Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Компютърна визуализация на проекта Елин Пелин-Костенец
Компютърна визуализация на проекта Елин Пелин-Костенец

Турци, италианци, китайци и българи ще строят най-скъпата жп магистрала Елин Пелин-Костенец, чиято прогнозна стойност беше 1,024 млрд. лв. Това става ясно от класирането на компаниите след като бяха отворени ценовите им оферти, съобщиха от НКЖИ.

Участъкът бе разделен на три позиции.

Първата е от Елин Пелин до Вакарел, прогнозната и стойност 554,1 млн. лв. Той е с дължина 19,64 км, има 2 тунела, 8 мостове и естакади.

На първо място бе класирано сдружението “Джен-Дуй ЖП Елин Пелин”. В него са турските компании “Дженгиз Иншаат Санайи ве Тиджарет Аноним Ширкети” и “Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет ве Санайи Лимитед Ширкети”. Първата построи у нас в консорциум с друга турска фирма - “Мапа”, магистрала “Люлин”. То предложи най-ниска цена от 498 800 012 лв. Комплексната му оценка е 89,63.

На второ място е консорциумът “ЖП Елин Пелин-Костенец”, с участници “Сан Хосе Конструктора”, Е.П.О.С и ГБС с по-висока цена от 565,385 млн. лв. Комплексната оценка е 88,18. Трети е гръцката фирма “Терна” с цена от 495 млн. лв. и оценка от 87,97.

Обединение ЗСТ с участници китайската “Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани” и българската “Трейс Груп Холд” е на четвърто място. То е с оферта 589,995 млн. лв. и оценка 77,06.

Вторият участък - от Вакарел до Ихтиман, е с прогнозна стойност 116,154 млн. лв.

На първо място е класиран консорциум “Салчеф - Гигастрой”, в който са италианските “Салчеф” и "Салчеф Конструциони Едили е Феровиарие" и българската “Гигастрой”. Той е предложил цена от 126,395 млн. лв., оценката му е 95,66. На второ място е полската “Тракция ПРКиИ”, която оферира 120,307 млн. лв., но оценката и е 85,03.

Третата отсечка е от Ихтиман до Костенец. Прогнозната цена е 354,045 млн. лв.

Първи е класиран консорциум "Булрейл 2018 г.", който е със значително по-ниска цена от другите кандидати - 283,8 млн. лв. В него са китайската “Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани” и  българската “Трейс - София”. Комплексната оценка на офертата е 82,21. 

Втори са обединение “Щрабаг Джи Пи Рейл 2017” , с оферта от 394,525 млн. лв. В него са австрийската “Щрабаг” и българската “Джи Пи Груп”. Комплексната им оценка е 80,61.

Обединение “Комса-Геострой” са на трета позиция - предлаганата от него цена от 415,671 млн. лв., а оценката е 68,94. В него са испанската Comsa и българската “Геострой”. Цените са без ДДС.

Проектът „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“ се финансира от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 и е на стойност 1,024 млрд. лева. Общата дължина на трасето е 51 км, разделено в три позиции, а проектната скорост е до 160 км/ч за конвенционални влакове. 

В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукта, с обща дължина около 3 км. Предвижда се модернизация на 5 жп гари, както и премахване на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пешеходците. Очаква се договорът с избраните изпълнители да бъде сключен до края на месец февруари 2019 г.

Преди дни беше подписан договор за изграждане на тягова подстанция Казичене, която също е част от проекта Елин Пелин – Костенец. Изпълнител е обединение “ТПС“ ДЗЗД, което включва „ВДХ“ АД и „Еврометал строй-В“ ООД, а срокът за приключване на дейностите е до 27 месеца.