Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Снимки: Любомир Асенов, Lap.bg
Снимки: Любомир Асенов, Lap.bg

От тази година Формула 1 става по-малко красива

Новите собственици на Формула 1 - янките от “Либърти Медиа”, които купиха престижното състезание за около 8 млрд. долара, се заклеха тържествено да върнат на тура отминалото му величие и да не го поамериканчват допълнително.

И ако първите им действия - смяната на шефовете, логото и някои правила, свързани с двигателите, срещнаха само недоброжелателно мърморене от страна на феновете, то последното решение рискува да обърне срещу тях цялата мъжка половина на гледащото Формула 1 човечество.

“През последната година ние определихме няколко направления, които са ни важни, за да може Формула 1 да се развива според нашите разбирания. Появата на момичетата на пистата беше един от основните логотипи на състезанието в продължение на десетилетия, но тази традиция не се съчетава с онези основни ценности, заради които ние харесваме Формула 1. Тя противоречи на съвременните социални норми”, обясни решението от новия сезон по пистата да отсъстват сексапилните момичета в оскъдни дрешки. За стартовете в арабските страни - не толкова оскъдни.

Всъщност това не е патент на Формула 1, защото аналогично решение взеха организаторите на турнирите по дартс по настояване на телевизиите, предаващи пряко състезанията. Очаква се да бъде засегнат и професионалният бокс, така че не е ясно кой ще изнася табелите с номера на поредния рунд. Говори се, че ще отпадне дори традиционната целувка за победителя в поредния етап на големите колоездачни състезания. Да не отварям дума, че в “Плейбой” вече няма да има голи снимки...

Традицията за хубавици около болидите води началото си от началото на 60-те години на миналия век, когато пилотите канят в боксовете съпруги, гаджета или просто красиви жени. Те официално не се водят част от персонала, но с тях свикват толкова, че дори се появява специфичен термин - “пит бейбис”.

Към средата на 70-те години те започват да получават пари за присъствието си по време на състезания, а малко по-късно козметичната компания “Хауаян Тропик”, която иска да пробие на пазара за кремове и лосиони против слънчево изгаряне, разсъблича своите модели до максимално позволеното от закона.

Ето едно носталгично пътешествие през фотообектива на Любомир Асенов - единствения български фотограф и въобще журналист, който притежава перманентна акредитация за състезанията от календара на Формула 1.