Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Дъждовното време си отива, жегите настъпват, а целокупният български народ се готви за ваканция. В големите телевизии обаче няма време за почивка, защото именно сега се кове стратегията за есента, когато майките, татковците и децата ще се върнат от морето и ще искат да гледат нещо интересно по първа, втора или трета програма.

Най-големите играчи в частния сектор Би Ти Ви и Нова по традиция ще залеят зрителите си с риалити формати, в които хората ще пеят, танцуват и ще се състезават. По-вълнуваща изглежда ситуацията с Нова телевизия, която в момента се подготвя да снима нов за България продукт.

Отговорността ще легне върху плещите на продуцента Нико Тупарев, който явно е успял да убеди партньорите си от телевизията в предимствата на формата "Игри на волята". Най-грубо казано, това ще представлява побългарен вариант на "Сървайвър". Известни и не чак толкова нашенци ще бъдат събрани на плажа, за да се борят с

глад, жажда и

тежки физически натоварвания

Победителят ще прибере сериозна парична награда, а всички останали ще се утешат с мисълта, че са получили уникален шанс да изпитат собствената си воля.

Интересното в случая е, че "Игри на волята" няма да се снима на някой екзотичен остров на другия край на света. Честта да приеме кервана с участници, продуценти, оператори, звукари и всякакъв друг вид технически лица ще се падне на някое по-закътано местенце от българското Черноморие.

В самото начало хората на Тупарев решават да следват традицията на "Сървайвър" и да снимат в далечната чужбина. Избрани са няколко варианта, но заради неблагоприятни климатични условия, бюрократични спънки и твърде скъпи оферти всички те отпадат. Тогава се ражда идеята да се снима на родна земя или в случая на родния пясък. В Нова се говори, че

конкретното място вече е избрано

и ще бъда някъде по южното ни Черноморие.

Конкретните джипиес координати обаче ще бъдат пазени в пълна тайна, защото големите проблеми тепърва предстоят. Добре известен факт е, че нашите плажове са плътно усвоени, застроени и задръстени от черни джипове и каравани. Изглежда като научна фантастика да бъде запазен девствен плаж, на който десетки хора и техника да се изсипят незабелязано и да започнат снимките на скъпоструваща продукция.

Със сигурност мястото на събитието много бързо ще се превърне в основната атракция за почиващите това лято. В интерес на истината подобен проблем са имали продуцентите на "Сървайвър", които преди години пътуваха хиляди километри само и само да намерят търсената екзотика и уединение.

"Няма място на света, което да не е превзето от англичани, германци и китайци. Във всеки един от сезоните на "Сървайвър"

бяхме атакувани

от туристи,

които искаха да гледат на живо как сексапилни мъже и жени се впускат в интересни състезания. Зяпачите бяха истинско изпитание за операторите. Нали убеждаваме цяла България, че снимаме на необитаем остров - щеше да е много конфузно, ако в кадър попадне тълпата, която се е събрала около импровизираната ни снимачна площадка", разказва пред "168 часа" участник в реализацията на два от сезоните на "Сървайвър", които се радваха на огромен успех сред българската аудитория.

Българското му продължение също има амбицията да плени зрителите, пренасяйки ги в един екзотичен и необитаем свят. За целта ще бъде ангажирана охранителна фирма, чиито служители ще имат нелеката задача да се изправят срещу тълпата от любопитни българи, руснаци и румънци, които ще искат да гледат шоуто от първия ред.

До началото на снимките този и други подобни проблеми със сигурност ще бъдат решени, тъй като залогът е огромен. "Игри на волята" има амбицията да бъде достоен наследник на формата "Биг Брадър", който беше изпратен в заслужена пенсия, след като интригите и скандалите явно омръзнаха на хората. Епизодите на новото шоу ще бъдат излъчвани всяка делнична вечер и ще влязат в пряка конкуренция с "Фермата" по Би Ти Ви. Босовете й са решили за поредна година да заложат на добре познати, но и доказано успешни формати.

Съревнованията в селска среда вече години наред

не омръзват на зрителите

Същото може да се каже и за шоуто "България търси талант", което също ще се излъчва в праймтайма на Би Ти Ви през есента. Между продуцентите на двата формата обаче има напрежение и то е свързано с това кой ще излъчва в неделя.

От телевизията настояват в последния ден от седмицата да се излъчва

новата порция таланти,

които ще впечатляват България със своите умения. Тази идея е посрещната на нож от продуцентите на "Фермата" Иван и Андрей, които също имат основателни доводи в своя полза. В досегашните сезони на "Фермата" неделята беше запазена за т.нар. дуели между участниците, които от своя страна се радваха и на най-голям зрителски интерес.

Предложението тези решаващи битки между нарочените за гонене да минат в събота със сигурност ще навреди на тяхната популярност сред аудиторията, защото в събота по традиция се гледа по-малко телевизия - хората или са на почивка, или са навън с приятели. По абсолютно същата причина продуцентите, ангажирани с производството на новите епизоди на "България търси талант", нямат желание тяхната продукция да се излъчва в съботната вечер.

С интерес се очаква и решението на Би Ти Ви относно формата, който ще бъде сложен на мястото на "Шоуто на Слави".

"Имаме ясна визия за този часови пояс,

но ще обявим своето решение през есента", обяви пред "24 часа" изпълнителният директор на Би Ти Ви Флориан Скала. В същото интервю той се похвали, че публицистичните и риалити предавания в подопечната му телевизия за поредна година се радват на най-голям зрителски интерес.

Съвсем различно нещо твърдят от Нова. "Лидер сме на телевизионния пазар", отсече пак в интервю за "24 часа" изпълнителният директор на телевизията Николай Андреев.

Нова тенденция в телевизионния бизнес може би веднъж завинаги ще реши кой крив и кой прав.

Безпристрастните цифри твърдят, че в последните седмици форматите на Нова в праймтайма

вдигат своя

резултат

за сметка на тези, излъчени в най-гледаното време на Би Ти Ви. По-интересното е, че това показват данните на пийпълметричната компания ГАРБ.

"168 часа" вече е разказвал на своите читатели за битката между двете основни компании, които мерят зрителския интерес - ГАРБ и Nielsen. По традиция първата даваше предимство на Би Ти Ви, а втората на Нова. Ситуацията обаче се промени на финала на пролетния телевизионен сезон, а предимството поне в този момент от мача е на страната на "Нова Броудкастинг Груп".

Самите рекламодатели отдавна настояват да има една компания, която мери зрителския интерес и така ориентира в кое предаване е най-добре да се рекламира.

Със сигурност такова е "Стани богат" по БНТ. Интелигентната игра се превърна в истинска сензация и дори

мина по рейтинг

"По света и у нас"

Никой не може да каже обаче дали шоуто с водещ Михаил Билалов ще продължи да се излъчва и през есента. Нови епизоди ще има до края на юни, когато изтича и договорът на обществената медия с продуцентската компания на Нико Тупарев.

За след това никой не знае, тъй като всички замесени в тази тв интрига мълчат. Най-вероятно се чака изборът на нов генерален директор, който ще има тежката дума при спора кои формати да запълнят есенния телевизионен сезон на БНТ.