите на разума.

Новите опорни точки на МОН за този учебник са като удар с паве по главата на хората с цел да им се изтрие паметта. Но миналото не е писано с тебешир, а дялано върху камък. След като за 45 години пълната диктатура не успя да го изтрие, та сега ли? Единственото, което се постига, е гняв и още недоверие към властта.

Според новите указания на МОН периодът от 1945 до 1990 г. е едно черно петно, една дупка към ада, а всичко преди и след това е само цветя и рози. Нямало е преврати, нямало е национални трагедии, нямало е държавен тероризъм.

Напротив, имало е, и то постоянно! С много малки и много спорни изключения, между Освобождението и 9 септември България живее в перманентен преврат. Суспендиране на конституцията от Батенберг, преврат срещу него самия, после принудителна абдикация, национална катастрофа и окупация след втората балканска война, арестуване на опозицията от Фердинанд, за да се включи в Първата световна война, разстрел на Владайското въстание, национална катастрофа и нова окупация, непосилни репарации, преврат през 1923 година и разстрел на Септемврийското въстание, преврат през 1934 г. скоро след възстановяването на демокрацията, монархическо управление и нова национална катастрофа, нова окупация, нови репарации.

И всичко това са съзнателни действие на държавници, които са имали и друг, много по-добър избор. След 9 септември държавниците вече не са имали никакъв избор, така че вината им е много по-ограничена.

Когато две деца се сбият, възрастният обикновено пита – кой започна пръв? Младият човек не може да разбере периода след 9 септември, ако не разбере неговото причина – а тя е преди 9 септември 1944 година. Грантоедният лобизъм му отнема най-важния инструмент на човешката логика, причинно-следствената връзка!

България била фалирала 3 пъти при Тодор Живков?

Този, който го е писал, има ли понятие какво означава думата “фалит”? Още са живи поне 3 милиона българи, които веднага ще свидетелстват, че винаги и безотказно са си получавали заплатата на 15-о и на 1-во число. А днес? Ако България някога е била в пълен, тотален и катастрофален фалит, и то многократно, това е именно преди 9 септември 1944 година и в един момент по време на прехода.

Тези учебници постепенно помпат гнева на поне 50 на сто от населението. Като добавим, че е нямало турско робство, а само някакво добродушно присъствие, става 90 на сто. Това вкарва властта в никому ненужен разрив с паметта и с националния дух. Никому, освен на дребните лични интереси на чиновници и грантоеди.

Предполагам, че накрая пак Бат Бойко ще се намеси, за да спаси положението и при автомобилите, и при учебниците. Но защо изобщо се стига дотам? Пак ще стана досаден– при тази избирателна система на депутати и чиновници изобщо не им пука какво мисли българинът. Щом избирателят не може да го уволни, много ясно, че ще му продава кожата.

Кой например печели от новите наказателни мерки срещу автомобилистите? То е ясно – автомобилните фирми. Явно е, че са си създали достатъчно мощно политическо лоби, което се кани да приватизира КАТ. И както е тръгнало, утре строителната мафия ще приватизира и сградата на Министерския съвет. Втория етаж ще дава под наем на премиера, а партера – на брокери, бутици и секс шопове.

Когато не се гласува за конкретни хора, а за партийни листи, това е векторът. Демокрацията винаги се тресе в някакъв гърч. Тя е като биковете на родеото в Тексас, върху които каубоят се задържа 3-4 секунди. Ако изкара 8, значи е герой.