Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ПЪРВИ: Отборът на "Субару" е първият, спечелил състезание с новите за онези години автомобили за рали.
ПЪРВИ: Отборът на "Субару" е първият, спечелил състезание с новите за онези години автомобили за рали.
ГОДИНА преди да се появят на сцената автомобилите от първата генерация, "Форд" представя своя модел Ескорт WRC. Компанията "М-Спорт" показва колата преди старта на рали "Монте Карло" на 20 януари 1996 г.

Година по-късно първият производител, спечелил победа с автомобил от тази категория, е "Субару". В същото състезание европейският шампион и победител в рали "Албена" Пиеро Лиати записва невероятна победа. Това "Монте" няма нищо общо със зимната класика - надбягването е съпроводено от тридневен проливен дъжд.

Последният победител

Последният победител с кола от WRC става Себастиян Льоб ("Ситроен"). Той печели "Рали Уелс", последното от шампионата за 2010 г., което поставя края на една генерация в рали спорта.

Между Монте Карло 1997 г. и Уелс 2010 са събрани общо 210 състезания на три континента, общо 23 страни са били домакини на този шампионат. През юли седмата спирка на световното първенство бе в Боровец.

За 14 години 6 марки са използвали общо 9 модела. "Форд", "Пежо" и "Ситроен - по 2, "Тойота", "Мицубиши", Субару" и "Шкода" - по 1. Най-много първи места имат в "Ситроен" - 68, следвани от "Форд" - 46 и "Субару" - 34.

За 14 години с автомобилите WRC петима пилоти са станали световни шампиони - Себастиян Льоб (Фр) - 7 пъти, Томи Макинен (Фин) - 3, Маркус Грьонхолм (Фин) - 2 и по веднъж - Ричард Бърнс (Вбр) и Петер Солберг