Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Дискретният бизнес на полицаите в Дупница ТАЙНО: Голяма част от полицаите в Дупница са съсобственици на автокъщи в града.

ГОЛЯМА част от полицаите в РПУ-Дупница са съсобственици на автокъщи в града и от този сенчест бизнес си докарват огромни доходи. Това разкриват пред "168 часа" отлично запознати със схемата, станала публична тайна в града през последните години.
Те настояват за незабавна проверка от "Вътрешна сигурност" на МВР.
"Нека проверяващите разговарят не с началниците в РПУ-то и ОДП-Кюстендил, известни сред подчинените си като "групата на червените носове", а с редови полицаи, които могат да им дадат безценна информация. Ще се хванат за главите, като разберат колко хора са нарамили по две дини - водят се на щат в МВР, за да развиват успешно частния си бизнес" - обясняват източниците на "168 часа".
Дупница през последните години се прочу като най-голямата автоборса в страната. В момента автокъщите в града са над 86. В тях се предлагат коли втора ръка,

внос предимно от Италия

Най-многобройните купувачи на колите, втора ръка напоследък са македонци и сърби, които пазаруват на едро - по няколко дузини автомобили. За тях пазарът в Дупница е удобен - близо е до границата и не съществува езикова бариера. След като подберат колите, чужденците, а и клиентите от България ги пробват на главен Е-79. По магистралата минават коли без номера, но катаджиите си затварят очите, твърдят източниците на "168 часа".
Клиентите на местните автотърговци ползват и други "екстри", с които си спестяват време и нерви при регистрациите на колите. Направена е стройна система, която опростява чакането пред гишетата на "Регистрация и технически контрол"(РТК) на КАТ. Автокъщите имат "служителки", които са в топла връзка с кадрите на РТК. Източниците на "168 часа" твърдят, че честа практика е срещу заплащане собствениците на току-що закупени коли да не чакат на дългите опашки за временен номер, а да го получават веднага. Според запознати дневната "надница" на посредниците", които придвижват документите "под масата" не пада под 200 лева. Това е чист доход, за който не се дължат нито данъци,

нито осигуровки

Преди седмица персоналът на "Регистрация и технически контрол" към КАТ-Дупница, наричан неофициално "манекенките" се озова в центъра на скандал, след поредица жалби от клиенти за конфликт на интереси. Клиенти се оплакват, че са притискани да купуват екотакси от фирмата на Иван Коледаров, чиято съпруга Даниела е служителка в "Регистрация и технически контрол". Иван Коледаров е собственик на счетоводна къща и дистрибутор на екотакси. Клиентите, закупили стикер от него, се регистрират без да чакат на опашка. Печалбата от автомобил е около 40 лева за дистрибутора. Да се купуват екотакси от Коледаров не е незаконно, но е неморално след това Коледарова да обслужва с предимство клиентите на мъжа си, подчертават автотърговци. Те допълват, че поведението на служителката към непричастните към семейния бизнес е "грубо и надменно". Твърдят, че има навик да затваря гишето под носа на клиентите. Преди да стане служителка в "Регистрации и технически контрол" Даниела Коледарова е била деловодителка на общинската полиция в града, след това секретарка в местното ВиК и накрая постъпва в КАТ. Придвижването й в кариерата не е съпроводено

с тежки конкурси

Най-краткият срок, в който се обслужват клиенти, пропуснали да си купят екотакса от Коледарови, е два дни. Затова мнозина предпочитали да отскочат за регистрация в близкия Кюстендил.
Пред "168 часа" Иван Коледаров заяви, че "конфликт на интереси е словосъчетание, което не може да бъде отнесено към неговото семейство". Според него атаките срещу съпругата му не са сериозни. "Там има страшно много хора, интереси, фирми - продължава Иван Коледаров. - Нормално е да има недоволни."
Единственият резултат от скандалите в "Регистрация и технически контрол" е, че шефът на службата Кирил Николов е помолен да си даде молба за преместване на друга служба. Наскоро е пенсиониран и шефът на пътен контрол в КАТ-Дупница Николай Вутовски, наричан от подчинените си "Тукуто".
Тези кадри са назначени от бившият началник на РПУ-Дупница Ивайло Дамянов. Преди две години той е

махнат от шефското място

и сега ръководи охранителната полиция в ОДП-Кюстендил.
"В случая с кадровата въртележка е налице изключително административно лицемерие" - обясняват редови служители. Те се възмущават, че точно Ивайло Дамянов, сега е председател на дисциплинарните комисии, които разследват нарушения, извършени от полицаите от ОДП-Кюстендил. "Излиза, че Дамянов ще разследва нарушения, след като самият той е назначил част от кадрите, които са ги извършили."
Системата в РПУ-Дупница е така подредена, че дори най-малкият опит да бъде "съборена" среща твърд отпор. Райчо Омерски, командирован от Кюстендил за шеф на РПУ-то в края на 2008 г., успява да се задържи на поста си за около година и половина. Отстранен е през лятото на 2010 г. след две мистериозни кражби на коли от двора на полицейското управление. При двата инцидента той е в отпуск, но въпреки това на шефското място е поставен точно офицерът, който го е замествал по това време - Борислав Динев.
Пред "168 часа" той потвърди, че в момента

в КАТ върви проверка

 но отказа коментари за далаверите с автокъщите.
Служители от управлението твърдят пред "168 часа", че двата инцидента са постановки, за да се отстрани Райчо Омерски. Луксозен джип БМВ Х5, шофиран от дъщерята на пенсионирания малко преди това инспектор от Криминална полиция в Дупница Валери Тодоров. Колата е задържана в двора на РПУ-то със съмнения за пренабити номера на рамата. За да излезе от двора, някой вътрешен трябва да е отворил вратите, категорични са редови полицаи. Часове след кражбата джипът се оказва изоставен в Ихтиман. Няколко месеца преди този инцидент, психично болен подкарва полицейска кола, като точно преди това е пуснат от ареста. Патрулката е паркирана пред входа на РПУ-то с ключове на таблото. След двата инцидента Райчо Омерски поема обратно към Кюстендил, а на неговия стол сяда заместникът му Борислав Динев.
След сканадала е принуден да напусне и дългогодишният механик в КАТ Васил Михайлов. Накаран е да си подаде молба за напускане, само две години преди да се пенсионира.

Клиенти, чакали на опашка за регистрация в КАТ-Дупница, описват "работната атмосфера": "Имаш усещането, че влизаш в ресторант - бюрата са отрупани с храна. До компютрите са поставени баници, кюфтета, торти, бози, айряни, коли...Там вечно нещо празнуват."


Най-скандалното в схемата на дупнишката "Регистрация и технически контрол" е, че при обслужването по бързата процедура, колите не минават на сериозна идентификация и технически преглед. "Има случаи, когато автомобили, регистрирани в Дупница, са заловени при случайни проверки в други градове като обявени за издирване или с пренабити номера."