Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Германската икономика се свива с 0.1%, тази на Еврозоната расте с едва 0.2%. В Германия падат индустриалните поръчки, автомобилната индустрия има огромни проблеми с износа за Азия. На пръв поглед това идва от споровете между САЩ и Китай, но реално немският износ за Пекин не минава през Вашингтон - по-скоро в китайската икономика се джуркат други проблеми, замаскирани през годините към още по-заджурканата китайска статистика. В Германия потреблението и сектора на услугите са добре, но пък от там големи иновации и растеж трудно можем да очакваме (обикновено новите гуугъли се пръкват зад океана).

Тези проблеми ще дадат на "късо" по цялата верига от доставки на индустриални и авто компоненти, част от които е и България. Именно така се разбира и колко са важни стратегически инвеститори като Фолксваген, които биха произвеждали краен продукт у нас, а не са просто част от веригата. Част, която лесно може да бъде елиминирана, съкратена или преструктурирана. Борисов е прав, че през последните 10 години имаше големи инвестиции в индустрията.

Но ако не привлечем големи заводи на компании като Фолксваген, Хюндай или нещо подобно, ще видим на практика защо инвестициите в ламаринени халета създаващи авточасти не са задължително по устойчиви от инвестициите в молове, офис и жилищни сгради. При идваща рецесия или стагнация в Западна Европа, ако бях в правителството щях да мятам килимчето и да сервирам даже турски локум и баклава на юнаците от Фолксваген.

*Oт фейсбук!