Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Кметът на София Йорданка Фандъкова тества новите влакове влакове модел Инспиро, произведени от  "Сименс". Те имат опция да се движат и без машинист.
Кметът на София Йорданка Фандъкова тества новите влакове влакове модел Инспиро, произведени от "Сименс". Те имат опция да се движат и без машинист.

Специални стъклени предпазни огради ще се поставят и на част от спирките по първата и втората линия на метрото, освен и по третата. Това ще бъде направено заради безопасността на хората, обясни кметът на София Йорданка Фандъкова, която тества новите влакове, които ще се движат по третата линия на метрото.

Първи с огради срещу самоубийци ще бъдат станциите "Опълченска" и "Национален стадион Васил Левски". Причината за избора им, че те са едни от най-рисковите. Проучваме и други 10, обясни шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев. И обясни, че преградите ще се отварят само пред влака. 

Кметът посети първо депо "Земляне". Там тя седна на специален тренажор за обучение на мишинистите за новите влакове. Самото депо е напълно готово и очаква акт 16.  

До края на годината ще бъде пуснат първият етап от 8 км и 8 метростанции. В първият етап влиза и покупката на 20-те нови влакчета. Стойността на първия етап е 298 млн. евро. 

Вторият етап от 4 км до Околовръстния път на „Горна баня“ ще е готов през 2020 г. Там ще има и ж.п. гара по линията София- Перник.  Парите по този етап са 101 млн. евро.

Очаква се по третата линия на метрото да се движат още 130 хил. пътници. Спестеното време за пътувания пък ще бъде 35 хил. часа дневно. Трафикът по трасето пък ще спадне с 25%, а автомобилите пък ще намалеят с 14 хил. дневно. Вредните газове ще спаднат с 11 хил. тона годишно.

Новите 20 влака пък ще се движат по първите 12 км от третата линия на метрото, обясни инж. Братоев. В час пик ще се движат 16, а останалите ще са в резерв. освен модерни мотрисите са и икономични. Машините могат могат да се превръщат в генератори и произвеждат ток. Това води до около 25% икономия на електроенергия. В момента пък върви производството на още 10, които до две години ще започнат да се доставят за следващите етапи на метрото.  

Спирката "Красно село" ще е част от третата линия на метрото.
Спирката "Красно село" ще е част от третата линия на метрото.
Спирката " Бул. България" е с цветовете на националния ни флаг- бяло, зелено, червено. Специално пано "България" пък ще посреща пътниците.
Спирката " Бул. България" е с цветовете на националния ни флаг- бяло, зелено, червено. Специално пано "България" пък ще посреща пътниците.
Метростанциите по третата линия ще бъдат оградени със специални прегради
Метростанциите по третата линия ще бъдат оградени със специални прегради
Стъклените прегради ще пазят пътниците от инциденти.
Стъклените прегради ще пазят пътниците от инциденти.