Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Специалните стъклени стени вече са монтирани на станция “България”. Спирката е в цветовете на флага - бяло, зелено и червено.
Специалните стъклени стени вече са монтирани на станция “България”. Спирката е в цветовете на флага - бяло, зелено и червено.

Вратите им ще се отварят само при спрял на перона влак

Прозрачни стъклени стени ще пречат на самоубийци да се хвърлят под влакчетата на софийското метро. Те ще бъдат поставени освен по третата линия на метрото и на част от старите отсечки, обясни в сряда кметът на София Йорданка Фандъкова, която тества новите влакове, които ще се движат по третата линия на метрото.

Първи с огради срещу самоубийци ще бъдат станциите “Опълченска” и “Национален стадион “Васил Левски”. Причината за избора е, че те са едни от най-рисковите. Проучваме и други 10, обясни шефът на “Метрополитен” Стоян Братоев. И обясни, че преградите ще се отварят само пред влака. “Целта е да е по-удобно на пътниците и те да не се притесняват, че някой може да ги бутне. Повечето, които скачат, са доброволци. Да скачат някъде другаде, не тук”, каза Братоев и се извини за грубия израз.

До края на годината столичани вече ще могат да ползват първите 8 км от третата линия - от “Красно село” до бул. “Вл. Вазов”. Следващият етап включва 4 спирки до “Овча купел”, които ще са готови през първата половина на 2020 г. В момента той е готов 65%.

“Заедно с метрото променяме и наземната инфраструктура в районите, през които минава. В момента се провежда процедура за цялостна реконструкция на ул. “Житница”, за съжаление, има забавяне заради жалби по отчуждаването на частни имоти”, каза Фандъкова. И обясни, че целта е до края на годината заедно с метрото да завърши кръстовището на бул. “Гоце Делчев” и бул. “Цар Борис III”. “В район “Овча купел” заедно с “Метрополитен” цялостно реконструираме ул. “Централна”, каза още кметицата.

“С тези общо 12 км на третата линия на метрото ще постигнем до 25% намаляване на трафика в зоните, където ще минава. Ще се спестят 11 000 т вредни емисии и очакваме по това трасе дневно да се движат 130 000 души”, обяви Фандъкова. Спестеното време за пътувания ще бъде 35 хил. часа дневно. Автомобилите пък ще намалеят с 14 хил. дневно.

В София вече са и първите 18 от 20-те нови метровлакове “Сименс”, които ще я обслужват. Те са напълно автоматизирани и ще се движат без управление от водач. Въпреки това ще има машинист, който ще наблюдава слизането и качването на пътниците и ще подава сигнал на автоматиката да затвори вратите. В час пик ще се движат 16 машини, а останалите ще са в резерв. Освен модерни мотрисите са и икономични. Те могат да се превръщат в генератори и да произвеждат ток. Това води до около 25% икономия на електроенергия. Произвеждат се и още 10 за следващите етапи на метрото. 

Кметът на София Йорданка Фандъкова тества новите автоматични влакове за третата линия на метрото.
Кметът на София Йорданка Фандъкова тества новите автоматични влакове за третата линия на метрото.